Przesiadłem się po 7 latach jeżdżenia CLS'em 320CDI na NX 200t. Komfort jazdy jednak po stronie Mercedesa, spalanie jednak po stronie Mercedesa, prestiż również, ale... komfort jazdy zimą z napędem 4x4, komfort wsiadania do wyższego samochodu oraz ulga z tytułu braku ciągłych wizyt w serwisie po stronie LEXUS'a.
Wrażenia
5,0
Silnik
Parametry pierwsza klasa. Samochód pięknie przyspiesza, może lekko z wysiłkiem, ale jeśli mamy włączony tryb sport - nie ma żadnych zastrzeżeń. Naczytałem się o hybrydzie i jej wyciu przy rozpędzaniu i dziś już wiem, że wybór NX'a 200t był słusznym wyborem.
5,0
Skrzynia biegów
Tryb EKO tak jak na EKO przystało trochę muli. Tryb NORMAL tak jak nazwa wskazuje jest normalnie i głównie na tym trybie jeżdżę. Tryb SPORT lekko, łatwo i przyjemnie, ale zbiornik pustoszeje w ciut szybszym tempie. Skrzynia pracuje wzorowo.
5,0
Układ jezdny
Jestem zachwycony. Po przesiadce z samochodu tylnonapędowego, którym zimą jeździło się fatalnie nie mogę się nachwalić LEXUSA. Może mało w życiu "najeździłem" (Passat, Camry, Accord, CLS), ale taki układ jezdny jest tym czego oczekiwałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słupki zasłaniają widoczność na lewo i prawo, ale gdzieś musiały być... Tragedii nie ma.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest na miejscu, ale jakoś tak po japońsku... już ponad pół roku próbuję się przyzwyczaić, a wciąż szukam gdzie co jest (mam na myśli system multimedialny). To na pewno jest do poprawy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma co się rozpisywać - działa REWELACYJNIE. Mercedes był wiecznie zaparowany, w NX'sie brak jakichkolwiek uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tył czy przód, każdy z pasażerów ma masę miejsca. Nie trzeba tworzy filozofii - wystarczy wsiąść i sprawdzić, żeby potwierdzić ten stan.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho i już. Może i są cichsze suv'y, ale nie ma co szukać dziury w całym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie na poziomie 10l/100km. 11/100 w mieście, 9/100 w trasie, jeśli nie przekraczamy 130km/h. I to jedyny jak do tej pory koszt utrzymania (+ ubezpieczenie, + płyn do spryskiwacza).
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód powinien kosztować 130.000 (moim zdaniem). Jeśli potwierdzi się moje zdanie o bezawaryjności TOYOTY, to akceptuję cenę taką jaka jest. Nie lubię płacić za ciągłe wizyty w serwisie ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej chwili brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję, że na zawsze brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 200t 238KM 175kW
[l/100km]