Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting

DrW, 9 lat temu
Silnik 4.3 i V8 32V 282KM 207kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting 4.3 i V8 32V 282KM 207kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,77
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt - kilka lat temu widząc auto, potem nim jadąc zakochałem się. Teraz sam je mam i nadal uczucie się nie zmienia. Problemem jest, że nie mam alternatywy na zmianę - LS460 jest też doskonały, ale nie jest lepszy. Inne auta są z innej bajki, podobnie jak inne modele Lexusa. LS jest klasą samą dla siebie, a 430 była w tym typoszeregu wyjątkowa. Nawet osoby które przeskoczyły na 460tki potwierdzają, że 430 ma swoją unikalnosć. Uważam, że najwyższe modele Mercedesa, Audi czy BMW też są świetne, ale Lexus oferuje całkowitą bezawaryjność, której brakuje konkurentom.
5,0
Całokształt
Auto doskonałe. Mam już je prawie 2 lata i nadal codziennie cieszę się schodząc do garażu. Zyczę każdemu, aby mógł takie auto mieć. Mimo, że w domu jest jeszcze Evoque, że jeździłem najnowszym GS, LS460 i kilkoma innymi autami, nadal wsiadam do 430tki z wielką radością. Mimo, że dotychczas auta zmieniałem dość często, teraz nie mam chęci, ale i również alternatywy. Auto jest "overdesigned" pod każdym względem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Korelacja osiągów, kultury pracy, bezawaryjności i zużycia paliwa niespotykane. Kultura pracy i wyciszenie jest tak wysokie, że brakuje czasami rasowego dzwięku silnika przy przyspieszaniu. Dodatkowo - auto jest zaskakująco zwinne jak na swoje gabaryty.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Pracuje nieodczuwalnie i reaguje błyskawicznie. Bardzo dobrze, że skrzynia po lifcie jest już 6 biegowa, bo znacznie obniżyło się zużycie paliwa, które przed liftem przy 5 biegowej skrzyni było o ok 2l/100km większe. Co ciekawe, skrzynia po lifcie jest plombowana i nie wymienia się w niej oleju przez całą eksploatacje auta (jak w manualach).
5,0
Układ jezdny
Aktywne zawieszenie powoduje, że jest komfortowy a czasami sportowy - w zależności jak się chce ustawić... Generalnie przyjemnie izoluje od rzeczywistości.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, kamera świetnie zaspokaja widoczność przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wygoda, świetne wyciszenie, auto wszystkomające - można jeździć bez końca. Tylnie siedzenia elektrycznie regulowane, rozsuwane, grzane i masowane powodują, że pasażerownie nie chcą wysiadać. Z przodu jest bardzo komfortowo, a do deski rozdzielczej pasuje mi najbardziej określenie - wysmakowana. Piękne naturalne drewno i zapach skóry, który nadal czuć po tylu latach dopełniają całości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest ok, ale czasami trzeba podbić temp o 0,5 stopnia, a czasami obniżyć - mogłoby być jeszcze bardziej bezobsługowo. Może przyczyną jest fakt, że zwykle jeżdzę z wyłączonym systemem 3 tylnej strefy. Ogrzewanie siedzeń przydałoby się szybsze, za to klimatyzacja siedzeń bardzo wspomaga letnie poruszanie się w eleganckiej koszuli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wszędzie aż za dużo. To jest auto z którego nie chce się wysiadać...
5,0
Wyciszenie
Tu jest coś niesamowitego. Podwójne szyby, fabryczne wyciszenie, cichy silnik powodują, że trasy nie męczą niezależnie od prędkości, że słucha się z przyjemnością świetnego audio, że w każdym innym aucie człowiek ma wrażenie, że coś jest nie tak... Najlepsze wrażenie jest w trakcie ulewnego deszczu. Masz wrażenie jak byś siedział w domu na fotelu i patrzył przez okno na padający deszcz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wg mnie jest nieżle. Auto w ogóle się nie psuje i pali niewiele jak na swoje osiągi i klasę. Dodając dobrą instalację LPG koszty paliwa są na poziomie przeciętnego diesla. Spalanie mam od 10,5LPG przy spokojnej trasie do 14,5LPG w mieście. Jeżdząc aktywnie, ale do ok 150km/h spalanie kształtuje się na poziomie 12,5-13LPG/100km. Na benzynie spokojnie schodzę poniżej 10Pb, a próby ekodrivingu kończą się w okolicach 7,8Pb/100km. Średnią z całej eksploatacji mam 12,8LPG (70%trasy). Wielka zaleta auta!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj trudno ocenić. Ponad 55kPLN za auto prawie dziesięcioletnie to b.dużo. Ale auto jest tak doskonałe i tak dobrze wyposażone, że warte jest każdej złotówki. Czuć, że niewiele uleciało z tych 400kPLN, które kosztowało jako nowe. Co najważniejsze jest niespotykanie trwałe - takich aut już się dzisiaj nie produkuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O poziomie usterkowości niech świadczy następujący fakt: raz przepaliła mi się żarówka postojowa - trzy dni chodziłem jak struty, że coś się jednak w Lexie popsuło...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak metalowa kulka - nie daje się zepsuć. Mój egzemplarz był kupiony w Polsce i ma pełną historię serwisową - jedyne odnotowane problemy od nowości to 2 krotna wymiana/regulacja czujnika wysokości tyłu auta i wymiana łożyska w tylnym kole. Od mojego zakupu auta straciłem już tzw "znajomych mechaników" - nie udaje się podtrzymywać kontaktów ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.3 i V8 32V 282KM 207kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus LS III 430 UCF30 Facelifting