Auto kupiłem tylko ze względu na opinie o niezawodności tej marki. Pierwsze 9 tys. km było dobrze. Na początku był zachwyt gadżetami i napędem hybrydowym. Ale potem zacząłem wyczuwać wibracje w napędzie. Potem doszły szumy z uszczelek okien, trzeszczenie w kilku miejscach. To mi wystarczyło aby pozbyć się tego auta. Gdzie ta niezawodność i jakość Lexusa? Gdyby nie to to bym dalej jeździł. Serwis starał się (tzn. robił to co producent nakazał) ale wibracje jak były tak zostały. Gdybym chciał wibracje to bym kupił Diesla!
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam silnik uważam za dobry. Czterocylindrowy ale cichy o dobrej kulturze. Silnik praktycznie nie generuje wibracji.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam problem. Jazda po Warszawie w korkach fajna, bo i tak nie ma gdzie przycisnąć, więc jest cicho, płynnie. Ale tak już powyżej 60 km/h jak się wciśnie więcej gazu to nieco za głośno. Powyżej 120 km/h nawet dobrze przyspiesza ale te obroty... wysokie. Te wibracje to chyba ze skrzyni... lub tylny most. Więc nie wiem jak to ocenić.
4,0
Układ jezdny
Szybka jazda jest możliwa, dobrze się trzyma drogi jak na 1,8 tony, można poszaleć na zakrętach. Ale na co dzień po naszych drogach zawieszenie za twarde. Nawet jak jeździłem po DE to nie ma też rewelacji. To nie jest auto sportowe więc po co takie twarde zawieszenie?!
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort w środku jest dobry, dobrze się siedzi. Konsola środkowa nieco zbyt rozbudowana. Fajne chłodzenie foteli. Niestety twarde zawieszenie psuje komfort (szczególnie poprzeczne nierówności, garby)
4,0
Ergonomia
Nie wszystko przemyślane ale widać, że to auto jest bardziej europejskie niż inne japońce. Menu czasem zbyt zawiłe aby dostać się do pewnych opcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bez większych uwag, cicha wentylacja. Ogrzewanie czasem niestabilne, inaczej zachowuje się w mieście, inaczej w trasie. Trzeba sobie co jakiś czas podnosić lub zmniejszać temperaturę. Ale nie jest to zbyt dokuczliwe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 180 jest dobrze ale wyżsi koledzy mieli problem z nogami (za wąsko przez środkową konsolę).
3,0
Wyciszenie
Wibracje dokuczają, szum z okien (górny, tylny róg) zakłóca ciszę. Co z tego, że na początku było cicho jak po 10 tys. km jest szum? Serwis nic nie robi z tym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe 6-7 litrów, poza miastem 6-7, autostrada 6-7. Można wskoczyć na 8 l ale trzeba nieźle cisnąć. Można też powoli się turlać i zejść poniżej 5.
Ubezpieczenia nie są tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość mogłaby być dobra (bynajmniej była na początku). Nie widzę sensu wydawać tyle kasy aby dostawać wibracje, szumy i trzeszczenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie stanęło mi nigdy, jeździło ale zrobiłem tylko 41 tys km. Cieszę się, że sprzedałem to auto. Wibracje nie spowodowały szkody ale kto wie co odpadnie przy 100 tys km?
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wibracje z napędu jak w Dieslu, szumy z okien, trzeszczenie kokpitu w aucie 2-letnim? Klasa premium?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW
[l/100km]