Szukaj

Ocena kierowcy - Lotus Europa II

Lotus Europa, 12 lat temu
Silnik 2.0 T 203KM 149kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Lotus Europa II 2.0 T 203KM 149kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nieprawdopodobne przyspieszenie połączone z brakiem nadsterowności i podsterowności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Przecieki na stykach szyb bocznych z dachem
5,0
Całokształt
Drobne mankamenty i niedociągnięcia oraz problemy z dostępem do części i serwisu nie są powodem do braku satysfakcji z posiadania takiego wozu. Niepowtarzalność, nieprawdopodobne osiągi i przeżycia, zazdrosne spojrzenia i frajda z jazdy rekompensują to wszystko z nadmiarem!
Wrażenia
5,0
Silnik
Reaguje natychmiastowo na każde naciśnięcie pedału gazu i wystrzela do przodu jak torpeda
5,0
Skrzynia biegów
Typowo sportowa skrzynia biegów dobrze zestrojona z silnikiem
5,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się niesamowicie drogi. Mimo małej masy, napędu na tylną oś i braku jakichkolwiek systemów zabezpieczających (poza ABS) można śmiało pokonywać zakręty z duuuuużą prędkością. Ponadto brak wspomagania pozwala na \"czucie\" auta.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile do przodu nie ma najgorzej, to widoczność do tyłu i na boki nie jest rewelacyjna - to skutki uboczne małych rozmiarów auta.
3,0
Ergonomia
Ta kategoria powinna być pominięta przy tego typu autach....
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można szczególnie narzekać, ale zachwycać też się nie ma czym!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już się uda komuś wejść do środka (ja wchodzę bez problemu, ale to naprawdę wymaga wprawy), to można się zdziwić ilością miejsca, szczególnie na nogi. Samochód jednak ewidentnie nie jest przeznaczony dla osób o znacznej posturze.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą moc i rodzaj auta jest całkiem znośnie, chociaż ja i tak jeżdżę z opcją \"muza na full\" -)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie od 7/8 litrów na trasie i 10 na mieście do... nie mam pojęcia - wszystko zależy od ciężkości nogi i osiąganych prędkości. Jedno jest pewne w niektórych momentach ta bestia potrafi sporo wypić. Przegląd pierwszy robiłem w Austrii, wyszło coś około 300 Euro, a teraz w związku z małymi przebiegami przeglądy robię w zaprzyjaźnionym warsztacie, więc koszty są stosunkowo niewielkie. Napraw praktycznie nie było, wymiana tarcz i klocków (pasują oplowskie) i wymiana szyby bocznej, bo pękła (to kosztowało chyba z 50 Euro)
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że taką cenę trudno znaleźć coś podobnego, a jak na drodze spotkasz innych kierowców, którzy posiadają wypasione drogie i szpanerskie fury z zarąbistymi silnikami i spróbują się z Tobą zmierzyć ze startu z pod świateł, to uwierz mi, że znakomita większość z nich jedynie powącha zapach z rur wydechowych tego małego cacka, a to już jest BEZCENNE!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma tego wiele, ale się zdarza: klekocząca szyba boczna wymagająca regulacji, przeciekające szyby boczne na styku z dachem wymagające regulacji, uszkodzenie zamka w drzwiach (spadła linka)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było takich do tej pory

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lotus Europa II