Zacznę od tego ze auto jest przepiękne ,można patrzeć na nie godzinami .Po wielu niemieckich autach mam w końcu auto którym mogę się cieszyć a nie szukać po forach co mi się zepsuło
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest moc ,na wyższych obrotach jest i dźwięk. Brak typowych usterek jak u konkurencji. Poziom oleju od wymiany do wymiany ani drgnie ,nie zbiera się żaden nagar ani nie wyskakują upierdliwe kontrolki. W dzisiejszych czasach to rzadkość.
4,0
Skrzynia biegów
Prosta 8 biegowa konstrukcja. Zwykły hydrokinetyk zaadaptowany z dużo mocniejszego RCF sprawia ze mamy święty spokój jeśli chodzi o wytrzymałość. Posiada 3 tryby .Tryb normal trochę ospały jak dla mnie ,tryb sport rewelacja, trybu snow nigdy nie użyłem.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się jak przyklejony, jedynie zawracając na mokrym ,zapewne przez szeroką oponę potrafi ,,przeskoczyć ,, co powoduje dziwne dźwięki ale to sporadyczna sprawa
5,0
Karoseria
Samochód stojąc wygląda jakby pędził 200km/h,Lexus zapewne ze względu na prestiż posiada dużo lepsze zabezpieczenia antykorozyjne wiec problem z rdza praktycznie nie występuje. U siebie delikatny nalot znalazłem jedynie na tylnym moście ale nie jest on częścią karoserii i jak komuś przeszkadza to można łatwo wyczyścić.Poza tym wyglada wzorowo
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok, duże lusterka są super i całe szczęście są składane bo pod centrum handlowym ich wielkość trochę przeszkadza w przeciskaniu się z zakupami do auta
5,0
Ergonomia
Jest dobrze chociaż niektóre przyciski są bezsensu powtórzone. Warto tez zauważyć ze siedzenia są super wyprofilowane .Po 800km robionych na raz wysiadłem bez bólu pleców.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wzorowa, chłodzi szybko i efektywnie. Dobrze utrzymuje zadana temperature .Ogrzewanie działa równie błyskawicznie, plus grzane siedzenia wraz z częścią lędźwiową robią robotę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak zastrzeżeń, chociaż 5 osób na dłuższej trasie może narzekać ale to chyba w większości aut tych gabarytów
4,0
Wyciszenie
Jest ok ale jeździłem autami lepiej wyciszonymi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis lexusa trochę kosztuje ale robi się tylko rzeczy eksploatacyjne. Można serwisować w toyocie ,części te same a robocizna dużo tańsza
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ciężko dziś znaleźć samochód bez jakiś typowych usterek a tu mamy auto z super silnikiem, wytrzymała skrzynia i bez korozji. Poza tym ma normę euro 6 wiec długo będziemy mieli spokój z eko bzdurami/opłatami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak jakichkolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko działa i nie zapowiada się by przestało, tylko radość z jazdy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 200t 245KM 180kW
[l/100km]