Karoseria
: Baaardzo podatna na zarysowania karoseria.największa wada tego auta.
5,0
Całokształt
Za,tak zwaną, dodatkową opłatą ( mam na myśli różnicę między mazdą3 a innymi, tańszymi propozycjami rynku w tej klasie ) otrzymujemy bardzo konkretny produkt. jeśli ktoś ceni sobie niezawodność,ogromną przyjemność prowadzenia i estetyczne wnętrze to to jest idealny wybór. Sylwetka o sportowym zacięciu,piękny ( choć nie trwały ) perłowy,czerwony lakier i srebrne ulufelgi nawet po 9 latach od rozpoczęcia produkcji tego modelu czynią go niezwykle wyjątkowym i atrakcyjnym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Póki co niezawodny,suchy,czysty.Po niedawnym przeglądzie mechanik był pod wrażeniem.
4,0
Skrzynia biegów
przyjemna obsługa ale mogłoby być odrobinę lepiej.czasem są kłopoty z płynnością wstecznego.
5,0
Układ jezdny
bardzo wrażliwy układ kierowniczy. nie będę pierwszym kierowcą,który napisze,że to jedna z największych zalet mazdy 3.reaguje fenomenalnie.nie jest to miękkie zawieszenie ale sportowa sylwetka do czegoś obliguje.czysta przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
przypominam,że to hatchback.dwa lusterka zewnętrzne i jedno wewnętrzne powinny wystarczyć każdemu kierowcy. nie oczekujmy 52 calowej plazmy z widokiem na to co za nami po odwróceniu głowy do tyłu.w Leonie było lepiej ale nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Kokpit powalił mnie na pierwszym spotkaniu z tym autem(dużo ładniejszy niż w mazda6). Kolor tapicerki świetny. Rozmieszczenie praktycznie wszystkiego jest bardzo intuicyjne. Fotele bardzo wygodne. materiały i plastiki na czwórkę. Miejsca tyle,że moje czteroosobowa rodzina jeszcze nie narzekała w podróży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew,klimatyzacja,chłodzenie dają sobie świetnie radę.nie mam zastrzeżeń. szybko działająca klima.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm wzrostu. odrobinę więcej miejsca by się przydało ale nie sprawia mi kłopotu ten fakt.Dorośli z tyłu jeszcze nie podróżowali w długiej trasie a dzieci(14 i 8lat) bardzo są zadowolone.
4,0
Wyciszenie
Druga najważniejsza rzecz do poprawy w przyszłości dla konstruktorów. Powyżej 110 wyraźnie słychać to czego nie chcemy słuchać. Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma szału (tym bardziej jak się mieszka w górach :) robi się dużo,dużo lepiej na trasie.coś za coś.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mazda nie należy do najtańszych aut. Powody opisałem powyżej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]