Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus RX II

Menclarz, 4 lata temu
Silnik 350 277KM 204kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Lexus RX II 350 277KM 204kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik V6 przyjemnie mruczy a staly naped 4x4 przydaje sie na sliskiej nawierzchni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Slabe hamulce.
4,0
Całokształt
Komfortowy i niezawodny, tak w skrocie mozna by opisac ten samochod. Wyposazenie wersji Prestige bylo bardzo bogate jak na tamte czasy, a jeszcze dzis potrafi zaskoczyc niejednego. Dobry i bezawaryjny silnik V6 daje niezle osiagi jak na 2-tonowego SUV-a ale swoje musi spalic. Zawieszenie zestrojono bardzo miekko a to w polaczeniu z bardzo lekko obracajaca sie kierownica sprawia, iz samochod zaliczylbym raczej do luksusowych tzw. "kanapowozow", niz usportowionych suv-ow marki premium. Osobiscie polecam to auto z dobrze dobrana instalacja LPG.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossace V6 ze zmiennymi fazami rozrzadu. Mocny, bezawaryjny i dobrze wspolpracujacy z instalacja LPG. Silnik w tym aucie to jego silna strona jesli nie bierzemy po uwage zapotrzebowania na paliwo ze wzgledu na jego 3,5 litrowa pojemnosc.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat. Dobrze wspolpracujacy z silnikiem i bezawaryjny. Warto pamietac o wymienie w nim oleju co kilka lat.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne to w mojej ocenie jedna ze slabszych stron tego samochodu. Nie oferuje az tak wysokiego komfortu jakiego mozna by oczekiwac od tego typu zawieszenia. Dodatkowo gdy sie popsuje, moze generowac wysokie koszty naprawy. Funkcja regulacji wysokosci zawieszenia nie poprawia znaczaco zachowania pojazdu w zakretach, na ktorych ma on tendencje do duzych przechylow. Uklad kierowniczy pracuje bardzo lekko. Nie daja on informacji zwrotnej o tym co sie dzieje po kolami. Uklad stalego napedu 4x4 pozwala na szybkie ruszanie bez uslizgu na mokrej nawierzchni i poczucie bezpieczenstwa na sliskiej drodze. To akurat duzy plus.
3,0
Karoseria
Dosc miekki lakier podatny na zarysowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra, ktora poprawia dodatkowo kamera cofania. Duze lusterka zewnetrzne nie sa tu rowniez bez znaczenia.
4,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra chociaz zawsze mozna sie do czegosc przyczepic. Przycisk skladania lusterek jest maly i zostal umieszczony dosc nisko na konsoli. Niestety w tamtym czasie nie oferowano jeszcze automatycznie skladanych lusterek po zamknieciu auta. Obsluga nawigacji i jej latwosc uzytkowania pozostawia troche do zyczenia. Przyciski na kierownicy sa malo przyjemne w dotyku i dosc ciezko chodza chociaz to juz bardziej czepialstwo z mojej strony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy jezdzie po autostradzie da sie odczuc ,iz wraz ze wzrostem predkosci zwieksza sie cisnienie strumienia powietrza trafiajacego do kabiny z frontowych kratek umieczonych na kokpicie. Jest to o tyle irytujace ze nie mozna juz bardziej zredukowac mocy nawiewu chyba ze wylaczymy go kompletnie lub przestawimy na nawiew np. na szybe i nogi. Brak manualnej regulacji dwoch srodkowych kratek nawiewu nie ulatwiaja sytuacji. Nie sa to duze wady i poza w.w. system ogrzewania i wentylacji dziala bardzo dobrze. Dla pasazerow z tylu sa osobne nawiewy co jest na plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilosc miejsca jest wystarczajaca dla 4 osobowej rodziny. Ja mam 195 wzrostu i zyczylbym sobie troche wiecej miejsca nad glowa bo jest na styk. Spory bagaznik ze schowkami w podlodze pomiesci bardzo duzo. Przesuwana tylna kanapa daje dodatkowe mozliwosci zaladunkowe.
3,0
Wyciszenie
Tu akurat wbrew opini wielu nie zgodze sie z tym ,iz auto jest wyciszone jak na lexusa przystalo. Przy predkosciach autostradowych na poziomie 120-140 km/h poziom halasu w kabinie jest tylko akceptowalny. Slychac dodatkowy szum/swist powietrza w okolicach szyby tylnych drzwi oraz lusterek zewnetrznych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jan na auto klasy premium to stosunkowo niskie nie bioradz pod uwage wydatkow na paliwo. Ale od czego sa instalacje LPG:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek. Za niewielkie pieniadze mozna kupic RX drugiej generacji oferujacego wysoka jakosc i niezawodnosc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 350 277KM 204kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus RX II