Moim zdaniem auto zdecydowanie warte swojej ceny, nie tylko w swojej klasie. Polecam każdemu, zwłaszcza kto ma dość Golfów, Fordów, Oplów i innych częstych nabytków Polaków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest zdecydowanie najlepszym elementem Mazdy 2. Filozofia "right sizing" do mnie przemawiała i nadal przemawia. Zarówno od niskiej prędkości obrotowej się ładnie zbiera, prawie jak z turbodoładowaniem, choć to wolnossąca jednostka, jak i przy wysokiej (ponad 130 km/h) nie wyje, jak wiele benzyniaków wolnossących. Przy 140 km/h dopiero nabiera chęci do jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Owszem czasem jedynka "haczy", zwłaszcza jak się chce jednocześnie rozmawiać przez telefon. Ale znajdźcie auto, w którym to się w ogóle nie zdarza. Poza tym wszystkie biegi wchodzą niemal idealnie. No, trochę można się przyczepić do wstecznego.
5,0
Układ jezdny
To jest rewelacja, choć nie jeździłem wcześniej BMW. Zawieszenie jest wg. mnie na poziomie lepszym niż Ford, nawet na dziurach. Oczywiście nie jest to klasa premium.
Komfort
3,0
Widoczność
Szału nie ma, ale nie miałem sytuacji ryzyka najechania na pieszego wchodzącego na przejście, co mi się zdarzyło w Astrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, może przycisk wyłączania start-stop mógłby być gdzie indziej. Dla mnie świetnie umiejscowiona dźwignia zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę dać najwyższej oceny bo lato dopiero przede mną. Natomiast w ogóle nie zgadzam się, że wolno się nagrzewa; już po ok. 2 minutach silnik jest ciepły i wieje ciepłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy - wzorowo na przednich siedzeniach. Myślę, że nawet osoby do 190 cm nie powinny narzekać. Z tyłu gorzej, ale na krótkie dystanse można bez problemu zabrać dwie osoby na tylne siedzenia.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do Astry II jest o wiele ciszej. Nie wiem z czym ktoś inny porównuje. Przy prędkości 140 km/h można spokojnie rozmawiać, silnik ma nie więcej niż 3 tys. obrotów. Seryjne opony nie są najgorsze (Bridgestone Ecopia).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko leję paliwo, którego auto nie potrzebuje zbyt dużo (o tym poniżej). Zobaczymy ile pochłoną przeglądy serwisowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 57000 zł i takie wyposażenie (wersja SkyMotion) i poziom jakości nie może być lepiej. Nie wiem czy mogę, ale polecam znaleźć odpowiedni salon, skłonny do negocjacji ceny (ja kupiłem w Katowicach).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie wystąpiło. Nie zauważyłem trzeszczenia plastików, ani stuków w zawieszeniu (zawieszenie pracuje, więc jakieś dzwięki musi wydawać).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu nie ma także poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 SKY-G 90KM 66kW
[l/100km]