Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV

Adam, 10 miesięcy temu
Silnik 300h 197KM 145kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Hynryda = oszczędność i bezawaryjność
Zawieszenie : Super prowadzenie i komfort
Przeniesienie napędu : 4x4 E-Four; na początku sceptycznie do niego podchodziłem, ale się myliłem - działa nadspodziewanie dobrze, dzięki niemu czuję pewność prowadzenia i wiem, że dojadę tam, gdzie chcę.
5,0
Całokształt
Z czystym sumieniem daję 5 gwiazdek za całokształt; Po pierwsze - niezawodność - rocznie robię ok. 45-50 tys km, samochód NIGDY nie zawiódł, od 2 lat, czyli odkąd go mam, nie doświadczyłem żadnej, nawet najmniejszej usterki. Po drugie - komfort; zawieszenie skrojone idealnie na nasze "cudowne" drogi, wybiera nierowności wzorowo, a cały układ jezdny pozwala na pewne prowadzenie. Świetnie wyprofilowane fotele pozwalają połykać kolejne kilometry, a super wyciszenie dodatkowo poprawia komfort jazdy. Wygląd - kwestia gustu; jak dla mnie jeden z najładniejszych SUV-ów. Spalanie jak na ten gabaryt - rewelacja - 6.2 l/100 km z ostatnich kilku tys km. Dynamika jak najbardziej akceptowalna, a jak ktoś się wjeździ w hybrydę, to nie wyje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można mu nic zarzucić; jest to niewysilona jednostka pracująca w cyklu Atkinsona, totalnie bezawaryjna, ekonomiczna, pracująca z wysoką kulturą jak na 4 cylindry. W połączeniu z całym układem hybrydowym zapewnia dobrą dynamikę, wyprzedzanie czy jazda w górach nie jest żadnym wyzwaniem. Wielki plus za brak często psujących się udogodnień - turbo, dwumas, alternator, itd...
4,0
Skrzynia biegów
Tak na dobrą sprawę skrzyni biegów brak :) Jest to przekładnia planetarna, która spina ze sobą wszystkie elementy tej hybrydowej układanki i przenosi moc na koła. Brak przełożeń daje naprawdę dużą płynność jazdy, żadnych szarpnięć, opóźnień, redukcji; wciskamy gaz i odjeżdżamy, czasami z wyjącym na wysokich obrotach silnikiem, ale taka natura tej konstrukcji. Kto pojeździł, doceni :)
5,0
Układ jezdny
Tak jak napisałem wyżej, zawieszenie idealne na nasze drogi; świetnie wybiera nierówności, jest odpowiednio sprężyste, przez co nie ma obaw w szybko pokonywanych zakrętach. Układ kierowniczy elektrycznie wspomagany, ale mimo to daje czucie drogi i jest odpowiednio zestopniowany, przez co manewrowanie i szybka jazda jest jak najbardziej przyjemna. Napęd E-Four sprawdza się w zimie i na mokrych nawierzchniach. Nie można zapominać, że nie jest to stały napęd więc odradzam offroad, ale w codziennej jeździe bardzo doceniam.
5,0
Karoseria
Wygląd, kwestia gustu; jak dla mnie najładniejszy SUV na rynku. Ostre linie i przetłoczenia nadają agresji, a cała linia powoduje ciągły uśmiech na twarzy jak się na to auto patrzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w SUV-ie; siedzimy wyżej, widzimy więcej, a przy cofaniu robotę ułatwia kamera cofania. Bardzo przyjemna pozycja za kierownicą.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć; wszystko pod ręką, regulacja fotela i kierownicy wystarczająca aby zająć dobrą i wygodną pozycję. Obsługa wentylacji i multimediów intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa bardzo wydajna w lecie, w zimie brak problemów z dogrzaniem wnętrza. Nawiew pracuje cicho; duży plus za kanały wentylacyjne dla drugiego rzędu siedzeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca odpowiednia dla 4 dorosłych osób; miejsca na nogi nigdzie nie brakuje, na szerokość również w porządku. Jedynie bagażnik mógłby być większy.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na najwyższym poziomie. Szumy opływowe nawet przy jeździe autostradowej są bardzo słabo słyszalne; szumy opon też dobrze wytłumione. Jedyna rzecz, która czasami przeszkadza, to uderzenia kamieni o nadkola i jazda w kałużach, ale kilka godzin i temat będzie wyeliminowany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sprowadzają się do wymian eksploatacyjnych i tankowania;
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość, jaką dostajemy jest warta każdej złotówki wydanej na ten samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyżej - nic się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV