Układ elektryczny
: Elektryka lubi się buntować ale to tez kwestia odpowiedniego serwisu.
5,0
Całokształt
Brzmienie silnika jest niesamowite. V8 jak jeździsz spokojnie jest bardzo spokojny ale jak mu dasz po garach to pięknie przyspiesza i przy okazji się przepięknie „wydziera”. Pasek jest na łańcuchu ale najważniejsze żeby regularnie zalewać go oryginalnym olejem - 6 litrów oleju potrzebuje ten potwór
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie bomba bo to nie jest samochód do wyścigów
5,0
Skrzynia biegów
ZF - nic dodać nic ująć. Sprawdzona dopracowana bezawaryjna stara poczciwa ZF-ka. Trzeba się jej trochę nauczyć ale i samochód tez się uczy twojego stylu jazdy.
5,0
Układ jezdny
To jest ewenement jak dla mnie. Navigator ma co oczywiste wspomaganie ale prowadzi się lekko i pewnie. Ma bardzo ostry skręt wiec bez problemu zakręcisz w każdą drogę mimo, że przed tobą 2 metry maski a za tobą 3 metry tylu. Jak wyczujesz o co chodzi to z pewnością siebie skręcasz gdziekolwiek. Ktoś to na prawdę porządnie przemyślał bo to jednak kawał samochodu i trzeba mieć czym manewrować
4,0
Karoseria
Typowo amerykańskie czyli prosto plastikowo i łatwo w utrzymaniu choć przyciski lubią się brudzić.
Jest wygodnie bo wszystko tam potężne ale masz tam skory plastiki i imitacje drewna. Dobrej to jakości ale amerykance już tak maja i albo się to akceptuje albo nie.
Komfort
5,0
Widoczność
Podróżuje się bardzo komfortowo ale tez i bardzo „klasycznie”
5,0
Ergonomia
Wszystko masz pod ręką i jest to dobrze przemyślane wiec będziesz wiedział gdzie co jest i do czego służy. Drzwi klapy - wszystko tam ciężkie ale drzwi zamkniesz jak piórko. Na prawdę przemyślany samochód bez żadnych kompromisów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę. Umie zagrzać i ochłodzić ale rownież od razu oznacza to zauważalnie większe spalanie. Dobrze chłodzi szyberdach ale przy wyższych prędkościach bardzo duże szumy. Da się przy tym rozmawiać normalnie. Może jednak przeszkadzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mega dużo pod każdym względem
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach do 110 jest ok ale powyżej silnik zaczyna być głośniejszy co mnie się akurat bardzo podoba. Rasowa V8 robi robotę. Absolutnie cicho nie będzie ale jest to szum akceptowalny a przy okazji jak ktoś lubi (ja uwielbiam) można podziwiać bulgot potężnego silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest samochód robiony dla oszczędności. Raczej dla konsumpcji. Ale odwdzięcza się jakością jazdy której nie uraczysz w zwykłym samochodzie. Lubi się „częstować” wszystkim. Paliwem, energią. Wszystkie części są mega wielkie i swoje też kosztują ale jak kupujesz dobrej jakości to będzie ok.
Tanio nie jest ale da się to opanować jeśli dobrze się wszystko zaplanuje (olej, filtry, świece, paliwo)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody z USA są tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cewki które lubią psuć. Ma ich 8 sztuk i sa niezależne. Kłania się potrzeba kupowania części dobrej jakości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie nie było takiej ale trzeba mieć świadomość, że naprawy będą kosztować i chodzi właśnie o dobrej jakości części.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.4 i V8 304KM 224kW
[l/100km]