zupełnie inne auto niż europejska konkurencja, inna filozofia, troszkę jakby przeszła ale takie są azjatyckie samochody, z zewnątrz auto utożsamia maxymalną agresję natomiast styl jazdy do której zostało stworzone pokazuje zupełnie coś innego, pełen spokój , idealna dokłądność elektroniki i zmontowania - perfekcja -BRAWO
Wrażenia
5,0
Silnik
238KM - przy wadze 1990kg nie jest tego za dużo szczególnie biorąc pod uwagę, ze skrzynia biegów też nie należy do wyczynowych ale jeżeli chodzi o kulturę pracy, złużycie paliwa i mimo wszystko reakcję na kickdown nie można znaleźć jakiejś wiekszej wady
4,0
Skrzynia biegów
cicha, spokojna i troszke leniwa jak na warunki europejskie ale dla lubiących np mercedesy idealna, bez szarpania, bez dźwięków spokojnie wciąż do przodu, brak nowoczesnego rozwiązania jeżeli chodzi o samo przekladanie biegów ale to nie ma znaczenia w tym aucie, 6 biegów ale obroty bardzo niskie wiec nie mozna narzekać
4,0
Układ jezdny
auto jest miekkie wiec nie jest wyczynowe ale sam napęd daje sobie bardzo spokojnie rade, duże predkosći wcale nie straszą tego auto czego sie obawiałem bo lubie szybko podróżowac autostradami a tu mile zaskoczenie, auto milo trzyma sie drogi, nie ma podsterownosci, układ 4x4 miła działa , generalnie nastawione na wygode kierowcy, nie trzeba spacjalnie pilnowac auta na drodze
Komfort
5,0
Widoczność
nie mam uwag, duże szyby, duże lustra, kamera, dla wprawnego kierowcy mimo swoich rozmiarów auto nie bedzie problematyczne w prowadzeniu nawet w natloczonym miescie ,
5,0
Ergonomia
ergonomia po japońsku ale widać juz duże wpływy swiatowej konkurencji, bardzo czytelne zegary, nawigacja i obsługa wymaga przyzwyczajenia ale jak w kazdym modelu wystarczy przywyknąć i jest super! wszystko działa idealnie, każdy przełącznik, przycisk czy pokrętło jest bardzo dobrze spasowane i leży pod palcem tam gdzie powinno byc, ustawienia foteli, luster czy podłokietnika i przylegających do niego układów sterujących nie wymagają zadnej filozofii, są tam gdzie powinny byc
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydaja ale to najwyższa japońska półka aut wiec w tym temacie trodno szukac dziury w całym, silnik poprzez swój system szybkiego nagrzewania oddaje ciepło blyskawicznie a klimatyzacja działa wrecz z predkościa swiatła, grzanie foteli jest szybkie i bardzo komfortowe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj to juz jest mistrzostwo, z przodu miejsca masa a z tylu wiecej niz w autobusach, nie spodziewałem sie , ze mozna az tak duzo miejsca znalezc w tym aucie, jestem kolejny raz bardzo milo zaskoczony, kazdy ma dla siebie wygodne siedzisko, miejsce na kawe, na nogi i przestrzeni nad głową pod dostatkiem
5,0
Wyciszenie
cicho, bardzo cicho, wrecz cisza, nawet przy 200km/h na autostradzie pod Monachium nie ma zadnego dzwieku , szum powietrza jak airbusie a nie w aucie, zawsze w lexusach bylo cicho i nadal nic sie nie zmienilo w tym temacie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jezeli myslisz o takim aucie nie mozna powiedziec inaczej, ze 9-11 litrow na trasie to jakies żarłoczne auto , w miescie 11-13 nie jest wartościa przesadną i wydaje sie byc rozsadna alternatywą dla diesli, przeglad co 15,000km - 1400PLN za pierwszy, zobaczyny ile bedzie kosztowal kolejny bo nie pamietam co wchodzi w skład przegladu na 30,000km - ogółnie, koszty do przyjecia biorąc pod uwage koszt zakupu nowego auta
4,0
Stosunek jakość/cena
auto bylo zakupione w zeszlorocznej promocji kiedy wprowadzano go na rynek, ogolnie cena przecietna ale jakosc bardzo dobra, takie wykonczenie musi kosztowac,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zadnych ustrek, oby tak bylo do konca
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wystapily
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300t 238KM 175kW
[l/100km]