Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

Adam, 3 lata temu
Silnik 300h 223KM 164kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS III Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Lexus był zawsze moim marzeniem, które niedawno udało mi się spełnić. Jeżeli chodzi o całokształt, to jestem zauroczony tym autem praktycznie pod każdym względem. Piękny i ponadczasowy design, jakość wykończenia i wykonania wnętrza to bajka. Układ jezdny to idealny kompromis pomiędzy komfortem a sportem, natomiast wyciszenie wnętrza to już prawdziwy majstersztyk. Sam układ hybrydowy też mnie zaskoczył w pozytywny sposób; obawiałem się jazdy ze skrzynią CVT i wycia silnika, jednak inżynierowie Lexusa w tak sprytny sposób wyciszyli jednostkę napędową, że w żadnym wypadku nie jest to drażniące lub przeszkadzające. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka ocena, zarówno pod względem osiągów, kultury pracy i spalania. Co prawda nie jest to V6, ale nie można też narzekać. Przyspieszenie, pomimo braku turbosprężarki, jest bardzo liniowe, przyjemne i efektywne.
5,0
Skrzynia biegów
eCVT - pozwala na bardzo płynną jazdę, a chyba o to chodzi w tej klasie samochodów. Jak trzeba, reaguje bardzo szybko i pozwala silnikowi wykrzesać z siebie to co w danej chwili potrzebne; w trasie na drogach ekspresowych trzyma bardzo niskie obroty, co przekłada się na spalanie. Pozytywne zaskoczenie, mimo początkowych obaw.
5,0
Układ jezdny
Idealny balans pomiędzy sportem a komfortem. Układ kierowniczy co prawda nie daje idealnego czucia, natomiast pozostaje precyzyjny i wystarczający do pełnego panowania nad samochodem. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności, samochód nie przechyla się w zakrętach, więc same plusy.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, jak dla mnie najładniejszy sedan w tej klasie. Pięknie poprowadzona linia boczna, wcinające się w tylne błotniki światła, przednie lampy do jazdy dziennej dodają zadziornego charakteru. Auto eleganckie i sportowe zarazem.
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan, więc widoczność do tyłu ograniczona; z przodu nie widać końca długiej maski więc czujniki parkowania są potrzebne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa urządzeń pokładowych intuicyjna i przejrzysta. Należy przyzwyczaić się do joysticka; chodzi on bardzo delikatnie i czasami ciężko wybrać opcję, która nas interesuje, szczególnie podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja cicha i wydajna. Nie miałem okazji jeszcze testować klimatyzacji, ale ogrzewanie wnętrza jest bardzo wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+1 miejsca nie brakuje. Bagażnik ma pojemność 450 litrów więc na spokojnie można zmieścić kilka walizek i śmigać na wakacje. Kierowca i pasażer z przodu ma bardzo dużo miejsca, siedzi się naprawdę komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Tak jak wspominałem - majstersztyk. Jadąc 140 km/h, można się rozkoszować ciszą i rozmawiać z pasażerami nie podnosząc głosu. Nie wiem jak Lexus to zrobił, jakich materiałów użył i gdzie ich napchał, ale każdy producent samochodów powinien wziąć przykład z tej marki, bo potrafią, oj potrafią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie to największe zaskoczenie; jazda drogami krajowymi to 4,5-4,8 l/100 km, miasto 6,5 l/100 km, ekspresówki 6,5-7, autostrada natomiast to ok 7,5 l/100 km. Koszty utrzymania? chyba najniższe z możliwych; nic się nie psuje, wymiany tylko eksploatacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujesz, wsiadasz i wiesz, że każda złotówka wydana na ten samochód, nie poszła na marne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS III Sedan