Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Hatchback

Mazdowiec, 10 lat temu
Silnik 1.4 MZR 84KM 62kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 I Hatchback 1.4 MZR 84KM 62kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : W zasadzie to całe auto ciągle mnie pozytywnie zaskoczyło. Świetne hamulce, niczego sobie zaiweszenie, wyjeżdżam z garażu i nie widze nawet oparów jakichś olejow smarów- zero wycieków, sucho jak pieprz. Piękna bryła w moiej opinii. Śliczna deska rozdzielcza zrobiona ze smakiem. Nagłośnienie na najwyższym poziomie, a przy tym nie ma cen z kosmosu. Jeden z lepszych samochodów w klasie chyba pod każdym względem.
5,0
Całokształt
Piękna bryła, przestrzeń na dłuzszą trasę optymalna dla 4 osób. Nowoczesne oryginalne wykończenie deski rozdzielczej bardzo się wyróżnia na tle innych samochodów z podobnych lat. Wysoka skutecznośc świateł. komora silnika sucha jak pieprz .Oszczędny trwały i pewny środek transportu. Po za miastem przy prędkosci ok. 80km/h - jakieś 2000rpm bez wsyiłku można zejsc poniże 6 litrów na 100km, bardzo pozytywne zaskoczenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo cichy prawie niesłyszalny na postoju po rozgrzaniu. Trochę za słaby do tego auta, do spokojnej jazdy jest zupełnie wystarczający. Suchy jak pieprz, nic nie bierze oleju- dziwne gdyby brał. Problemu z uruchamianiem nie ma nigdy czy to +35 w lato czy też -25 w zimie. W mojej opinii bardzo oszczędny. W trasie 130km/h spalanie 6 litrów i nic po za tym, można zejsc spokojnie niżej ;)
4,0
Skrzynia biegów
Działą sprawnie i pewnie. Biegi wchodzą z przyjemnym i wyczuwalnym 'pyknięciem'. 5 biegów to za mało już przy tym silniku. Przy 130km/h łapiemy juz ~4000rpm, robi się nie potrzebny zupełnie przepał. Po za nie najlepszym zestopniowaniem wszystko jak najbardziej dobrze.
5,0
Układ jezdny
Wielowachaczowe zawieszenie pozwala wręcz połykać zakręty przy pewnym prowadzeniu. Bardzo przyjemnie się prowadzi. Ponoć też dosyć trwałe ale to się jeszcze okaże...
Komfort
4,0
Widoczność
jak na rozmiary tego autka jest całkiem dobrze, dosyć wysoko mozna usiąc więc widoczność do przodu jest bardzo dobra, do tyłu trochę gorzej, ale również nie mam nic do zarzucenia w końco to nie lupo czy smart nie ma co się oszukiwac ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze rozplanowne, jest pod ręką i działa bez zarzutu. Wiatrak mógłby wiać trochę mocniej w mojej opinii. Siedzenie kierowcy trochę się już chlebocze- to nie powinno mieć miejsca. Wystarczająca ilość schowków. Świetne oryginalne nagłosnienie, bajka tylko tyle można powiedzieć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i mocno grzeje w zimie. Klima też potrafi zamrozić nie na żarty. trochę za słąby wiatrak tylko na najwyżym ustawieniu powinien być huragan a nie taki słąby sralabartek hehe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tunel z przodu ogranicza przestrzeń na nogi z przodu. Z tyłu z małe drzwi do wsiadania, starsze osoby lub inne z jakimiś urazami nie wsiądą sprawnie i wygodnie... Po zajęciu pozycji w 4 osoby spokojnie można wygodnie podróżowac.
4,0
Wyciszenie
W trasie przy wyższych prędkościach hałasuje silnik ale to wina raczej źle zestopniowanej skrzyni niż wyciszenia które jest naprawdę dobre w moim odczuciu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje, a paliwa też pali zbyt dużo. Duży plus mazdy. Tylko eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostajesz to za co płacisz. Ładny i dosyć starannie wykończony samochód. Cena całkowicie adekwatna do samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co całkowity brak. Działa jak w przysłowiowym szwajcarskim zegarku. Jest jedno tylko zastrzeżenie żeby nie było tak idealnie... Mazdy 3 mają kijowy lakier- cienka warstwa podatna na zarysowania i odpryski a tym samym w przyszłości na rdzę. Także trzeba dbać a przy zakupie uważnie obejrzeć stan nadwozia jak i podwozia. za osłonami nadkoli jak zwykle zbiera się piach i inny brud co prowadzi do ognisk korozji należy czyścić cyklicznie zagladać i bedzie ok. Jak zadbasz ta będziesz miał! Pieniezy nie wydasz na naprawy mechaniczne to dasz na walkę z rdzą. Koncern niestety szuka sposobu żeby zarobić i nie wyprodukować zbyt długowiecznego wozidła ehh..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko działa w 100% poprawnie. Komora silnika suchutka, nic nie budzi zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MZR 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 I Hatchback 1.4 MZR 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 I Hatchback