Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV Facelifting

Piotr, 3 lata temu
Silnik 300h 197KM 145kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Oceniam bardzo pozytywnie, nie jestem ślepo wpatrzony w auto, które posiadam. Dostrzegam w nim mankamenty, wady, jak również zalety. Wielość plusów znacząco przewyższa niedociągnięcia. Mojego NX-a oceniam globalnie na: 8,5/10 Osobom poszukującym auta oszczędnego z napędem hybrydowym polecałbym także zapoznać się z nowym Hyundaiem Tucsonem 1.6 hybrid o mocy 230 KM. Tak...wiem, że nie jest to "premium", ale w moim odczuciu stanowi ciekawą konkurencję pod względem rewelacyjnego prowadzenia, znakomitej skrzyni biegów (nie bezstopniowej) i dynamiki - pomimo iż Koreańczyk wykończony jest znacznie gorzej, a jakość materiałów jest nieporównywalnie niższa, kompensuje precyzją, radością i lekkością prowadzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wraz z hybrydą w codziennym użytkowaniu, szczególnie miejskim, sprawdza się bardzo dobrze, jest elastyczny oraz co dla mnie istotne oszczędny. Przy nagłym przyspieszaniu, manewrach wyprzedzania, nieprzyjemnie "wyje" - dźwięk w długiej podróży jest męczący, deprymujący. Silnik ocenił bym w czterech obszarach: Satysfakcja w mieście: 9/10 Satysfakcja na drogach głównych: 8.5/10 Satysfakcja na drogach ekspresowych: 7.5/10 Satysfakcja na autostradzie: 5/10
2,0
Skrzynia biegów
Nie jestem entuzjastą skrzyń bezstopniowych, nie mam o niej najlepszego zdania, gdyż upatruję w niej winę za nieprzyjemne wycie podczas przyspieszania.
4,0
Układ jezdny
Układ sztywny, w moim odczuciu - jak na Lexusa - mało komfortowy. Układ kierowniczy i zawieszenie zestopniowane sportowo, co daje duży komfort w pokonywaniu ciasnych zakrętów także z większymi prędkościami. Zawieszenie jest jednak twarde, odczucia płynące z pokonywania dziur są raczej umiarkowanie komfortowe - 7/10
5,0
Karoseria
Pomimo upływu lat uważam, iż nadal wygląda wyjątkowo "świeżo", atrakcyjnie. Doceniam, że zaprojektowali pojazd z wyobraźnią tak dużą, iż po upływie 7 lat wciąż jawi się współcześnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w pełni wystarczająca, pomimo iż w moim pojeździe nie ma kamery 360, a jest jedynie wsteczna, nie mam problemów z manewrami, jazdą. Polecam opcję z czujnikami martwego pola, bo jak w każdym pojeździe jest pewien "wycięty obszar".
2,0
Ergonomia
Ergonomię oceniam negatywnie, w moim odczuciu chaos i brak logiki. Przyciski są rozrzucone na kokpicie, włącznik świateł adaptacyjnych znalazł się przy lewym kolanie kierowcy, podobnie jak i włącznik aktywujący/dezaktywujący czujniki martwego pola. Warto uważać, aby ich przypadkowo nie wyłączyć. Pozostałe przyciski znajdują się w zasięgu dłoni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre, skuteczne, efektywne i szybko dające zadany rezultat.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasażerów jest absolutnie wystarczająca, zapewnia im świetny komfort i poczucie swobody zarówno na przednim fotelu jak i tylnej kanapie - 2 osoby siedzące z tyłu mogą podróżować w znakomitych warunkach. Negatywnie natomiast oceniam przestrzeń na nogi dla kierowcy powyżej 180 cm wzrostu - brak miejsca na lewą nogę, nie można jej wyprostować, w długich trasach bywa bardzo uciążliwe, bolesne. Ponadto osobom zainteresowanym zakupem polecam wybór wersji z fotelami komfortowymi, mój pojazd posiada fotele standardowe i mam poczucie średniej wygody, po przejechaniu 300 km odczuwam ból pleców. Z pewnością nie polecam foteli standardowych.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h oceniam na: 9/10 120-130 km/h: 8/10 Powyżej 130 km/h: 7/10
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim odczuciu jest to bardzo oszczędny samochód, w pełni satysfakcjonuje moje założenia. W mieście bez większych problemów, przy dynamicznej jeździe osiągam wartości ok. 6,5 l. Do 110 km/h - 6,3 l (jazda dynamiczna). Do 140 km/h - ok. 8,5-8.7 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że stosunek jakości do ceny, m.in. rewelacyjnego wykonania, świetnej jakości materiałów, znakomitego spasowania, zdumiewającej oszczędności versus niedogodności o których pisałem, dają mimo wszystko bardzo optymistyczny i satysfakcjonujący bilans. Polecam NX, lecz warto mieć na uwadze opisane ograniczenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus NX I SUV Facelifting