Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

etomee, 10 lat temu
Silnik 250 207KM 152kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 5 tys. km
Lexus IS III Sedan 250 207KM 152kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne zawieszenie, cisza i kultura pracy. Charakter wnętrza odmienny od europejskiej konkurencji
5,0
Całokształt
Przystępując do akcji poszukiwania auta nie miałem specjalnych preferencji co do marki. Interesował mnie wygodny sedan klasy premium do przemieszczania się na duże odległości. Jestem też zwolennikiem aut japońskich ze względu na ich trwałość o czym przekonał mnie mój poprzedni samochód (Honda Civic). Nie odstawiłem jednak na bok aut europejskich i w zasadzie zrobiłem przegląd (prawie) wszystkiego co mieściło się w budżecie zakupu - Audi A4, BMW 3, Mazda 6, Volvo S60, Mercedes CLA, Subaru Legacy, itd. Wybrałem Lexusa bo oferował najwięcej za najmniej (uwzględniając upust jaki dostałem). To znakomite auto do komfortowego przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Wrażenia
4,0
Silnik
"Stary klasyk" najbardziej przypadł mi do gustu ze wszystkich jakie testowałem. Kultura pracy znakomita, a dźwięk podczas gwałtownego przyśpieszania stawia włosy na karku :) Naturalnie rozwijana moc z samej pojemności (bez turbiny) daje wyczucie silnika i jego potencjału w danej chwili. Diesle i turbo benzyny jednak nie dla mnie... To nie jest demon mocy i jeśli ktoś szuka sportowych wrażeń to nie dla niego ten samochód. To raczej "dystyngowane" urządzenie, które swoją wręcz aksamitną pracą zachęca nas do kulturalnego obchodzenia się z samochodem. Szkoda, że na naszym rynku nie oferowana jest wersja 350. Nie rozumię polityki Japończyków i za to obniżam ocenę...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje praktycznie bez zastrzeżeń. Biegi zmienia nie dając tego odczuć kierowcy. Jazda "na manetkach" sprawia jedna wrażenie, że to opcja dołożona trochę na siłę. Skrzynia zdecydowanie woli sama decydować, który bieg będzie adekwatny. Manualne wrzucanie biegów powoduje odczuwalne szarpnięcia i opóźnienie. Być może to tylko wrażenie bo jadąc w trybie "M" spodziewamy się reakcji rodem z F1 :) Nie jest to nowa konstrukcja więc jest nadzieja, że sprawdzona i bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Super! Każdy kto z mojego otoczenia jedzie tym autem używa najczęściej określenia "płynie". Zawieszenie jest świetnym kompromisem pomiędzy komfortem, a bezpieczeństwem. Na dziurawe miejskie drogi jednak bym go nie polecał. Chyba że na felgach 16". Ja ma 17" i to raczej opcja na trasy. Auto jest jak przyklejone do drogi i w zakrętach zachowuję się jakby do nich było stworzone. To jedna z mocniejszych stron tego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to we wszystkich autach tego typu - taka sobie. Trzeba inwestować w czujniki i kamerę choć duże lusterka i tak zaskakują przyzwoitym polem widzenia.
4,0
Ergonomia
Poprawna. Trochę nie podobają mi się te dwie dziury na butelki w miejscu gdzie łokieć mógłby położyć pasażer. Miejsce na telefon komórkowy idealne ale... tylko na wersję mini bo taki Galaxy S3 i wyżej to już nie wejdzie :/. Przycisków na panelu jest w sam raz ale to kwestia gustu. Ja nie lubię dostawać się do byle opcji przez menu w komputerze. Fotele bardzo wygodne i zapewniają świetne trzymanie boczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Szybko się nagrzewa i szybko chłodzi. Nie wieje po twarzy jak w niektórych modelach. Regulacja temperatury jest ciekawym rozwiązaniem i mnie akurat przypasowała. Taki trochę bajer ale czemu nie...?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróżuję sam lub z pasażerem więc problemu nie ma. Dla większej rodziny oczywiście bym tego auta nie polecał ale chyba nie takie jest do końca jego przeznaczenie. Z tyłu oczywiście miejsce dla dwóch osób. Tunel na środku gigantyczny. Bagażnik przyzwoity i ustawny. Jedynie te zawiasy wnikające do środka to jakaś japońska szkoła ale za to będą wieczne w stosunku do "tłoczków" :)
5,0
Wyciszenie
Genialne. W długich podróżach bezcenne. Słychać nienachalny szum opon i trochę opływ powietrza. Silnik "siedzi" cicho". Cisza to jest to czym to autko mnie urzekło.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczytałem się o jakimś koszmarnym spalaniu tego samochodu w stosunku do konkurencji. Powiem tak - wszyscy producenci "ściemniają" przy podawaniu katalogowego spalania ale Japończycy chyba najmniej. Moje "osiągnięcia" to : miasto zatłoczone - 12/13, spokojna jazda "polskimi drogami" - 7, autostrada - 140km/h - 8.5, 160km/h - 10.5. Jeżdżę gównie w trasy i nie uprawiam drogowych szaleństw. 70% autostrady i s-ki (ok 150km/h), 20% polskie drogi (na tyle na ile pozwala ruch) i 10% miasto - średnio 8.3 ltr. Generalnie jazda do 140km/h a w mieście na ECO pozwala obniżyć spalanie do przyzwoitego poziomu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre wykonanie, sporo elementów za które u konkurencji trzeba słono płacić i solidny upust - uważam, że to dobra oferta na naszym rynku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno silnik i skrzynia to już kilka lat produkcji więc skoro nie są "nowoczesne" to powinny odwdzięczyć się niezawodnością :) Zobaczymy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5

Lexus IS III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lexus IS III Sedan