Samochód daje poczucie luksusu i komfortu. Jazda zarówno w trasie jak i w mieście jest kojąca i gładka ale ...całościowy obraz luksusowego auta psuje nieco sposób pracy i głośność zawieszenia. Zadje sobie sprawe, że w tym aucie jest cicho i więcej rzeczy słychać ale mimo to jest to mały zgrzyt. Dodam, że moje auto jest wyposażone w zawieszenie pneumatyczne. Wiśenką na torcie jest ekonomiczność, w miejskich korkach jestem bez problemu w stanie osiągnąć spalanie 8,2-8,4l/100 km. W porównaniu do mojego Q7 to jakieś 4-5 litrów różnicy. W trasie nie ma już takiej różnicy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy pracuje cicho, włącza się prawie niezauważalnie i ładnie brzmi na wysokich obrotach. Wyprzedzanie w trasie, po dołączeniu silników elektrycznych jest niezwykle szybkie i sprawne.
4,0
Skrzynia biegów
Byłem sceptycznie nastawiony do tej skrzyni, bo miałem okazję kiedyś jeździć Murano CVT i wrażenia były raczej kiepskie. W tym aucie można mieć pretensje do tego długiego "wycia" skrzyni ale ponieważ przyspieszenie i moment obrotowy są bardzo dobre długotrwałe utrzymywanie obortów w wysokim zakresie nie jest konieczne i nie jest to irytujące. Dodatkowo jest tryp "SPORT" teoretycznie sekwencyjnej zmiany, który jednak ułatwia ustawienie sobie odpowiednich obrotów przed manewrem wyprzedzania lub też hamowanie silnikiem.
3,0
Układ jezdny
Tutaj tylko przeciętnie. Czuć drobne poprzeczne nierówności, zawieszenie pracuje stosunkowo głośno jak na klasę auta i na zawieszenie pneumatyczne. Wraz z nabieraniem prędkości zawieszenie się "uspokaja" i jest lepiej. W porównaniu z Q7 bez pneumatyki całokształt działa zdecydowanie gorzej. Dodatkowo napęd 4x4 załączany jest dość "oszczędnie" i w warunkach zimowych przy dużej ilości śniegu na drodze czuć ogromną przewagę np systemu Quattro w Audi. Ponadto na lekko śliskiej nawierzchni przy ostrzejszym przyspieszaniu przednie koła mogą zerwać przyczepność a kierownica potrafi się wyrywać z rąk - jak w mocnym aucie przednionapętowym. Widać także po zużyciu opon, że przednie koła pracują ciężej.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie bez uwag. Kamery (w lusterku i tylna) mają dobrą rozdzielczość i gwarantują dobrą widoczność.
4,0
Ergonomia
Mnogość przycisków, które znajdują się na kierownicy i w dolnej części deski rozdzielczej wymaga przyzwyczajenia. Bardzo dobrze i intuicyjnie działa sterowanie "joystickiem".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Wentylacja foteli doskonała
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika, szumów wiatru super. Wyciszenie pracy zawieszenia tylko przeciętne. Nawet szyby zamykając się zwalniają tuż przed całkowitym zamknięciem, aby zamknąć się gładko i bez stuknięcia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę klasę wyjątkowo niskie spalanie. W mieście 8,2-8,4 jest osiągalne bez problemu. Przy wyjątkowo "eko" traktowaniu gazu zszedłem w mieście do 7,5l/100 ale to już wymagało wyjątkowego poświęcenia. W trasie 300km Krakow Kielce Warszawa w średnio ekonomiczna jazda zakończyła się spalaniem 9,2/100. Do osiągnięcia jest około 8,5l. koszt przeglądu ok 2000 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie ale wart swoich pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji zostały wymienione siedziska foteli, które są dość delikatne i trzeba o nie dbać. Lexus sam zaproponował mi wymianę bez mojej prośby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450h 299KM 220kW
[l/100km]