Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting

Krys k7, 4 lata temu
Silnik 4.3 i V8 32V 282KM 207kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting 4.3 i V8 32V 282KM 207kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,86
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Poezja konstrukcji, cichy jak pracuje na wolnych, na wysokich mruczy z charakterem rasowego V8 i jest to rasowe V8 w pełnym znaczeniu.
5,0
Całokształt
Do niedawna istniały dla mnie trzy marki: BMW w klasie 5 i 7, Mercedes w klasie S i Cadillac z lat 90tych. Dzisiaj po zakupie i niespełna rocznej przygodzie z LS-em 3 generacji wiem że Lexus jest na pierwszym miejscu. Komfort i wyciszenie lepsze jak w Mercedesie, trakcja i zachowanie auta podczas jazdy bardzo zbliżone do BMW. Jest to fenomen motoryzacyjny, bije na głowę Mercedesa brakiem usterek. Jest to samochód ponadczasowy który jest zbudowany według starych dobrych zasad solidności a z drugiej strony ma przydatne innowacje (dodatkowe opcje bez dopłat) które inne marki zaczęły wprowadzać dużo później i to za dopłatą. Ktoś kto nie siedział w tym samochodzie, nie jest w stanie wyrazić miarodajnej opinii, dalej będzie tkwił w przekonaniu, że Audi, BMW czy Mercedes to najlepsze auta. Lexus LS430 udowadnia że jest inaczej. Jeśli miałbym kupić kolejne auto z segmentu F, to byłby to ponownie LS430 poliftowy. Ważne by kupować LS-a po lifcie z 6-biegową skrzynią. Jest to samochód, który każdemu kto poszukuje auta z tego segmentu jest w stanie coś zapewnić, czy to komfort najlepszego Mercedesa, czy trakcję dobrego BMW, czy też ergonomię amerykańskiej limuzyny :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy, Przy postoju silnika w ogóle nie słychać, podczas jazdy po wkręceniu na 3tys. obrotów V8 zaczyna bardzo ładnie mruczeć.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynnie pracuje, dynamiczny kickdown i bardzo szybko auto osiąga wysokie prędkości.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma kilka trybów pracy, przy sportowym trybie jazdy auto bierze zakręty bardzo pewnie, przy spokojnej jeździe auto płynie po drodze.
5,0
Karoseria
Klasyczna linia z bardzo dobrze wykonanymi detalami. Dźwięk zamykania drzwi jest obłędny, o domykaniu w standardzie nie wspomnę. Złośliwi będą mówić, że linia jest skopiowana z Mercedesa W140. Jakość blach w moim egzemplarzu bardzo dobra, zero korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, Roleta tylna sama się chowa po wrzuceniu wstecznego, o kamerze nie wspomnę. Światła mijania w ksenonie to poezja, Doświetlenie drogi na bardzo wysokim poziomie. Cała droga przed autem jest po prostu oświetlona, światło wypełnia przestrzeń przed autem ( przy prawidłowo ustawionych światłach bez oślepiania innych). Światła drogowe to "kropka" nad "i".
5,0
Ergonomia
Auto o japońskim rodowodzie ale wszystko pod ręką, jak w dobrych amerykańskich autach. Dużo przydatnych funkcji, świetne nagłośnienie mówiąc o jakości dźwięku. Funkcje użytkowe auta są bardzo logicznie zaprojektowane i skonstruowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, dodatkową fajną funkcją jest przechodzenie systemu nawiewu w obieg zamknięty jeśli przed nami jedzie auto np. z wyciętym katalizatorem, gdyż jest pod grillem czujnik jakości powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko świetnie rozwiązane. Przyjemność jazdy dotyczy siedzącego na każdym fotelu.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie - jest to punkt, który dla mnie miał największe znaczenie przy wyborze auta ( a oscylowałem pomiedzy e65 760Li i W221 s500L. Auto jest bardzo ciche i jest to najprzyjemniejsza zaleta LS-a biorąc pod uwagę chęć odcięcia się od zgiełku ulicy... Dla mnie mistrzostwo konstruktorów na wyższym poziomie niż inne konkurencyjne marki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to LS więc części są drogie ale serwis w ASO ma przyzwoite ceny. Rekompensatą drogich części jest to że nie za często trzeba przeprowadzać naprawy. Obsługa serwisowa musi być regularna jak w każdym aucie. Jak dbasz tak masz.... To LS więc technologia musi troszkę kosztować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza jaką spotkałem do tej pory. Niestety już takich aut się nie produkuje, dzisiaj idzie masa i "wszedobylskie" turbo ze zmniejszaniem pojemności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BEZAWARYJNY!!!!!!!!!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BEZAWARYJNY PO RAZ DRUGI !!!!!!!!!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.3 i V8 32V 282KM 207kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting 4.3 i V8 32V 282KM 207kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting