Jeździłem 13 lat wyłącznie BMW - głównie serią 5. Na tym tle Maserati jest autem z kosmosu. Wszystko jest zdecydowanie lepsze. Zdecydowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To trzeba popróbować. Trzeba usłyszeć i poczuć pod nogą.
5,0
Skrzynia biegów
Jest absolutnie bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny kompromis między komfortem a sportowymi właściwościami. Jak dotąd nie spotkałem porównywalnego.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Świetny ekran dotykowy, całkowicie intuicyjny. Nie ma tego wnerwiającego pokrętła iDrive czy coś takiego, co uznaję za zaletę - nie płaciłem za dodatek, którego jedyną realną funkcją jest denerwowanie kierowcy i odrywanie jego uwagi od drogi. Jeździłem samochodami z iDrive i wiem co piszę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie i w zimie temperatura jest ok. W poprzednich samochodach w zimie marzłem w lewą rękę, bo fotel był za blisko drzwi. Tu jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogłoby być trochę więcej miejsca, jeśli komuś na tym zależy.
5,0
Wyciszenie
Akustyka Ghibli to jedna z jego największych zalet.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trybie Ekonomicznym w trasie spala 6-7 l. To nie jest żart. W normalnym 7-8, a w sportowym około 9. Przy tych osiągach to jest za darmo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd żadnych. Porównując z moimi BMW, które wszystkie się psuły co parę tygodni, a miałem ich w sumie 8 i ponoć to najbardziej niezawodna niemiecka marka, to Maserati jest całkowicie bezproblemowe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 275KM 202kW
[l/100km]