Karoseria
: Piękna linia nadwozia, zmodyfikowana Alfa Romeo 147 w japońskim wykonaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: uszczelniacze wtryskiwaczy
Układ elektryczny
: wymiana wentylatora chłodnicy
5,0
Całokształt
Idealne autko o sportowym designie, świetnej trakcji, w całości wyprodukowane w Japonii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik o krótkich przełożeniach i funkcji Overboost. Oszczędny i cichy z koncernu PSA. Wymieniałem na gwarancji uszczelniacze wtryskiwaczy.Turbo załącza się z lekkim opóżnieniem.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zastrzeżeń, może poza II biegiem.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi na oponach Toyo Proxes T 1 R w rozmiarze 205/55/16. Wchodzenie w zakety to przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba widoczność do tyłu, ale lata praktyki za kółkiem robią swoje.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kimatyzacja automatyczna i ogrzewanie działają bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. nawet dla osób liczących ponad 185 cm wzrostu. W końcu Mazda 3 ma duży rozstaw osi.
4,0
Wyciszenie
Delikatne stuki z okolic nadkoli i dachu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędne i dynamiczne auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pełna opcja za przyzwoitą cenę i 3 lata europejskiej gwarancji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymieniałem prawy reflektor xenonowy, wentylator chłodnicy i uszczelniacze wtryskiwaczy. Pasek rozrządu wymienia się co 240.000 km.!!!!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zstrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MZR 105KM 77kW
[l/100km]