Auto w mojej ocenie bardzo dobre. Jestem wymagającym klientem i na początku nie robiło na mnie aż takiego wrażenia, ale doceniłem to auto poszukując auta dla żony jeżdżąc po salonach i oceniając inne marki i modele. Poprzednio jeździłem Mercedesem E klasą 3,2 l V6 225KM
Generalnie motoryzacja zmierza w złym kierunku. Auta coraz droższe i z coraz słabszej jakości materiałów, ale Lexus chyba jako jedyny lub nieliczny trzyma jeszcze poziom, ale każe sobie za to sporo zapłacić. Auto jest z dobrej jakości materiałów i dość dobrze spasowanych (ale mogłoby być nieco lepiej w niektórych miejscach w kabinie), przestronne, a 2- litrowy turbodoładowany silnik wbrew niektórym opiniom spokojnie wystarczy do normalnej jazdy (w końcu nie jest to auto sportowe, na co chociażby wskazuje rodzaj nadwozia). Przyspieszenie nie jest jak fabryka podaje 9,5 s tylko około 7,2!!! - proszę obejrzeć testy na youtube. Sprzedawcy też o tym informują. Polecam auto po faceliftingu - ma już Android Auto (co dla mnie bardzo ważne, szczególnie że jak wszyscy wiedzą firmowa nawigacja pozostawia wiele do życzenia), ma poprawione i usztywnione zawieszenie (poprzednie wersje były bardziej miękkie i gorzej trzymały się w zakrętach i "bujały". Poprawiono również światła LED, mają teraz większy zasięg, grill (ładniejszy, podobny do tego z wersji FSport), a ekran multimedialny jest już dotykowy (chociaż wbrew temu co niektórzy mówią i piszą ja lubię nawet obsługę touchpadem i często z niego korzystam, chociaż rzeczywiście nie jest zbyt dokładny). Po obejrzeniu wielu innych aut z myślą o zakupie dla żony stwierdziłem, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na to swoje auto. Auto dla normalnej osoby, która chce się wygodnie i niezawodnie poruszać. Jeśli ktoś szuka sportowych emocji (albo dla poprzednich właścicieli BMW, gdyż kierowca BMW to stan umysłu...) to może być zawiedziony i polecam wtedy Mercedesa GLE AMG lub BMW X6 w M pakiecie :-), ale trzeba dołożyć jeszcze raz tyle i przygotować się się na możliwe dalsze wydatki :-) Mercedesem lubiłem się ścigać, miał pięknie brzmiący silnik V6, który zachęcał do szybkiej jazdy. Tutaj cenię tę ciszę , jakość resorowania i dostojność tego auta. Nie czuję potrzeby szybkiej jazdy, ale jeśli ktoś chce - jechałem na autostradzie 210km/h - było cicho, ale czuć było trochę podmuchy wiatru... auto jest jednak wysokie... Trochę do życzenia pozostawiają multimedia - jak wszyscy piszą są nieco staromodne, przy okazji faceliftingu przydałoby się je poprawić, a auto mogłoby być wtedy bliskie ideału. Jednak dzięki większej niż w Avensis rozdzielczości wyglądają o niebo lepiej, są proste i może to zaleta... po pierwsze nie wymagają studiowania instrukcji obsługi, po drugie dzięki temu są zapewne bardziej niezawodne i może ten cel przyświecał konstruktorom. Zegary i wyświetlacz między nimi zupełnie w porządku, bardzo ładny. Znaczną zaletą jest pozostawienie w tym aucie "fizycznych: sterowników klimatyzacji i audio oraz klasycznych zegarów... bardzo się z tego cieszę i był to również jeden z argumentów za zakupem tego auta. W większości innych aut te funkcje są już dostępne tylko z poziomu "tableta" na centralnym kokpicie. Nie trzeba chyba mówić jakie to stwarza problemy - jadąc z nawigacją na ekranie pasażer obok chce trochę zmniejszyć temperaturę - wyłączamy nawigację, wchodzimy do trzeciego z rzędu podmenu i zmieniamy temperaturę o 0,5 stopnia, za chwilę wracamy do nawigacji tylko po to by za 5 min zrobić to samo dla siebie, a po 10min by przyglośnić trochę radio lub zmienić ustawienie fotela (tak, tak ... w niektórych autach robi się to z poziomu menu "tableta" - chyba w Touaregu np). Nie mówię już o sterowaniu w rękawiczkach zimą.
