Zawieszenie
: Naprawiać, regenerować tylko u fachowców.
Klocki żre, ale 3 tony to musi.
5,0
Całokształt
Lexus LS to dzieło sztuki techniki (wizualnie nie rzuca na kolana). Dynamika po odpaleniu Sport powala i mimo aż 6sek do 100 to do 200 tylko super auta mogą konkurować. Oczywiście wszystkie niemieckie odpadają powyżej 250 a Leszek idzie dalej, ściągniecie kagańca pozwala dobić do 300 i jedzie dalej :))))) Fabryczny kaganiec do 270. Bez kagańca ponad 300. Powyżej 250 ucieka trochę jedynie Panamera GT. Pozostałe fabryczne odpadają przy 250. To taka namiastka wrażeń z jazdy i dynamiki silnika, który musi unieść prawie 3t Hybrydy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fabrycznie od 0-100 6 sekund, do 200 dwa razy tyle... do 250 idzie jakby w ogóle nie ważył. Idzie jak po szynach po ustawieniu zawieszenia Sport. Oczywiście tryb sport silnika potrzebny jest tylko do "leczenia" niemieckiej technologii motoryzacyjnej:)))
5 litrów pod maską V8 super wyciszone i to może jest mankament dla lubiących mruczenie.
5,0
Skrzynia biegów
Stara poczciwa skrzynia bez udziwnień z możliwością ręcznej zmiany. Przydatne na zjazdach w zimie bo jak rany te 3t w górach na zjazdach "dzidy" na plecach robią :))) Ręczna zmiana biegów uspokaja. Opcja Snow i stały napęd na 4 łapy pozwala robic za spychacz w zimie:)))
5,0
Układ jezdny
W wersji Normal zbyt twardy jak na LS'a. Wersja Comfort to absolutna niwelacja przejazdów kolejowych i tramwajowych.
Wahacze przód to chyba problem , po wymianie na nowe inna jazda. Układ kierowniczy aktywny "twardnieje" wraz z prędkością.
Badanie pneumatycznego zawieszenia na stacjach diagnostycznych powinni zakazać bo na jakiej opcji niby ma się testować? Comfort to odrzucą, normal też buja, sport ? No własnie, tylko w PL traktuje się zawieszenia pneumatyczne jak mechaniczne.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu. Czołg na sterydach ;)) Widuje ładniejsze ale z taka klasa samą w sobie to wygrywa.
Komfort
5,0
Widoczność
W sumie duzo blachy mało szyby, mam 185cm więc problemu przy takim sterowaniu siedzeń, kamery to problemu nie widzę :)))
5,0
Ergonomia
Klasa sama w sobie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4 strefowa klima, podgrzewane wszystkie siedzenia i wentylowane. Każdy ustawia sobie tyle ile chce i to działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla 5 osób (wersja sedan bez L) sporo. Z tyłu osoby powyżej 190 chwalili komfort i miejsce na nogi plus zabawki z elektrycznym sterowaniem siedzeń z tyłu ;)))
4,0
Wyciszenie
Myślałem, że będzie lepiej. Irytuje mnie uszczelka szyby w drzwiach kierowcy. Może ten mój tak ma (wymienię o ile znajdę to dopiszę). Podsumowując jednak opiniami pasażerów to tak cichym nie jeździli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm ubezpieczenie AC trochę kosztuje w opcji z częściami oryginalnymi. Serwis też tani nie jest, ale ta obsługa w serwisie powala. Przepraszają jak dają nie LS'a jako zastępcze np: nowy RX może być dla Pana zbyt głośny :))))) wybaczyłem im ;))))
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny nowych z full wypasem w cenie domu powalają. 700k za nowego trzeba było dać w opcji którą się poruszam. Ale ceny szybko spadają do rozsądnych powyżej 5 latków. Wtedy jakość do ceny rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świst z uszczelki szyby, który podobno tylko ja słyszę ;))))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Poprzedni właściciel pojechał po bandzie z zawieszeniem. Drutował gdzieś w szopie. Po wydaniu 10k jest fabrycznie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 600h 445KM 327kW
[l/100km]