Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus LBX

Mirosław, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus LBX 1.5 Hybrid 136KM 100kW od 2024 - Oceń swoje auto
2,79
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niskie zużycie paliwa 4,8 l/100 km przy przejechaniu ponad 3000 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Dwukrotny brak prądu w instalacji uniemozliwiający otwarcie i uruchomienie samochodu
3,0
Całokształt
Samochód z wadami wieku dziecięcego, niedopracowane: system nawiewu powietrza, ergonomia: przeładowanie informacji na wyświetlaczu, małe litery i znaczki, mało intuicyjna obsługa, brak możliwości łączności bezprzewodowej z Android Auto, częste wylogowywanie samochodu i koniecznośc wprowadzenia hasła do zalogowania, kłopoty z akumulatorem rozruchowym skutkujące unieruchomieniem pojazdu, brak haczyków na zakupy, mocowania trójkąta odblaskowego i gaśnicy. Pojazd głośny przy przyśpieszaniu, dość sztywne zawieszenie oraz zachlapywanie drzwi tylnych od wewnątrz w części, które są konstrukcyjnie elementem błotników.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny. Głośny silnik spalinowy przy przyśpieszaniu
4,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa
3,0
Układ jezdny
Twarde sztywne zawieszenie
2,0
Karoseria
Drzwi tylne jako część błotnika to niewypał, uszczelki spełniające rolę nadkola są zachlapane co widać zawsze po otwarciu drzwi. Mała ilość schowków w samochodzie, który jest pojazdem miejskim. Brak haczyków na zakupy w bagażniku, brak mocowania trójkąta ostrzegawczego w wygodnym do wyjęcia miejscu ( jak np. w VW, Mercedes, BMW na pokryciu pokrywy bagażnika), brak fabrycznego mocowania wymaganej przepisami gaśnicy. Haczyki do wieszania ubrania w części pasażerskiej tak umieszczone, że po powieszeniu ubrania zajmują część miejsca dla pasażerów. Oświetlenie bagażnika i wnętrza o małej intensywności , do bagażnika w nocy trzeba używać ręcznej latarki.
Komfort
2,0
Widoczność
Mała szyba przednia utrudniona obserwację wiszących świateł na skrzyżowaniu, wymaga pochylania się. Przez małą szybę tylną praktycznie nic nie widać, dodatkowo zasłaniają zagłówki.
2,0
Ergonomia
Przełądowanie informacji na wyświetlaczach, wyświetlacz na przedniej szybie regulowany przyciskami na kierownicy nieopisanymi niewygodny, szybko znikają wybierane elementy. Sygnał włączonego kierunkowskazu bardzo cichy co spowodowało wielokrotnie, że nie zauważyłem, że kierunkowskaz się niewyłączył. Próba wjazdu do garażu z zapamiętaniem miejsca postojowego nieudana, system komunikuje, że za mało miejsca.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno ustawić optymalny kierunek nawiewu, brak neutralnego rozprowadzenia powietrza, nawiew jest kierunkowy nieprzyjemny. Zastosowany panel sterowania powoduje przypadkowe włączanie maksymalnego nagrzewania ( nawiew , kierownica, fotele)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze. Z tyłu ciasno. Uważać na pasażera z tyłu kierowcy po wyłączeniu zapłonu, fotel przesuwa się automatycznie do tyłu blokując wysiadanie pasażerowi, stosować 1/2 cofania. Za mała regulacja wysokości pochylenia kierownicy, przy wyższym ustawieniu fotela koło ociera o uda.
3,0
Wyciszenie
Przy jeździe po kostce betonowej lub bruku słychać uderzanie przedmiotów o powierzchnię w schowkach drzwi ( schowek kórny w uchwucie i dolny), słychać irytujące brzęczenie, butelki z napojami w kieszeniach najlepiej owinąć materiałem . Głośny silnik spalinowy przy przyśpieszaniu ( 3-cylindry).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jest na gwarancji. Koszt paliwa akceptowalny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość przeciętna, cena wysoka. Tylne nakładki rynienek ściekania wody z nadwozia ( widoczne po otwarciu pokrywy komory bagażnika) posiadają duże szczeliny od góry, w które wpadają liście i inne zanieczysczenia wraz ze spływającą rynienkami wodą, kilka już wpadło, ciekawe jak je wyjąć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych awarii nie było.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 7500 km dwukrotnie odmówił posłuszeństwa. zabrakło prądu w akumulatorze rozruchowym pomimo, że codziennie jeżdżę. Samochodu nie można było uruchomić. Nic nie działąło. Lexus Assistance w miarę szybko przysłąło Pomoc Drogową, która z urządzenia rozruchowego uruchomiło samochód. Serwis zbadał samochód i podjął decyzję o wymianie akumulatora. W dniu wymiany nie dojechałem na czas, gdyż podczas czyszczenia samochodu ( otwieranie i zamykanie drzwi, bagażnika przy wyłączonym zapłonie - oczywiście radio nie było włączone) samochód przestał się odzywać i znowy pomoc drogowa musiała użyczyć pradu do rozruchu. Ostatecznie akumulator wymieniono. Jednakże nie znaleziono przyczyny braku prądu. Ale teraz nie mam zaufania do niezawodności samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus LBX 1.5 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus LBX