Myślę że ta elegancka prostota obecna w tym aucie jest jego zaletą nie wadą, a do tego dłużej pozostanie modna, bo klasyczna. Moda na tablety może minąć. W swoim egzemplarzu mam ekoskórę Tahara - jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, ale jednak czuć że to nie naturalna skóra, naturalna skóra ma coś w sobie. Ponoć ta Tahara została znacznie poprawiona i jest lepsza jakościowo niż w poprzednich modelach. Skóra naturalna jest twarda i czasami długo musi się uleżeć by wygodnie siedzieć w tych fotelach, tutaj od początku jest bardzo komfortowo
Wrażenia
4,0
Silnik
Za dużo pali - to największa wada. Mimo wielkich gabarytów auta w mojej ocenie spokojnie daje radę. Zawsze mogłoby się przydać kilka koni i Nm więcej, ale naprawdę jest wystarczająco. Dzięki konstrukcji turbosprężarki (twin scroll) turbina daje pełny moment obrotowy już od 1650obr/min - prawie jak w TDI, co sprawia że auto jest elastyczne, nie czuć turbodziury. Musiałem się przyzwyczaić do dźwięku rzędowej czwórki, ale teraz nawet mi się podoba... Pozornie gorsze przyspieszenie w stosunku do poprzedniego auta Mercedesa wynika w mojej ocenie z innego brzmienia silnika R4 vs V6 i lepszego wyciszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie działa bardzo dobrze, ale w mercedesie skrzynia była hydrokinetyczna i wydaje mi się że mimo znacznie starszego wieku auta (2000r) działała łagodniej, nie zauważałem zmian, nie było szarpnięć, nawet na pełnym obciążeniu, tutaj na pełnym gazie, przy wyprzedzaniu czuć szarpnięcia, przy spokojnej jeździe jest bardzo dobrze. Może wymaga to przyzwyczajenia się, zresztą rzadko tym autem się ścigam, więc mi to w ogóle nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
W moim odczuciu jak na wysokiego SUVa to prowadzi się bardzo dobrze i pewnie. Wyciszenie i działanie zawieszenia bardzo dobre.
5,0
Karoseria
Lakier ponoć utwardzony ale widać już zarysowania, zapewne od myjni ręcznej i automatycznej
Komfort
4,0
Widoczność
O dziwo miałem 2 lub 3 sytuacje w której miałem problem z widocznością na boki z przodu - nie zauważyłem aut nadjeżdżających z boku - było to na samym początku i to chyba kwestia "ogarnięcia" nowego auta. Na szczęście dzięki ostrożności obyło się bez kolizji. W parkowaniu zdecydowanie pomagają czujniki i kamera, bez tego byłoby ciężko - duże auto
5,0
Ergonomia
wszystko dobrze rozplanowane i położone, chociaż podłokietnik mógłby być nieco bliżej gałki skrzyni biegów, gdyż jego "przedłużenie" na którym najczęściej spoczywa łokieć w trakcie jazdy służy do oparcia nadgarstka podczas obsługi touchpada i jest za twardy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa dobrze i nie przeszkadza mi, chociaż narazie używam tylko w zimie/wiośnie, w trybie mniej wydajnym ECO, zobaczymy jak będzie latem. Raz już sprawdzałem tryb FAST bo wydawało mi się że "nie daje rady". Silniczek i nadmuch już słychać bardziej niż powiewy z zewnątrz , zawieszenie i silnik, ale nie przeszkadza to w ogóle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo gabarytów auta z przodu miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu 2 osoby spokojnie się mieszczą , ale podróż trzeciej mimo braku kanału centralnego nie jest komfortowe - u mnie wynika to zapewne z tego że mam 2 foteliki na skrajnych fotelach wpięte na Isofix, wiec sztywno, a mają one po bokach spore wybrzuszenia zabezpieczające przed przemieszczaniem się fotelika przy uderzeniu bocznym. Nie próbowałem wozić 3 osób bez fotelików. Mam sposób na ogarnięcie tego, musze to przetestować, chodzi o montaż fotelików i zrobienie z jednego z nich podstawki, bo ma taką opcję. Bagażnik nie jest bardzo duży ale wystarczający. Można go powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu. Moja rodzina 2+2 (bez wożenia wózka, bo dzieci już za duże) spokojnie się mieści
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze, myślę że to jedno z najlepiej wyciszonych aut
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
sporo pali, przeglądy co 15 tys - wymiana oleju i krótki przegląd kilku elementów (ale główne co 30tys). Jeszcze nie byłem więc nie znam kosztu. Ponoć 1500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie, ale jak pisałem oferuje za to wysoką jakość materiałów i niezawodność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mały przebieg, narazie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mały przebieg, narazie nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika RX 300 238KM 175kW
[l/100km]