Stara sprawdzona jednostka 1.4HDI z powodzeniem montowana do dzisiaj w autach francuzkich. Montowana swego czasu w Toyotach Yaris, czy Mini One a także Fordach Fiesta i Fusion , to już jakaś rekomendacja dla motoru. Wszystko co się popsuło miało, się popsuć z uwagi na przebieg, ale o tym niżej. Silnik dynamiczny, w sam raz do masy auta, spokojnie daje radę w mieście i na trasie do 130km/h. Dbać, wymieniać olej i fitry, a polata nawet 400 000km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę francuzka , czasami wsteczny cięzko wchodzi, ale oki 4 na 5.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo spoko, od nowości nic nie grzebane a nakręcone ponad 200k, przy przebiegu od 190 do 218 tys. wymieniono stopniowo wszystkie łożyska kół, bo zaczynały hałasować.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa raczej intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i chłodzenie super, kilima fajnie chodzi przy reguralnym serwisowaniu, nabijana co 2 lata z serwisem, nie było problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj 5+ , auto bardzo duże, w Japoni sprzedawane w klasie mini van.Wygodnie przejadą 4 osoby o wzrosicie powyzej 180cm. Spokojnie przewieziemy lodówkę, pralkę a nawet kanape! (sprawdzone ;) ) Przednie siedzenie składa się do przodu na płasko więc przedmioty o długości do 2 metrów można wsadzić do auta.
3,0
Wyciszenie
Hmm rewelacji nie ma, jak w każdym aucie tej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnio około 5L , ma trasie psokojnie można zejść do około 4L (3,8 do 4,3 to norma) W mieście do 5,5L . Srednie spalanie z dystrybutora z 17 000km to 4,67km. Części doś tanie, w sumie normalne w tej klasie aut, za dużo się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kasę nie ma większego samochodu w tej klasie, zdecdowanie bardziej polecam od Forda Fusion.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z usterek ogólnie to raczej sprawy eksploatacyjne, przewody paliwowe zmurszały przy około 180tys. , Łożyska kół po 200tys, Zapiekł się ręczny po ok 180tyś (wcześniej słabo trzymał). Więcej napraw brak. Wiadomo czesci eksploatacyjne, tarcze, kloski , filtry, olej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna usterka która unieruchomiła auto to właśnie zmurszały wąż od paliwa co zapowietrzyło układ paliwowy i auto nie chciało odpalić. Z usterek przez okres 5 lat użytkowania to tyle. Auto przejezdzalo czasami 5000km miesięcznie i nigdy nie padło "na trasie".
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MZ-CD 68KM 50kW
[l/100km]