Zawieszenie
: W trybie Sport jazda po zakretach to przyjemnosc.
5,0
Całokształt
To juz mój trzeci Lexus o napedzie hybrydowym ,zaczalem od drugiej generacji w 2007 o oznaczeniu 400H r, po 4,5 roku III generacja już z oznaczeniem 450H , od 4 lat 450 H F Sport.
Jeśli będę zmienial auto to tylko na kolejna generacje RX .
Mój model jest bardzo dobrze wyposażony ze szklanym i otwieranym dachem oraz systemem naglasniajacym Mark Levinson , zawsze wybieram te opcje ,jakość odtwarzania muzyki jest dla mnie wazna. Tidal w wersji hifi brzmi bardzo dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jendostka napedowa jest bardzo dobra, wolnossący V6 polaczony z dwoma silnikami elektrycznymi zapewniają wystarczające osigi i umiarkowane spalanie , przez 13 lat użytkowania roznych modeli RX nie było zadnego kłopotu. Kazda kolejna generacja jest oszczedniejsza, widać postep w tej dziedzinie, mimo, ze RX sa coraz większe i cięższe.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezstopniowa o stalym przelozeniu gwarantuje doskonaly start spod swiatel ale niestety przy kickdown halasuje. Lexus nawet w wersji F Sport to nie jest jednak sportowe auto a komfortowy SUV z nieco lepszym zawieszeniem , nie sluzy wiec do scigania.
5,0
Układ jezdny
Szczególnie lubie utwardzone zawieszenie w wersji Sport i Sport + , mam ustawiona wersje Custom z takimi nastawami, po zakrętach jeździ zdecydowanie lepiej od standardowych nastawow. Za te opcje należy się inżynierom Lexusa duza pochwala.
4,0
Karoseria
Kontrowersyjna, ale mi się podoba. Kiedy kupilem ten model wydawalo mi się ,ze na tle III generacji jest zbyt krzykliwa , ale już miesiącu starsza wersja wydala mi się stylistycznie przestarzala.
Na tle niemieckiej konkurencji ozywcza swiezosc.
Kolor Atomic Silver doskonale ukrywa zakurzenie , często korzystam z polnych drog.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag, może jedynie ze system ostrzegający o pojazdach w martwym polu nie jest latwy do wlaczenia intuicyjnie , trzeba zajrzeć do instrukcji.
NIe lubie za to wibracji kierwonicy w systemie ostrzegającym o przekroczeniu pasa jezdni , wylaczam wiec go na stale.
Rozumiem jednak, ze przy długich podróżach po autostradzie jest to przydatna funkcja zapobiegajaca zasnieciu za kierownica.
4,0
Ergonomia
Poslugiwanie się manipulatorem systemu infotainment do przyjemnych nie należy, budowa menu również nieco denerwujaca. Brak możliwości wylaczenia klimatyzacji na desce rozdzielczej mi przeszkadza, często wylaczam klimatyzacje poza letnim sezonem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak podgrzewania tylnych siedzeń nawet w opcji to staly mankament RX. Plus za automatyczna regulacje podgrzewania i wentylacji przednich foteli, swietna opcja.
Podgrzewania kierownicy jest ,ale tylko na części jej obwodu - do poprawki w następnych wersjach, zima zawsze z niego korzystam, to jeden z ważnych elementow komfortu dla mnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma do czego się przyczepić, z przodu jest dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
To wszyscy wiedza - to jeden z najcichszych SUV w tej klasie. Dla mnie to ważniejsze ,niż sportowe osiągi, w końcu szostka z przodu już od zeszłego roku;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzieki rozsadnem spalaniu ( u mnie srednia 8,9 l na dystansie 74 tys km ) oraz rozsądnym kosztom serwisu door to door Rx450 H jest jednym liderow w tej klasie.
Poprawa spalania w stosunku do poprzedniej generacji ok 0,5 l na 100 km i to przy większej masie auta oraz jego większych wymiarach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak wyposażone jak moje auto niemiecka konkurencja liczy sobie dużo więcej . Lexus grupuje rozne udogodnienia w pakiety i w ten sposób cena wychodzi nizsza, niż wybor tych samych opcji indywidualnie.
Mark Levinson, szklany panoramiczny dach i wentylacja foteli to moje ulubione dodatki w zakresie komfortu, opcja sportowego zawieszenia to mile zaskoczenie w obecnym modelu, poprzednio mialem bardzo komfortowe pneumatyczne zawieszenie w III generacji, wole to obecne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze zima po kilku latach użytkowania ( 3-4 lata ) nieco skrzypia plastikowe elementy w kabinie. Kiedy robi się cieplej i materialy minimalnie się rozszerzają skrzypienie mija.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza koniecnzosci wymiany akumulatora po 4-5 latach w kolejnych modelach RX nie było zadnych znaczących usterek. W obecnym RX odleila się po miesiacy uszczelka tylnych drzwie, podobna była wadliwa partia, wymieniono ja od reki, odtąd spokoj.
Na przestrzei 13 alt i 3 modeli tylko raz wymieniana była zarowka.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450h 313KM 230kW
[l/100km]