Wersja prestige, auto użytkowałem 1,5roku zamieniłem na ES-a - bez porównania. Najbardziej dokuczająca w UX-ie jest ciasnota wnętrza - a mam tylko 180cm wzrostu, na jedzie próbej tego nie wyłapałem, myślałem, że jestem fajnie otulony niestety w dłuższe trasy jest bardzo niewygodnie, nie ma co z nogami zrobić już po mieście zaczynały mi drętwieć - krótkie siedzisko, do tego pedał przyśpieszenia umieszcony za blisko i stopa nienaturalnie musiała być podniesiona do góry pod kątem prawie , że prostym - od tego potem boli staw skokowy i bardzo niewygodnie się z tym jedzie już po kilkunastu minutach. Wg mnie auto idealne do wzorstu ok. 170cm, przed zakupem wyższe osoby niech się przejadą w dłuższą trasę żeby to zweryfiować! Kierownica super miękka ale bardzo delikatna rysuje się od każdego przypadkowego mocniejszego dotknięcią, zresztą deska rodzielcza też się łatwo rysuje. W aucie gdy temp. spadała na zew. poiżej 4 stopni co jakiś czas pojawiał się bardzo irytujący pisk z układu klimatyzacji, doszłem do tego, że tylko przy włączonej klimie w ustawieniu auto, serwis oczywiście nic nie słyszał. Latem znowu przy małych prędkościach do 30km/h było słychać tarcie jakby klocków o tarcze, serwis to słyszał, rozebrał układ hamulcowy wyczyścił i nic to nie pomogło. W zimie bardzo natarczywy, nieprzyjemny i głośny dźwięk silnika przez pierwsze kilka, kilkanaście minut w zależności od mrozu na zew. - do czas gdy silnik nie nagrzeje baterii, potem ok. Duże szumy zwłaszcza toczenia kół nawet w niskich prędkościach. Gdy człowiek był podekscytowany zakupem nie zauważał takich rzeczy. Nie piszę tego żeby zmieszać z błotem marke Lexus - przecież kupiłem ES-a, tu po dłuższym spotkaniu z niim też napiszę opinie, jak narazie jest mega :). Na plus auto bardzo żwawe, mało pali, miękkie materiały z przodu (tył to na drzwiach chyba coś z aygo zabrali, masakra twardy tandetny paltik fantastik. Ogólnie polecam singlą poniżej 170cm wzrostu albo niskim parą bez dzieci, wtedy mozna położyć tylną kanapę i przewieść więcej towaru, proszę uwierzyć tygodniowe zakupy ledwo wchodziły do bagażnika, który jest bardzo mały i niski przy dużym kącie opadania klapy ;/
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najlepsza strona UX-a bardzo żwawy, gwiazdkę odejmuję za nieprzyjemny dźwięk zimą podczas nagrzewania bateri, trzyma na obrotach ok. 2 tys. ale wydaje przy tym bardzo nieprzyjenmy dźwięk i robi to głośno. Silnik w trybie sport bardzo ochoczo reaguje na mocniejsze nacisnięcie gazu w przedziale 0-70km/h , choć czuć jednosekundową zwłokę przy wciśnięciu pedału, zasługa tu pewnie w sumie silnika elektrycznego, który w tym trybie dodaje momentów, które w ww. przedziale prędkości odczuwalnie odpychają autko do przodu.
4,0
Skrzynia biegów
płynna, fantastyczna gwiazdkę odejmuje za hałas, który przez nią silnik wydaje przy mocniejszym traktowaniu pedału przyspieszenia, jazdza bardzo płynna bez szarpnięć idealna do komfortowego przemieszczania się bez szaleństw.
4,0
Układ jezdny
bardzo mocna strona ux-a. Przy wyższych prędkościach bardzo stabilny, pewnie się prowadzi, nie myszkuje poprostu bajka. Minus to przy bardzo wietrznej pogodzie jednak autem troche rzuca, o dziwo przy normlaniej pogodzie mijane tiry i barierki dźwiękochłonne nie robią na nim wrażenia. Gwiazdkę odejmuję za tłumienie poprecnych nierówności jak np. policjantów, podczas którego przód zachowuje się bardzo dobrze niestety tył poskakuje jak taczka.
3,0
Karoseria
przód bardzo ładny, tył jak Cię mogę z boku jednak to małe paskudztwo ale to subiektywna opinia. Lakier bardzo delikatny myjcie go na myjni bezdotykowej, wszelkie gąbki szmatki zostawiają rysy, które widać pod słońce, lakier ładny ale cienki. Polecam folię założyć na maskę, reflektory i dach, nie miałem żadnych odprysków od kamieni i w tych miejscach nie ma rys.
Komfort
3,0
Widoczność
przednia szyba wąską i niska pod światłami trzeba się gimnastykować, słupki A zasłaniają znacznie za dużo. Kamerka przy cofaniu ma zadowalającą jakość niestety nie ma spryskiwaczy i szybko się zimą brudzi.
2,0
Ergonomia
brak schowków w tylnich drzwiach, bagaznik praktycznie nie istnieje, schowek od pasażera coś pomieści niestety mało ale w ES-ie jest chyba o zgrozo mniejszy. Plus to schowej w podłokietniku jest duży i super zamykany/otwierany z dwóch stron.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa sprawnie, gwiazdkę odejmuję za wcześniej opisane piszzenia oraz za głośną pracę w trybie normal i fast, cicho jest ylko na eco, ale przy większej ilości osób nie wyrabia i trzeba dać fast.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jaka przestrzeń ?
3,0
Wyciszenie
nie tego spodziewałem się po lexusie wyciszona jak CHrka słychać szumy opon przy każdej prędkości, wiatr od ok. 90km/h i pracę zawieszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
płaciłem tylko za serwis i tu gwiazdki w dół ponieważ mamy praktycznie inaczej wyglądającą toyotę chr a tam przegląd kosztuje 800 zł, a tutaj za ux-a za mały przegląd płaciłem 2300 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
auto kupiłem pod namową żony teraz jednak jej nie posłuchałem i zakupiłem ES-a :} Wg mnie zadowolone będą osoby o niższym wzroście, spokojnie podrużujące nie posiadające dzieci albo dzieci już odchowane jednak w tej cenie poszukałbym czegoś innego
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprócz wcześniej napisanych przypadłości miałem jeszcze nieprzyjemność być zarany lawetą do serwisu gdy wysiadła mi bateria 12v (akumulator), a słuchałem radia 15 minut pod szkołą u córki i już nie odjechałem, akumulator się rozładował i na zegarach zrobiła się turecka dyskoteka, światła wariowały itp. W seriwsie skasowano błędyu podładowano baterię i było ok niesmak jednak pozostał. Do przyszłych nabywców cenna rada gdy siedzicie w aucie i chcecie posłuchac muzyki nie wyłączać auta tylko wrzucić P w skkrzyni biegów wtedy co jakiś czas silnik sie włączy i doładuje bateria trakcyjne i akumulator 12v żeby nie padł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez poważniejszych awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 250h 184KM 135kW
[l/100km]