Rzadko spotykany i nietuzinkowy samochód. Prawdziwa legenda, nie dla każdego. Ale nie należy się go bać tylko kupować póki są jeszcze dostępne. Era takich wiecznych i niezawodnych samochodów kończy się bezpowrotnie. Polecam wszystkim.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała kultura pracy, 8 cylindrów,bezwibracyjny bez względu na prędkość obrotową. Bardzo dobry dostęp do serwisowania. Nieduża moc, dobry moment obrotowy. Jak na 4.0 powinien być trochę mocniejszy ale mi wystarcza i bardzo pasuje charakterem do samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
Tylko 4 przełożenia, pracuje wzorowo, wręcz niezauważalnie. Kickdown błyskawiczny bez szarpnięć, przy delikatnej jeździe wrzuca czwarty bieg przy 50km/h. Z drugiej strony przy prędkościach autostradowych (140km/h) nie przekracza 3.5k rpm.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, doskonale wybiera nierówności. Jeżeli ktoś szuka precyzyjnego, sportowego prowadzenia to nie ten adres. Auto to taki ponton, bardzo komfortowy, dobrze się prowadzący ale jednak ponton. Duża kierownica.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie słupki, duże szyby, widać maskę z miejsca kierowcy. Idealnie, pomimo 5m długości autem dobrze da się manewrować, widać skrajne punkty.
5,0
Ergonomia
Duże przyciski, doskonale opisane, wszystko na swoim miejscu. Doskonałe audio, po prosu świetne, zmieniarka na 6 CD. Pełne wyposażenie ale nie przytłacza, da się wszystkiego nauczyć w kilka minut. Z dziwnych patentów to brak możliwości otworzenia bagażnika bez wyjęcia kluczyka ze stacyjki (otwieranie bagażnika tylko ze środka lub pilotem). Trochę za wysoka pozycja za kierownicą pomimo maksymalnego opuszczenia fotela. Przyjemnym gadgetem jest elektrycznie regulowana kolumna kierownicy, odsuwająca się za każdym wyjęciem kluczyka. Rewelacyjna regulacja foteli (elektrycznie regulowana pasy!). Jak na tak duże auto trochę mały bagażnik i bez możliwości rozłożenia tylnej kanapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna i skuteczna klimatyzacja, prosta regulacja temperatury co 0.5 C. Po osiągnięciu temp żądanej, nawiew działa bezgłośnie i niezauważalnie. Podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wspaniale, z przodu bardzo szeroki podłokietnik, mnóstwo miejsca na nogi. Bardzo wygodne fotele, regulowane elektrycznie we wszystkich płaszczyznach. Z tyłu miejsca aż nadto. Zarówno z przodu jak i z tyłu niewystarczający zakres wysuwania zagłówków.
5,0
Wyciszenie
Na postoju jak i podczas jazdy nie słychać silnika. Trzeba zerknąć na obrotomierz, żeby zobaczyć czy jest włączony. Doskonałe wygłuszenie nadwozia, drzwi zamykają się z przyjemnym głuchym tąpnięciem. Świetnie to wyciszenie współgra z fabrycznym systemem audio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4.0V8 - na trasie spalanie około 9.5l/100km, w mieście średnio około 15-16l/100km. biorąc pod uwagę komfort i moc oraz pojemność uważam że to bardzo dobre wyniki. Jeżeli do tego dodam całkowity brak usterek, tylko wymiany eksploatacyjne, całokształt oceniam na najwyższą ocenę. Drogie opony bo w nietypowym rozmiarze 225/55/17. Rozrząd na pasku także trzeba wymieniać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej. Zakup takiego auta jak moje to wydatek około 6000E, co przy tym co sobą oferuje uważam za bardzo dobrą cenę. Oryginalne części są drogie ale co z tego skoro nie są potrzebne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, przepalona jedna żaróweczka we wnętrzu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 294KM 216kW
[l/100km]