Auto polecam każdemu kto lubi dostojnie pokonywać kilometry w luksusowym, świetnie wyciszonym wnętrzu, pełnym świetnej jakości skóry i gadżetów. Ten kto szuka terenówki do lasu, powinien poszukać czegoś innego. Ten samochód jest stworzony do dawania komfortu a nie doznań off - roadowych. Przy prędkości 30 km/h w środku panuje absolutna cisza, nie słychać silnika, zawieszenia, żadnych skrzypień itp. Auto jest świetnie wykonane, wszystkie elementy spasowane jak trzeba. Co do mocy silnika to jest ona wystarczająca. Po za tym auto i tak nie kusi do szybkiej jazdy, wręcz przeciwnie aż chce się jechać wolniej chociaż to trudne bo prędkości za bardzo nie czuć. Obsługa komputera mogła by być łatwiejsza ale wszystko do ogarnięcia. Z fajnych rzeczy to elektryczna klapa bagażnika, fajne i ergonomiczne schowki, elektryczne ustawienia kierownicy i siedzeń, no i jakże przydatna kamera cofania. Siedzenia z tyłu zasługują na pochwałę za możliwość regulacji przód - tył, jak i rozkładanie oparcia do bagażnika w pozycję półleżącą. Bardzo dobre seryjne audio z 8 głośnikami, inne wersje oferują audio premium Mark Levinson które jest jeszcze lepsze. Co do awaryjności to nie zdążyłem się jeszcze przekonać co i jak, ale opinie ludzi z serwisów którzy mówią że auto jest niezniszczalne i po prostu bezawaryjne mówią same za siebie. Według mnie RX jest bardzo wszechstronnym autem które daje nam luksus ergonomię i to że czujemy się w nim indywidualistami. Aha, często trzeba się tłumaczyć że to nie hybryda ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy przy spokojnej jeździe, ale gdy damy pedał w podłogę to brzmienie V6 - stki daje radoche. Moc wystarczająca aby bezpiecznie wyprzedzić.
5,0
Skrzynia biegów
Łagodnie zmienia biegi i jest bardzo inteligentna, Szybko reaguje podczas ruszania. Jest tak zestrojona że 5 biegów według mnie w zupełności wystarcza. Jedynie samo wybieranie przełożeń z P na R mogło by być mniej toporne
5,0
Układ jezdny
To SUV więc też jeździ jak SUV. Buja się na boki i mamy poczucie miękkości ale jednocześnie daje pewność że wszystko gra :)
Komfort
5,0
Widoczność
Ograniczona do tyłu ale kamera cofania załatwia sprawę w zupełności. Słupki A troszeczkę zasłaniają ale w niektórych autach bywa gożej
5,0
Ergonomia
15 min i wszytko ogarnięte. Wszystko zdaje się być pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i przyjemnie chłodzi. Nawiew bardzo cicho działa i nie przeszkadza podczas jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu. Na tylnych siedzeniach po prostu jak w gabinecie.
5,0
Wyciszenie
Między innymi dlatego kupiłem Lexusa. Fantastycznie wyciszony samochód. Lexus zadbał o to abyśmy nie słyszeli niczego. Co prawda przy dużych prędkościach słychać szum powietrza bo to duże auto ale przy 80 km/h absolutna cisza. Duża ilość mat wygłuszających robi swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Instalacja gazowa do dobre rozwiązanie. Koszty utrzymania spadają na łeb na szyje. Co do części, nic na razie nie kupowałem ale z tego co się orientowałem to ceny do przyjęcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto używane i 12 letnie. Jak na taki stan auta, przebieg i wyposażenie to na niemieckie auta połyka w całości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po to się kupuje Lexusa żeby je wyeliminować.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 300 204KM 150kW
[l/100km]