Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX IV SUV

Todi, 3 lata temu
Silnik 450h 313KM 230kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Lexus RX IV SUV 450h 313KM 230kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny : Wysoka jakość
5,0
Całokształt
To mój drugi Lexus. Po NX hybryd przyszedł czas na większego brata w topowej wersji. W skrócie można napisać „Samochód kompletny” Co rozumie przez to stwierdzenie? W mojej oczywiście subiektywnej opinii. Poziom wykonania, komfort, osiągi silnika V6 oczywiście co do silnika to umierający gatunek w Europie wiec dodatkowy plus. Bezawaryjność. Teraz rozwinę myśl. Samochód jest wykonany i wykończony z bardzo wysokiej klasy materiałów. Skóra po 130 tys jak nowa. Wyciszenie, resorowania izolacja od otoczenia wyśmienita. Odpoczywam w tym samochodzie. Przejechać 1000 km to przyjemność. Audio Mark&Lewison gra audiofilsko. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik wyglada na średniej wielkości ale mimo tego jest pojemny. Na Wakacje pakujemy się z rodzina bez boxa. Dobra dynamika. W mieście jeździ się majestatycznie natomiast na autostradzie jedzie bardzo żwawo. Spalanie jest przyzwoite jak na auto 2.3 tony i moc 313 kucyków: hybryda ma sporo mniej części które się psują co tez było powodem decyzji zakupu. Żadnej usterki od nowości i myśle ze dalej tak zostanie. W NX nie mailem żadnych technicznych problemów wiec liczę na powtórkę przynajmniej do 200 tys km :) wyposażenie mam ful wiec nie mam co dodać. Jedyna wada to wielkość samochodu. Parkowanie w dużych miastach jest wyzwaniem dla kierowców bojących się takich manewrów. Dla mnie nie ma z tym problemów zwłaszcza ze kamery mam 360 st. Generalnie świetny samochód. Mega dopracowany. Lexus oby tak dalej. Nie róbcie oszczędności jak wielka trójca niemiecka
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny trwałaby prosty i mocny
5,0
Skrzynia biegów
E CVT. Przy hybrydzie najlepsze rozwiązanie. W NX trochę mnie denerwowała jak chciałem mocno przyspieszyć. Była głośna ale w RX przy V6 i tej mocy nie ma efektu wycia a samochód jedzie jak wystrzelimy z procy. Co istotnie dzieje się to liniowo bez szarpania. Super sprawa
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie AVS aktywne dopasowuje się do podłoża. Działa idealnie. Nie mam żadnych zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Idealnie spasowane, lakier gruby, powłoka niwelująca drobne rysy. Generalnie po umyciu jak nowy
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Kamery duże lusterka i świetnie działające czujniki z systemem zatrzymania przy dojeżdżanie do przeszkody.
5,0
Ergonomia
Jak to w lexusach. Dużo analogowego osprzętu. Obsługa funkcji na ekranie nie dotykowa tylko grzybkiem pod prawa ręka jest do opanowania. Ja się przyzwyczaiłem po tygodniu i nie mam z tym problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znakomita. Nagrzewa się bardzo szybko chyba musi coś dogrzewać w zimie zanim silnik złapie temperaturę. Klima bardzo wydajna. Wentylowane i grzane fotele oraz cieplutka w zimie kierownica. Super nic dodać nic ująć :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Najlepsze jakiego doświadczyłem w samochodzie. Nie ważne czy jadę 60 czy 160 km/h. To chyba najmocniejsza strona lexusa
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis 1800 zł mały 2800 duży. Nic nie wymieniałem poza olejami i standardowa obsługa wiec nie wiem jakie są koszty części. Hamulce po 140 tys maja jeszcze Ok 60% zużycia wiec do 170 tys raczej nie będzie zmiany. Części myśle ze tanich nie należą gdyż samochód jest dosyć drogi ale do porównywalnych z klasy premium pewnie jest podobnie. Można serwisować w salonach toyota i jest takiej. Ja w związku z gwarancja robię serwis w ASO lexusa
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wysoka, jakość również. Myśle ze stosunek jest zrównoważony
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana siłowników klapy bagażnika w Akci serwisowej. Była jakaś wada o której ja nie wiedziałem. Wezwali wymienili. Podobno partia z 2017 roku miała wadę i nie były szczelne na wilgoć. Co Mnie zaskoczyło w lexusach to jakość elektryki. Nie ma kompletnie żadnych problemów ani w zimie ani wilgoci ani słońcu: samochód stoi pod chmurką. Żona mnie wygoniła z garażu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych awarii na 130 tys km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 450h 313KM 230kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lexus RX IV

Liczba wpisów: 3

Lexus RX IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lexus RX IV SUV