Dobrze skrojone auto klasy B. Ładne (choć to oczywiście rzecz gustu). Dobrze się prowadzi ;) Fajnie zestrojone. Wygodne. Wrażenia z jazdy jak w utach klasy C. Przy większych prędkosciach (czyli autostradowych) trochę za głośne. Słaby układ hamulcowy za co odjąłem gwiazdkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. 1.5 L 90 Km. Auto zbiera się świetnie. Silnik jest cichy i bardzo ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Cud, miód. W tej klasie chyba nie znajdziecie lepiej działajacego drążka zmiany biegów. Jest superprecyzyjny o wyjatkowo krótkim skoku.
5,0
Układ jezdny
Świetnie zestrojone zawieszenie. Bardzo dobre prowadzenie.
5,0
Karoseria
O gustach się nie dyskutuje :)
Komfort
4,0
Widoczność
Stosunkowo duże słupki przednie nieznacznie zasłaniają widok przy skręcaniu. Wycieraczka tylniej szyby zamontowano jak dla ruchu przewidzanego w kraju kwitnącej wiśni.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Wszystko jest pod ręką. Fotele jak na auto klasy B wyjątkowo wygodne. Pozycja kierowcy również.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie na bardzo przyzwoitym poziomie. Auto wyposażone jest w klimatyzację manulną. Polecam (w miarę możliwości finansowych) wybrać wersję z klimatyzacją automatyczną. Duży plus (co szczególnie cenią panie) za podrzegawne fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra jak na auto klasy B. Jest naprawdę sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do prędkosci 120 km/h bardzo dobre. W przedziale 130-140 mocno słyszalne szumy zewnętrrzne. Ale z drugiej storny auto zostało skrojone jako auto miejskie a nie do częstych podrózy z prędkoścami autostradowymi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis Mazdy do tanich nie należy. Jest drożej niż np vw czy skodzie. Ale taniej niż mercedesie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest drożej niż przy innyc markach. Ale mazda 2 ma naprawdę świetny silnik i zawieszenie :) W mojej ocenie warto dopłacić do tego auta. Jest też jakościowo wyżej pozycjonowana niż większość aut klasy B
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybkie zużycie przednich klocków hamulcowych. Pierwsze wymiana przy 20 tys kilometrów, przy grubości klocków 2,5 mm.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 SKY-G 90KM 66kW
[l/100km]