Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX IV SUV Facelifting

Jarek, 20 godzin temu
Silnik RX 450h 313KM 230kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus RX IV SUV Facelifting RX 450h 313KM 230kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto niemal idealne - zrobione jeszcze wg. starej dobrej szkoły. Bez wszędobylskich ekranów - za to z silnikiem o pojemności 3,5 litra w ukłądzie V6. Bez tandetnych plastików za to z wysokiej jakości skórami i drewnem (mam wersję Omotenashi). Solidne, ciężkie - dając już przy pierwszym kontakcie wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem a nie ze sprzętem AGD. Podobne wrażenie miałem po zajęciu miejsca w Mercedesie W124 z lat dziewięćdziesiątych. Ten Lexus nie chce być najszybszy, ani najnowoczesniejszy - on ma być wiernym kompanem dalekich podróży w komforcie i harmonii jaką daje jedwabisty napęd hybrydowy i pięknie mruczące V6. Dla czego nie 5 gwiazdek - bo to auto jest wyraźnie gorsze od samochodów niemieckich wyższej klasy w kategorii dla mnie istotnej - jazda po autostradzie. Myślałem że nie będzie to dla mnie miało znaczenia, ale jednak ma. W "niemcach" jesteś jak na szynach i tylko twoja fantazja i przepisy decydują o tym jak szybko jedziesz. W Lexie wczesniej czujesz że samochód nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa i pewności przy dużych prędkościach więc domyślnie jedziesz około 130-140kmh.
Wrażenia
5,0
Silnik
Śpieszcie siękochać silniki bo szybko odchodzą!!!! Tutaj mamy jedwabisty, japoński V6 o słusznej pojemności. Pracuje cicho, i tylko mocno pogoniony daje posłuchać pięknych brzmień. Moc jest jak to mówili w Rolce Royseach - wystarczająca.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie ma skrzyni biegów, jest ukłąd planetarny łączący napędy w sposób wręcz genialny. Cały układ hybrydowy Lexusa jest wspaniały. To jest majstersztyk inżynierii. Dle niego kupiłem to auto - chciałem zobaczyć jak to jest mieć duże auto z hybrydą i dużym silnikiem. POEZJA!!! Polecam filmik na youtube Profesora Chrisa opisujący ten układ i wrażenia z jazdy hybrydowymi Lexusami.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy. Bardzo wyraźnie czuć zmianę charakteru - przy przełączeniu trybu na sport czy sport+. Auto się utwardza. Ja mam zawieszenie adaptacyjne i ono jest całkiem jędrne - spodziewałem się bardziej kanapowych nastawień. Niestety - tak jak napisałem na wstepie, przy wyższych prędkościach autostradowych to auto nie daje poczucia pełnego bezpieczeństwa, nie jest tak bardzo stabilne i pewne jak bym tego oczekiwał. Napęd na 4 koła na prawdę daje radę. | Tył jest "pędzony" jedynie elektrycznie ale poradził sobie przy ultra śliskich zimowych roztopach i podjeździe pod bardzo stromą górską dróżkę. Napęd jest bardzo płynny i przez braki biegów - nieprzerwany to w śliskich warunkach daje piękne wyniki.
5,0
Karoseria
To jest wielkie auto. W sumie nie spodziewałem się że aż tak duże i że będzie to miało swoje konsekwencje (do centrum miasta wolę wziąć Yarisa od żony). Za to bardzo dobry jest lakier - miałem kilka sytuacji gdzie niechcący został mocno uderzony - i nic się nie stało!!!
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
To auto jest wspaniale oldschoolowe!!! Ma fizyczne guziki zamiast. Ma też ładny ekran dotykowy, ale dodatkowo możliwość wybierania opcji na ekranie przy użyciu "trackpada" - mega praktyczne bo ekran dotykany się palcuje. No i najwazniejsze, wszystkie ważne ustawienia są dostępne pod guzikami i raz wybrane parametry są zapamiętywane. Nie trzeba co uruchomienie samochodu robić konfiguracji wszystkiego (start stop / ostrzeżenie o przekraczaniu rędkości / lane assist etc). TU JEST BAJKA!!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wspaniała klimatyzacja z jonizatorem i nawilżaniem powietrza. Najwyższa klasa!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeń ogromna, z tyły bardzo dobra (możliwość przesuwania kanapy żeby uzyskać dodatkową przestrzeń w bagażniku). Bagaznik ciut mały jak na gabaryty całego auta, ale OK. My jesteśmy rodziną z dwójką dzieci, już nie malutkich i jest dla nas w sam raz. Nie zdażyło się żebyśmy się nie spakowali. Bagażnik jest bardzo szeroki, trzeba troszkę czasem pokombinowac żeby go w całości wykorzystać.
4,0
Wyciszenie
Miałem oczekiwania ustawione bardzo wysoko... a nie jest aż tak mega perfekcyjnie. Ale to przez super cichy napęd hybrydowy i mruczący lekko silnik, słychać szum toczących się opon i szym wiatru (panoramiczny dach) przy prędkościach wysokich autostradowych. Ale jest cichutko - nie można narzekać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco dobre są ceny w serwisie autoryzowanym. Poziom porównywalny z VW passatem. Dodatkowo wspaniałą opcją jest Lexus Relax - pakier dodatkowej gwarancji do 10 lat / 185tyś km. Zacząłem z niego korzystać po upływie gwarancji fabrycznej. Wiem że w tych autach nic się nie psuje ale.... gwarancja to gwarancja, lepiej się śpi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny samochodów są teraz z kosmosu... więc trudno się wypowiadać. Jak dla mnie to auto jest dużo warte więc jestem zadowolony mimo że auto było bardzo drogie. Za to zadbany Lexus - trzyma świetnie cenę (w przeciwieństwie do BMW, Porsche, Mercedesa czy Audi). Ja patrzę na całkowite koszty używania i to co daje Lexus mi całkowicie odpowiada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIc

Pb - zużycie paliwa dla silnika RX 450h 313KM 230kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lexus RX IV

Liczba wpisów: 3

Lexus RX IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lexus RX IV SUV Facelifting