Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus UX Crossover

WWLion95, 2 lata temu
Silnik 250h 184KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus UX Crossover 250h 184KM 135kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Układ hybrydowy czwartej generacji to ideał. Połączenie silnika elektrycznego z wolnossącą benzyną 2.0 to strzał w dziesiątkę - zapewnia odpowiednią kulturę pracy, osiągi, pełny moment obrotowy od samego dołu i niskie spalanie.
5,0
Całokształt
Za mną 2 lata użytkowania Lexusa UX. Te 2 lata mógłbym opisać jednym słowem - REWELACJA! Szukałem samochodu kompletnego w tej klasie i Lexus UX takim samochodem jest. Samochód używany jako drugi w rodzinie, którym przemieszczam się w 90% czasu w pojedynkę, 70% trasy przejeżdżam w ruchu miejskim. Przez cały dotychczasowy okres eksploatacji nie miałem żadnych, nawet najmniejszych, awarii i przygód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Japoński majstersztyk - dopracowany układ hybrydowy z wolnossącą benzyną to dla mnie idealne połączenie. Przyspieszanie to czysta przyjemność, a dzięki pełnej mocy układu elektrycznego już od startu potrafi na światłach zostawić niejednego chojraka. Jeżeli chcemy to pojedzie płynnie i ekonomicznie, jeżeli mamy ochotę na szaleństwo to zrobi swoje - w trybie sport układ ESP niejednokrotnie potrafi się przypomnieć nawet na suchej nawierzchni :)
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie dobiera przełożenia do stylu i ustawionego trybu jazdy, jej praca jest zupełnie nieodczuwalna. Jazdą z tą skrzynią przypomina jazdę... melexem.
5,0
Układ jezdny
Funkcjonuje idealnie. W trybie sport czuć zmianę jego charakterystyki, świetnie trzyma się w zakrętach. W mieście działa lekko, bez wyczuwalnych oporów.
5,0
Karoseria
Przyciąga uwagę, może się podobać. Zajęło mi jednak trochę czasu, aby przyzwyczaić się do jego nieproporcjonalnej i gdzieniegdzie asymetrycznej linii nadwozia. Drażni mnie jedynie nierównoległa linia bocznego przetłoczenia w stosunku do linii klamek, ale to wszystko w imię optymalnej aerodynamiki i japońskiej filozofii engawy :)
Komfort
5,0
Widoczność
Zupełnie nie przeszkadzają mi masywne słupki C, a pełne okamerowanie skutecznie pomaga w jakichkolwiek manewrach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, w zasięgu wzroku i dłoni tak jak być powinno. Początkowo nie byłem przekonany do asymetrycznej konsoli środkowej, jednak podczas codziennej eksploatacji zostałem fanem tej koncepcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne. Wnętrze zimą szybko się nagrzewa, ogrzewane fotele i kierownica bardzo sprawnie pracują. Latem klimatyzacja potrafi w ciągu 2 minut jazdy ustawić pożądaną temperaturę wnętrza, a system wentylacji foteli działa bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa dla crossoverów przestrzeń (nie mylić z SUVami). Idealna dla modelu 1+0 lub 2+0, ewentualnie rodziny z małym dzieckiem. Dorośli pasażerowie z tyłu mogą narzekać na mało miejsca na nogi. Pozycja za kierownicą fantastyczna - przy najniższym ustawieniu fotela można poczuć się jak w GT :)
5,0
Wyciszenie
Czysta przyjemność jazdy... w zatłoczonym mieście. Wszechobecna cisza wewnątrz. Przy prędkościach autostradowych ta cisza częściowo jednak znika. W porównaniu do modelu NX jest w tej kwestii nieco gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza typową eksploatacją nic mnie nie zaskakuje. Ogromnym plusem jest kompatybilność z częściami Toyoty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania to półka światowa. Jednak za tą całą jakością idzie także cena. Samochód na tle konkurentów wydaje się być drogi, ale podczas moich testów innych modeli przed zakupem żaden z nich nie dorastał mu do pięt pod względem jakości wykonania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód w pełni bezawaryjny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek, ani najmniejszych ani największych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250h 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus UX Crossover 250h 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus UX Crossover