Posiadam auto 5 lat,kupiłem 10cio letnie z przebiegiem 140 tys.km. obecnie mam na szafie 230 tys.km.
Auto praktycznie bezawaryjne,poza kilkoma drobiazgami takimi jak:
1)Gumowa rurka olejowa na dole silnika zostala wymieniona na całą metalową(koszt rurki około 700 zł w aso),zalecam wymiane każdemu kto ma przedlifta i do tej pory tego nie zrobił bo można szybko zgubić olej w trasie i przez to załatwić silnik jak ktoś zbagatelizuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
2)Siłowniki klapy bagażnika w zimie przestały utrzymywać klapę w górze,sztuka około 220 zł w aso.
3) Jeden łącznik stabilizatora przód okło 250-300 zł. aso.
4)Tarcze i klocki z przodu wymienione z powodu bicia przy 150 tys.km na oryginalne koszt około 1600 zł.W tej chwili po przejechaniu 80 tyś. km. klocki może połowa zużucia i tarcze zero bicia.
Ogólnie auto do wszystkiego,bardzo ekonomiczne jak na swoją pojemność silnika i rozmiary a gdy trzeba przycisnąć i wyprzedzić sznur samochodów w trasie to po wciśnieciu pedału gazu zrobi swoje zawyje,wciśnie w fotel i momentalnie jesteśmy z przodu peletonu.Dla mnie skrzynia e-cvt (nie mylić z cvt w innych autach) to wspanialy wynalazek,jest niezniszczalna i nie trzeba w niej nawet wymieniać oleju.Dzieki tej skrzyni autem jeżdzi sie jak elektrykiem.Niestety nie jest tak cicho jak w elektryku bo przy mocnym przyspieszaniu słychać wycie V6 ale da rady do tego sie przyzwyczaić.
Samochód jest bardzo pakowny,wygodny i praktyczny.Potrójne ledy z przodu super oświetlają droge w nocy,potencjalnym nabywcą zalecam szukać wersji Prestige miedzy innymi za wzgledu na światła,wyświetlacz na przedniej szybie hud.,wentylacje foteli oraz audio Mark Levinson,koniecznie auto ma być bez pneumatyki bo to jedyna rzecz,ktora może w przyszłosci przyspożyc kosztów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje rade przy dynamicznej jezdzie a dzieki połączeniu z dwoma elektrykami ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie mistrzostwo świata,bezawaryjna,bezobsługowa,choć powoduje wycie silnika przy mocnym przyspieszaniu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze sie prowadzi,ato przewidywalne w zakrętach i na mokrej nawierzchni.
5,0
Karoseria
Wszystko na swoim miejscu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać jak należy z pozycji kierowcy
5,0
Ergonomia
Auto do wszystkiego
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje w lecie i chłodzi w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w sam raz na tą klasę auta.
4,0
Wyciszenie
Poza wyciem silnika przy ostrym przyspieszaniu jest super.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie tylko koszty paliwa,filtrów i oleju silnikowego,srednie spalanie w oresie letnim 9 l/100k. a w okresie zimowym 10,5 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 10cio latka za 1/5 ceny nowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi opisane we wstępie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450h 299KM 220kW
[l/100km]