Zawieszenie
: Mimo tego że musiałem troche wymienić - to zawieszenie tego samochodu jest perfekcyjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Amortyzatory wahacze- ale to może moja wina - za szybo po dziurach.
4,0
Całokształt
Ogólnie mając doświadczenie z mazdą dziś dokonałbym takiego samego wyboru - MAZDA
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 16V to silnik dobry - ale nie oszukujmy się jeżeli chcemy się dobrze bawić to przydałby się mocniejszy. Przy mocy 104KM trzeba umiejętnie regulować skrzynią biegów żeby nie zostać z tyłu i można uzyskać niezłe wyniki.
4,0
Skrzynia biegów
W skrzyni biegów wymieniałem na gwarancji siłwnik sprzęgła poza tym jest wygodnie i bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja samochód trzyma się drogi jak przyklejony, łuki zakręty, wyprzedzanie nigdy nie było tak pewne.
Komfort
4,0
Widoczność
Przydatne boczne tyle szyby przy bagażniku - ale to nic nowego ogólnie widoczność jest dobra.
5,0
Ergonomia
Wsiadając w salonie do tego samochodu nie chciałem już nigdzie jechać ergonomia jest na najwyższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zero zastrzeżeń, wiosna lato jesień czy zima szyby zawsze czyste.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu jak zwykle trochę ciasno ale bardzo wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Linia samochodu pozwala na cichą jazdę, ale z silnikiem 1.6 16V 104 KM przy gorącym ruszaniu słychać silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ojjjj ciężko, przy dynamicznej jeździe w mieście 10L/100 KM , autostrada przy pełnym obciążeniu silnika 12L/100 KM ogólnie przygotujcie się na spalanie 10L/100 KM. Nie słuchajcie sprzedawców że te silniki palą 8L w mieście - to niby prawda ale jak będziecie utrudniać ruch na drodze przez bezsensowne poruszanie się po drogach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są przyziemne dla tych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwa lata 120.000 km nic się drobnego nie działo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
120.000 km po polskich drogach przy moim ostrym użytkowaniu samochodu do wymiany:
1. 4 amortyzatory
2. Wahacze tyle wzdłużne i poprzeczne. Poprzeczne na gwarancji a wzdłużne na własny koszt UWAGA: WAHACZ WZDŁUŻNY W SALONIE KOSZTUJE OKOŁO 1.500 zł. twierdzą że tuleje są nie wymienne NIEPRAWDA trzeba tylko je na własną rękę dorobić znaleźć odpowiedni zakład specjalizujący się w zakresie produkcji elementów metalowo gumowych. Mnie koszt wymiany obu wahaczy wyniósł 300 zł. :) a nie 3 tysiące.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]