Auto jest po prostu piękne i praktyczne zarazem. Każdy element wydaje się być na swoim miejscu dokładnie tam gdzie gdzie można się go spodziewać i co istotne - działa bezproblemowo. Widać że konstruktorzy spędzili wiele czasu nad tym autem.
Staram się być choć trochę obiektywy zaniżając (wg mnie) niektóre oceny. Biorąc pod uwagę to, ze jest do dla mnie wyczekiwane przez 3 miesiące auto i ogromne pozytywne wrażenie chyba mi się to nie uda. :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Przed zakupem brak turbiny wydawał się mi dużym minusem, obecnie po przejechaniu kilkuset km koryguję swoją opinię- jest małym minusem i to tylko z powodu braku uczucia kopa. Moment obrotowy jest odczuwalny w znacznie szerszym zakresie i jestem bliski zmiany opinii na plus. Right sizing przekonuje mnie codziennie - coraz bardziej.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie jeździłem autem z tak doskonale zachowującą się skrzynią biegów choć przyznam że niewiele aut znam. Biegi wchodzą wyczuwalnie, ale praktycznie bez oporu.
Auto w wersji silnikowej 115km ma tylko manualna 6 biegową skrzynię do wyboru.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie kierownica daje właściwy opór, czyli mały. Na mieście sprawdza się idealnie, a promień skrętu jest zaskakująco mały. Zawieszenie zachowuje się jak w większym aucie kompaktowym.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Mam kamerę cofania i asystenta, który "widzi" nadjeżdzające auta (polecam sprawdzenie na stronie Mazdy jak to działa) co w pełni pokrywa widoczność, której może brakować z tyłu.
5,0
Ergonomia
Choć wertowałem instrukcję obsługi (666 stron) to po wejściu do auta niczego nie szukałem. Pewien czas zajmuje odczytywanie informacji jakimi może zasypywać nas samochód, ale szybko stają się one naturalne, nie są nachalne i znajdują potwierdzenie w faktach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonały czas na sprawdzenie klimatyzacji. Obecnie jest grubo ponad 30 stopni, a klima działa na wolnych obrotach - 22 stopnie wewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 176cm i auto chyba jest przeznaczone dla osób do - powiedzmy 180 cm. Wadą może być krótkie siedzisko, dla osób wyższych lub o dłuższych nogach. Jest za to dużo przestrzeni dla nóg i twierdzę że mam więcej miejsca niż w Fiacie Bravo. Nogi o nic się nie uderzają, ani nie są ograniczane. Pasażer z tyłu ma mniej miejsca - szczególnie na głowę, ale mnie to nie przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
Auto jest doskonale wyciszone, również przy prędkościach autostradowych jest ok. Na razie nie jeżdziłem szybciej niż 130 kmh.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi cokolwiek sensownego napisać, ale chciałbym wspomnieć że nie wierzę w mit o drogim serwisie. Sprawdzałem ceny przeglądów i nie widzę zbytnio różnicy. Zobaczymy za klika lat. Brak turbiny czy eko dodatków (EGR, filtr cząstek stałych) wróży coś innego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wystarczy porównać wyposażenie, aby stwierdzić ze jest - jednym z tańszych, jeżeli nie najtańsze. Nawet tzw. "golas" ma znacznie więcej niż konkurencja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto - brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
[l/100km]