Dokładnie to czego szukałem, czyli wielki krążownik z wielką V8-ką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękny dźwięk silnika V8 (nawet bez przelotu świetnie brzmi), rasowy pomruk i jak na 3-tonowe auto, nawet idzie się nim w miarę sprawnie rozpędzić. Nie jest to oczywiście wyścigówka, ale też nie miała być z założenia.
4,0
Skrzynia biegów
Mam wersję z napędem na tylną oś i "tylko" 4-ro biegowym automatem i mam wrażenie, że do takiego silnika lepiej sprawują się nowsze (2005 - 2006) egzemplarze z 6-cio biegową skrzynią. Ale trudno, taki był mój wybór...
4,0
Układ jezdny
W moim egzemplarzu problemowe pneumatyczne zawieszenie zostało zastąpione dedykowanymi sprężynami i amortyzatorami, dzięki czemu auto pewnie lepiej trzyma się drogi, choć jak dla mnie, to trochę za sztywne jest teraz. W kwestii komfortu podróży, lepszym wyjściem byłaby porządna naprawa pneumatyki - wtedy auto rzeczywiście "płynie" po naszych "pięknych" drogach...
4,0
Karoseria
Kształt auta bez szału, nie jest wzorem aerodynamiki ale nie o to chodziło. W środku miało być sporo miejsca i rzeczywiście jest. Nawet na 3 rzędzie siedzeń wygodnie usiądą 2 dorosłe osoby (byle nie za wysokie - problemem mogą być przetłoczenia na kanały wentylacyjne w suficie).
Komfort
5,0
Widoczność
Po zamontowaniu kamery cofania, najprawdopodobniej lepiej już nie będzie ;-)
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie super, choć mi osobiście ciężko było się przyzwyczaić do hamulca ręcznego - który jest trzecim pedałem zamiast tradycyjną europejską dźwignią.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Albo oryginalne części dobrej jakości - oczywiście nie należące do najtańszych, albo jakieś zamienniki z tektury, które wiadomo ile będą działać. W sporej części przypadków do kosztów części doliczyć trzeba koszty sprowadzenia - albo indywidualnego, albo firmy która się tym zajmuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy egzemplarzach ponad 10 lat, naprawdę trzeba się naszukać takiego w relatywnie porządnym stanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd z drobiazgów - to tylko żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie większe bolączki auta (pneumatyczne zawieszenie, uszczelka pod głowicą i remont silnika) na całe szczęście zostały usunięte przez poprzedniego właściciela, także oby dla mnie już nic takiego nie zostało... ;-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.4 i V8 304KM 224kW
[l/100km]