Silnik
: Przed zakupem, przeczytałem kilka recenzji RX z 2.0 Turbo, gdzie dziennikarze nie zawsze przychylnie wypowiadali się na temat tego silnika, raz, że jest za słaby, dwa, że paliwożerny. Tak naprawdę dopiero jazda próbna i porównanie RX-a z silnikiem turbo z hybrydą przekonało mnie, że wybór tej wersji nie tylko pozwoli mi zaoszczędzić ponad 50 tys, ale również nie wpłynie znacząco na wrażenia z jazdy. Różnica w dynamice w danych technicznych ma bardziej wymiar marketingowy, niż faktyczny. A różnica w spalaniu z 19 -km trasy po Krakowie wynosząca 1,7 litra/100 km na korzyść hybrydy - mało przekonująca. Hybryda błyszczy za to w testach elastyczności , dzięki większemu momentowi.
Przeniesienie napędu
: Napęd AWD w tej wersji RX-a realizowany jest przez klasyczny wał napędowy. Istnieje możliwość również zblokowania napędu 50x50 między osiami. Od czasu do czasu potrzebuję zjechać z asfaltu w lekki teren i lexus radzi sobie bez problemów.