Silnik
: Super jeździ, dynamiczny i nieprzesadnie paliwożerny, choć deklaracje producenta są nieosiągalne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Wspomniany lewy zacisk z tyłu oraz słaby ręczny (właściwie nożny), ogólnie hamulca wydają się najsłabszą stroną auta
5,0
Całokształt
Komfortowy, przestronny, praktyczny, szybki (jak trzeba), a przede wszystkim trwały i legendarny już, bo pierwszy na rynku SUV z napędem hybrydowym. Genialny system, w tej generacji może jeszcze nie miał tak świetnej ekonomii spalania, ale dwutonowe auto z załączanym 4x4, osiągające 7,5s do setki i spalające średnio 10l na 100km to naprawdę dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że np. taka 150 konna 1,5 tonowa Honda CRV z tamtego okresu paliła tyle samo przy znacznie gorszym przyspieszeniu. Ma swoje małe minusiki, ale ogólnie auto na piatkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Właściwie 3 silniki. Niewysilona V6 3.3 litra z 211 KM wspomagana 2 elektrykami i moc generowana w okolicy 270 koni zupełnie wystarcza do bardzo sprawnego poruszania się w praktycznie każdej sytuacji. Nie jest to sprinter spod świateł, ale duży komfortowy SUV, który potrafi szybko jechać.
5,0
Skrzynia biegów
System przekazywania napędu w RX to majstersztyk. eCVT to nie jest zwykła przekładnia bezstopniowa, ale czasem podobnie wyje. Da się to jednak przeżyć dzięki fajnemu dźwiękowi V6.
4,0
Układ jezdny
Jest ok, chociaż nieco buja z racji cięzkiego nadwozia. Można reksia utwardzić innymi sprężynami na bardziej kręte drogi, ale generalnie to auto do komfortowego podróżowania, a nie ciasnych zakrętów, zatem akceptowalnie.
4,0
Karoseria
Widać już delikatnie upływ czasu, ale mi się to nadwozie podoba i nie odstaje jakoś przesadnie od nowoczesnych dmuchanych klocków na kołach, a dzięki charakterystycznym detalom (np. tylne lampy). jest unikatowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawnie, ani rewelacja, ani problem. Widoczność dobra i duże lusterka. Ciężko wyczuć przód przy parkowaniu, z tyłu pomaga kamera.
4,0
Ergonomia
Wszystko poukładane i w miarę intuicyjne, choć ja wolałbym więcej regulacji pokrętłami niż przyciskami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, bardzo szybko i sprawnie chłodzi, a grzania nie potrzebuję, więc ciężko powiedzieć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Z tyłu jak w limuzynie, z przodu bardzo dobrze, naprawdę wygodnie. Do tego regulacja foteli we wszystkich płaszczyznach, przesuwna tylna kanapa i schowek między fotelami oraz podłokietniki wszędzie.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, zwłaszcza jak jedzie na elektryku, ale bywa nieco głośno przy większych obrotach V6 plus szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie kwestie eksploatacyjne, więc bez zastrzeżeń
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za niewielkie pieniądze, bo oddawałem auto w rozliczeniu, dla mnie na razie bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma spory przebieg, zatem wiadomo, że będą wychodzić jakieś pierdoły tu czy tam. U mnie nie działa składanie lewego lusterka i jest problem z zaciskiem lewego hamulca z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych i niech tak będzie. Ewentualna regeneracja baterii może być dość kosztowna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 400h 272KM 200kW
[l/100km]