Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV

Wojtek 1975, 8 lat temu
Silnik 200t 238KM 175kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus NX I SUV 200t 238KM 175kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przesiadłem się po 7 latach jeżdżenia CLS'em 320CDI na NX 200t. Komfort jazdy jednak po stronie Mercedesa, spalanie jednak po stronie Mercedesa, prestiż również, ale... komfort jazdy zimą z napędem 4x4, komfort wsiadania do wyższego samochodu oraz ulga z tytułu braku ciągłych wizyt w serwisie po stronie LEXUS'a.
Wrażenia
5,0
Silnik
Parametry pierwsza klasa. Samochód pięknie przyspiesza, może lekko z wysiłkiem, ale jeśli mamy włączony tryb sport - nie ma żadnych zastrzeżeń. Naczytałem się o hybrydzie i jej wyciu przy rozpędzaniu i dziś już wiem, że wybór NX'a 200t był słusznym wyborem.
5,0
Skrzynia biegów
Tryb EKO tak jak na EKO przystało trochę muli. Tryb NORMAL tak jak nazwa wskazuje jest normalnie i głównie na tym trybie jeżdżę. Tryb SPORT lekko, łatwo i przyjemnie, ale zbiornik pustoszeje w ciut szybszym tempie. Skrzynia pracuje wzorowo.
5,0
Układ jezdny
Jestem zachwycony. Po przesiadce z samochodu tylnonapędowego, którym zimą jeździło się fatalnie nie mogę się nachwalić LEXUSA. Może mało w życiu "najeździłem" (Passat, Camry, Accord, CLS), ale taki układ jezdny jest tym czego oczekiwałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słupki zasłaniają widoczność na lewo i prawo, ale gdzieś musiały być... Tragedii nie ma.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest na miejscu, ale jakoś tak po japońsku... już ponad pół roku próbuję się przyzwyczaić, a wciąż szukam gdzie co jest (mam na myśli system multimedialny). To na pewno jest do poprawy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma co się rozpisywać - działa REWELACYJNIE. Mercedes był wiecznie zaparowany, w NX'sie brak jakichkolwiek uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tył czy przód, każdy z pasażerów ma masę miejsca. Nie trzeba tworzy filozofii - wystarczy wsiąść i sprawdzić, żeby potwierdzić ten stan.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho i już. Może i są cichsze suv'y, ale nie ma co szukać dziury w całym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie na poziomie 10l/100km. 11/100 w mieście, 9/100 w trasie, jeśli nie przekraczamy 130km/h. I to jedyny jak do tej pory koszt utrzymania (+ ubezpieczenie, + płyn do spryskiwacza).
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód powinien kosztować 130.000 (moim zdaniem). Jeśli potwierdzi się moje zdanie o bezawaryjności TOYOTY, to akceptuję cenę taką jaka jest. Nie lubię płacić za ciągłe wizyty w serwisie ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej chwili brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję, że na zawsze brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 200t 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV