Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX IV SUV Facelifting

TOM, 2 lata temu
Silnik RX 300 238KM 175kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus RX IV SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przed zakupem, przeczytałem kilka recenzji RX z 2.0 Turbo, gdzie dziennikarze nie zawsze przychylnie wypowiadali się na temat tego silnika, raz, że jest za słaby, dwa, że paliwożerny. Tak naprawdę dopiero jazda próbna i porównanie RX-a z silnikiem turbo z hybrydą przekonało mnie, że wybór tej wersji nie tylko pozwoli mi zaoszczędzić ponad 50 tys, ale również nie wpłynie znacząco na wrażenia z jazdy. Różnica w dynamice w danych technicznych ma bardziej wymiar marketingowy, niż faktyczny. A różnica w spalaniu z 19 -km trasy po Krakowie wynosząca 1,7 litra/100 km na korzyść hybrydy - mało przekonująca. Hybryda błyszczy za to w testach elastyczności , dzięki większemu momentowi.
Przeniesienie napędu : Napęd AWD w tej wersji RX-a realizowany jest przez klasyczny wał napędowy. Istnieje możliwość również zblokowania napędu 50x50 między osiami. Od czasu do czasu potrzebuję zjechać z asfaltu w lekki teren i lexus radzi sobie bez problemów.
5,0
Całokształt
Ponad przeciętny komfort - to to co definiuje to auto. Komfort pracy zawieszenia, sposób w jaki wybierane są nierówności, panująca cisza we wnętrzu, jakość materiałów oraz ich spasowanie, powodują, że jazda RX-em to bardzo przyjemne doznanie..
Wrażenia
4,0
Silnik
2-litrowy silnik z turbiną o mocy 238 KM radzi sobie z rozpędzeniem prawie 2-tonowego auta lepiej niż się spodziewałem. Auto wydaje się szybsze niż wynikałoby to z danych technicznych. Wyprzedzanie tirów na krajówkach również nie sprawia problemów. Moim zdaniem, auto w niewielkim stopniu odstaje pod względem dynamiki od wersji 450H.
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia płynnie zmienia biegi, Tryb sportowy zauważalnie poprawa szybkość jej pracy i dynamikę auta. Praca tego układ napędowego bardziej przypomina mi charakterystykę większej jednostki wolnossącej a nie małego silnika z turbiną. RX przyspiesza już od najniższych obrotów i odbywa się to bardziej liniowo. Cecha ta wpływa na komfort przyspieszania - nie pogarszając jednak dynamiki.
5,0
Układ jezdny
Komfort jazdy to jedna z największych zalet tego lexusa. Zawieszenie odizolowuje od niedoskonałości drogi, pracuje przy tym bardzo cicho. Jedyna uwaga dotyczy układu kierowniczego - mógłby trochę więcej dawać informacji zwrotnej na temat położenia kół.
5,0
Karoseria
RX w ostatniej odsłonie jest już na rynku od kilku lat- karoseria zaprojektowana bardzo odważnie i wydaje mi się, że projekt jeszcze długo się nie zestarzeje. Auto wygląda dostojnie i budzi respekt na drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna i lusterka ułatwiają widoczność. Dobrej jakości kamera o szerokim kącie widzenia ułatwia parkowanie tyłem. Brakuje trochę kamery z przodu, bo jego gabaryty utrudniają trochę widoczność do przodu szczególnie podczas manewrów na ciasnych parkingach. Bardzo przyjemnie jeździ się też po zmroku ze względu na świetne oświetlenie.
5,0
Ergonomia
Obecność "analogowych" przycisków ułatwia obsługę wielu podstawowych funkcji jak włączenie ogrzewania kierownicy i foteli, ustawień klimatyzacji i systemów wsparcia kierowcy. Pojawienie się dotykowego ekranu (w końcu), spowodowało, że używanie touchpada stało się zbędne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i ogrzewanie wpływa znacząco na komfort podróżowania - bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerne i komfortowe wnętrze wykonane ze znakomitych materiałów i fajnie zaprojektowane. Przebywanie w RX-ie to czysta przyjemność. Wyciszenie wnętrza powoduje, że słuchanie muzyki nawet z podstawowego systemu głośników jest na wysokim poziomie. Zaryzykuję stwierdzenie, że jakość i czystość dźwięku przewyższa opcjonalne systemy muzyczne, z którymi miałem do czynienia w samochodach klasy średniej w subaru i fordzie wcześniej. Bagażnik mógłby być trochę większy biorąc pod uwagę wielkość całego auta.
5,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone: silnik podczas normalnej pracy cicho pomrukuje, jego dźwięk jest nawet stłumiony podczas gwałtownego przyspieszania- nie bez znaczenia jest fakt, że pracuje tutaj normalna skrzynia automatyczna. Dodatkowo wyciszenie szumów wiatru, toczenia opon czy pracy zawieszenia jest bliskie perfekcji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem po pierwszym przeglądzie, którego koszt nie odbiega od tego znacząco co płaciłem wcześniej w innych markach - zaskoczenia na plus. Średnie spalanie po roku użytkowania wynosi 10.4 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rok temu (czyli w 2021) auto było oferowane z dużym rabatem, więc cena zakupu była bardzo atrakcyjna. Obecna sytuacja na rynku spowodowała, że auto po roku użytkowania zostało wycenione do ubezpieczenia o 14 tyś więcej niż jego cena zakupu - nie narzekam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika RX 300 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RX IV SUV Facelifting