Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX II SUV

marslo59, 7 miesięcy temu
Silnik 450h 306KM 225kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus NX II SUV 450h 306KM 225kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Jazda NX w trybie EV to ogromna frajda. Cicho, sprawnie i ekonomicznie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z bateria rozruchowa mamy juz kolejny raz, poprzednio w RX 450h.
5,0
Całokształt
To jest auto zony, ale jako ze czesto jezdzimy nim razem i je wtedy je prowadze, pozwalam sobie na zamieszczenie oceny. W mojej - i nie tylko mojej ocenie - najlepszy SUV plug-in sredniej wielkosci na rynku. Po 13 mcach uzytkowania srednie spalanie to 3,3 l/100km plus 22,1 kWh /100 km. Struktura jazd 2/3 jako EV, 1/3 w trasach, w tym autostrady. Komfort, ekonomicznosc i dobre mutlimedia to jego glowne zalety. Plus legendarna niezawodnosc marki, gwarantujaca wieloletnie uzytkowanie bez wiekszych problemow.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy zadziwiajaco cichy i elastyczny w jezdzie miejskiej. W polaczeniu z 2 silnikami elektrycznymi doskonale przyspieszenie , zarowno do 100 km/h jak i miedzy 60 a 140 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie zalety i wady i e-CVT sa tu obecne . Optymalny moment obrotowy jest ciagle dostepny ,jednak wcisniecie gazu do podlogi przy predkosciach autostradowych powoduje "wycie". Jesli umiarkowanie obchodzic sie z gazem ten przykry dzwiek nie wystepuje. Mocy wystarcza, zeby sprawnie przyspieszac do 160 km/h , do szybszej jazdy to auto nie jest zrobione.
5,0
Układ jezdny
Duzo lepiej zestrojone zawieszenie ,niz w NX 1 generacji., ktorym zona poprzednio jezdzila. Oczywiscie nastawione na komfort, nie na sportowa jazde, jednak postep jest wyrazny.
5,0
Karoseria
Jakosc spasowania i powloki lakerniczej bez zarzutu. Bagaznik sporo wiekszy , niz w 1 generacji NX. Podobnie przestronnosc kabiny ,zarowno z przodu jak i z tylu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag. Cyfrowe lusterko wewnetrzne moze sie przydac przy pelnym zaladowaniu bagaznika.
4,0
Ergonomia
Przyciski pojemnosciowe na kierownicy wymagaja przyzwyczajenia, jak dla mnie sa zbyt czule.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie kierownicy jest teraz dwustopniowe, duzo skuteczniejsze od tego w 1 generacji. Ogrzewanie i wentylacja siedzen bez zarzutu. Zazwyczaj korzystamy z ustawien Auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisalem przy karoserii - przestrzeni duzo wiecej , niz w NX 1 gen.
5,0
Wyciszenie
Jako EV zachwyca. Zalaczenie silnika benzynowego przy niskich predkosciach prawie niezauwazalne. Przy predkosciach autostradowych jest cicho, ale wydaje sie ,ze poziomu RX V gen nie osiaga.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jesli ktos ma panele fotowoltaiczne w domu, powinien powaznie rozwazyc te wersje NX. W ciagu roku auto zuzylo ok 1500 kWh pradu , z czego 40 % z paneli PV. Reszta ladowana w taryfie nocnej i weekendowej .
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wersji Omotenashi/Luxury nie jest tanie ,ale liczac porownywalny poziom wyposazenia niemieccy konkurenci maja wyzsze ceny. NX plug in po wyczerpaniu zasiegu jako EV ma ciagle 25-30 % pradu w bateriach , co pozwala jezdzic nim jak klasyczna hybryda. To unikatowe na rynku rozwiazanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 5 tygodniowym postoju roczne auto nie odpalilo - potrzebne bylo uruchamianie przez serwis. To prawdopodbnie problem poboru pradu przez alarm Vodafone i malej pojemnosci baterii rozruchowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotad zadnej powaznej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 450h 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
3,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
1,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
1,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX II SUV