Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV Facelifting

Cyryl Metody, 4 lata temu
Silnik 300h 197KM 145kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Gładko i przyjemnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Auto wpada czasem w dziwne drżenie, nie związane z wyważeniem kół
3,0
Całokształt
Auto jest stare, po prostu, technologicznie. Dobrze pomyślane, nieźle wykonane ale bieżące poprawki nie zapewnią mu wyższej lokaty niż ostatnia wśród obecnych suvów "premium". Ceny atrakcyjne tylko na pierwszy rzut oka bo możliwość indywidualnej konfiguracji jak w innych markach - nie istnieje. Chcesz wentylację foteli - musisz wziąć F-sport z drewnianym zawieszeniem. Podobnie z podparciem lędźwiowym. Za to do wszystkich wersji pakują koszmarną nawigację zamiast porządnego łącza z telefonem. A - przebieg musiałem zaniżyć - "podaj wartość nie większą niż 1000" :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Hybryda. Świetna do miasta. Latem. Zimą to właściwie zwykłe, benzynowe 2,5. Na drogach krajowych daje świetnie radę, na autostradach od 120km/h już się męczy, trzyma wysokie obroty więc wyje no i pali 9-12l.
5,0
Skrzynia biegów
To chyba największa zaleta. Płynność, miękkość, jeden z niewielu przejawów "premium" tego auta. Wszelkie objawy typu "wycie" na obrotach np na dłuższych wzniesieniach to bardziej kwestia mocy silnika, a raczej niemocy. Ponownie - auto do miasta
2,0
Układ jezdny
Rozczarowanie. Na prostej bujnie wzdłużnie, na zakrętach - na boki. W dziury wjeżdża jak auto dostawcze albo pickup na piórowych resorach, na poprzecznych wybojach podskakuje, na takich samych na zakręcie - lekko zmienia tor jazdy a to już jest nieprzyjemne. Dobrze radzi sobie tylko z pojedynczymi wybojami, na które najeżdża jedną stroną
4,0
Karoseria
Tutaj plus - opatrzyła się, już nie kłuje mangą w oczy a wciąż się wyróżnia. Solidne, metaliczne lakiery. Świetne spasowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w Suvie. Czujniki parkowania i kamera - niezbędne bo krawędź tylnej szyby wysoko. Tylko rozdzielczość tej kamery...
3,0
Ergonomia
Świetnie. Bagażnik na pewno nie ma deklarowanych 500l. To kpina, podobnie jak spalanie podawana przed zmianą norm. Za to ma spory schowek pod podłogą - w wersji bez koła zapasowego. Wnętrze raczej kuse ale przytulne niż ciasne, brak mniejszych schowków czy półek, np na okulary.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w ergonomii - wystarczająco ale nic więcej. Zbyt krótkie drogi regulacji kierownicy. Kierowca z długimi nogami będzie wyciągał ręce do kierownicy. Jak przysunie się bliżej to kolanem trąca manetkę tempomatu. Z tyłu dobrze, brak tunelu ale dach schodzi nisko.
3,0
Wyciszenie
Auto japońskie na rynek amerykański, czyli cicho a nawet bardzo do 120km/h. Przy 140 głośniej niż u konkurencji, również ze względu na wysokie obroty silnika. Długie, autostradowe wzniesienia to męczarnia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty - różnie - serwis drogi i częsty (15tys.km). Bak mały - 55l. ze Śląska nad Bałtyk nie dojedziecie bez tankowania (co 400-450km przy 140km/h) a co to oznacza na A1 w wolny weekend - wiadomo :) Czujniki ciśnienia w kołach - sprawdźcie sami. Albo montaż oryginalnego haka :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Na pierwszy rzut oka - auto ma to, to, to i to a kosztuje mniej niż konkurencja z tym samym. Ale u konkurencji to i to działa lepiej (nawigacja np) i mozna sobie skonfigurować bez tego i tego i jeszcze jakiś rabat dostać. A wtedy zaczyna brakować argumentów poza złudną ideologią ekologiczności. Bo wersja 4x4 emituje więcej C02 niż diesel a metody pozyskiwania litu wychodzą ostatnio na jaw.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyśmienicie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O drżeniu już było. Nie koła, nie zawsze, raczej coś w napędzie, z reguły między 70 a 100km/h

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV Facelifting