Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 2 II Hatchback 5d

BD, 3 miesiące temu
Silnik 1.5 103KM 76kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 2 II Hatchback 5d 1.5 103KM 76kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bez awaryjny jak na 170k przebiegu w moich rękach, niskę koszty serwisu jedyna awaria (która nie unieruchomiła i tak auta) to czujnik stukowy którego wymiana zajęła mi 3h Drugie, a raczej pierwsze zaskoczenie na plus to dynamiczność 103Km przy masie poniżej tony zapewnia odpowiednią dynamikę jazdy czy to w mieście czy na ekspresówce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przypadłość tych aut tylna belka choć pękła dopiero po 150k km użytkowania (270k przebiegu)
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony głownie patrząc na koszty utrzymania/awaryjność/oraz bryłę auta co prawda ocena może być skrzywiony gdyż to pierwsze moje auto z segmentu D. Na pewno Mazda ma u mnie dożywocie - jako mały samochodzik do jazdy do pracy czy po zakupy spisuję się idealne
Wrażenia
5,0
Silnik
103 KM w budzie o masie poniżej tony daję radę, jak na razie przy pełnym serwisie zgodnie z książka jedyna awaria na 170k km to był czujnik stuków.
5,0
Skrzynia biegów
Ok, przy wymianie oleju co 60k km świetnie sobie radzi, co prawda odczuwam braku 6 co wyciszyło by znacznie auto przy prędkościach autostradowych jednak trzeba pamiętać że nadal to tylko Segment B.
3,0
Układ jezdny
Twarda, nawet za twarda do jazdy po mieście jakim jest Wrocław, za to przynajmniej świetnie sobie radzi przy wyższych prędkościach. Wadą jest tylni wahacz który potrafi się złamać a raczej ugiąć jednak nadal to była jedyna poważna awaria
5,0
Karoseria
Nie ma problemu, jak na razie brak oznak rdzy,
Komfort
5,0
Widoczność
OK, a w porównaniu ze współczesnymi "suvami. segmentu B wręcz genialna
5,0
Ergonomia
Jest ok dla mej postury przy poprawnie ustawionym fotelu oraz włączonym tempomacie przejechałem najwięcej 480km gdzie nie licząc znużenia wyszedłem z auta w pełni sił, co prawda miedzy współczesnymi fotelami choć z mazdy 6 jest znaczna różnica jednak należy przypomnić sobie że jest to tylko autko segmentu B ważące poniżej tony, Inni kierowcy mogą mieć problem z brakiem regulacji odcinka lędźwiowego na co narzeka chociażby moja żona (jednak może po postu jest rozpuszczona jeżdżąc na co dzień 6 )=
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, choć przy jazdach z mniejszym prędkościami (turlanie się w mieście) wydajność klimy jest ciut za niska (stąd zmieniłem rolkę klimatyzatora na mniejszą) obecnie czy to w mieście czy ekspresówka jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do współczesnych auta tej klasy ilość miejsca wręcz fantastyczna kiedy kumpla auto było w naprawie bez problemu we dwoję mężczyzn 120kg 185cm bez problemu mieściło się na przednich siedzeniach, jedyna kwestia która jest na początku zauważalna po przesiadce z innego auta to brak podłokietnika kierowcy ale po 8 latach nie jest to problemem
5,0
Wyciszenie
Nie jest cicho jak w aucie segmentu D jakim jest mazda 6 z 2020 ale również nie jest tak głośnia jak w fiacie 500 (przy prędkościach 100-120) powiedziałbym że raczej poziom jaki może zapewnić auto segmentu B x 2007 Roku mające masę poniżej tony. do 120 z 5 biegowym manulem jest znośnie bez problemu można rozmawiać lecz gdy osiągniemy 140km/h natężenie dźwięku przestaje być akceptowalne (chyba że jezdzimy w słuchawkach z anc :D) stąd na co dzień staram się 120k km nie przekraczać choć czy jest to zły nie powiedziałbym
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spalaniu 6,4 (jadąc do pracy na ekspresówce) i cena części koszty utrzymania są pomijalne przez 170kkm uszkodzony został czujnik stukowy i tylna belka (na auto które dobiło obecnie do 280k km czego chcieć więcej :), druga kwestia mają ocena może być stronnicza gdyż jego koszty utrzymania porównuje z drugim autem czyli mazdą 6 2,5
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony w Niemczech 8 lat temu za 3,5k euro, spalanie 6,4 przez 170k km jedynie jedna poważna awaria co tu więcej pisać :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy 170k km w moich rękach z drobiazgów to jedynie czujnik stukowy którego wymiana zajęła mi 3h
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięta tylna belka przy 270k km znana przypadłośc tych autek sprzed liftu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 2 II Hatchback 5d