Ocena po 10 latach użytkowania, zapraszam do przeczytania. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem, gorąco polecam autko
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze brzmi, osiągi super, na niskich obrotach jest cichutki a na wysokich słychać go nieco mocniej, ale to przez skrzynie biegów ecvt, która trzyma auto na obrotach
5,0
Skrzynia biegów
Nie jest to skrzynia sportowa, ale jej największą zaletą jest bezawaryjność. Jeszcze nie słyszałem o awarii tej skrzyni, dlatego daje maxa
4,0
Układ jezdny
Kupujac rxa, użytkownik jest świadomy tego, że nie jest to auto nacechowane sportowym charakterem, ale mimo to pewnie się prowadzi po zakrętach i autostradach
4,0
Karoseria
Lakier dosyć odporny na zarysowania, perła ładnie mieni się w słońcu. W zaniedbanych egzemplarzach może pojawiać się rdza na nadkolach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest dobrze, ale widoczność z tyłu jest ograniczona przez tylne słupki, bez kamery cofania parkowanie z duszą na ramieniu
4,0
Ergonomia
Auto w swoich latach miało bardzo bogate wyposażenie, brakuje czujników parkowania i fotele przednie mogłyby mieć dłuższe podparcie ud, wtedy byłoby idealnie. Poza tym wszystko ok, z tyłu dużo miejsca, z przodu również, pojemny bagażnik z el klapą, grzane siedzenia, nagłośnienie mark levinson
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa zimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze jak na tak duże auto. W ruchu miejskim absolutna cisza, podczas szybkiej jazdy autostrada trochę słychać wiatr, ale jest lepiej niż w każdej skodzie czy passacie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najwieksza zaleta auta, jedyny duży koszt to może być regeneracja baterii, dlatego warto sprawdzić wnikliwie jej stan przed zakupem
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma ko konkurencji. W roku 2023 nie ma auta na rynku, które jest tak duże, posiada naped 4x4, jest bogato wyposażone, ma prawie 300 koni mechanicznych i do tego pali 10 litrów benzyny ( w przypadku instalacji lpg 11 litrów gazu- 33 zł za 100km), do tego wszystkiego jest mało awaryjne i tanie w utrzymaniu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hamulce nie są dobra strona tego wozu, IC skuteczność jest bdb, ale zaciski potrafią się zużyć i trzeba regenerować raz na 150 tys km, poza tym chyba nic więcej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarz brak, ludzie piszą na forach o pękających głowicach. Podobno warto przy około 200 tys sprawdzić lub wymienić profilaktycznie chłodnice wody.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 400h 272KM 200kW
[l/100km]