Inne
: Luksus, cisza, komfort i wygoda. To są największe plusy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Drgające lusterko wewnętrzne
4,0
Całokształt
Ogólnie jest bardzo dobrze. Auto kupiłem z myślą o szybkim i wygodnym przemieszczaniu się po naszych autostradach i te założenia autko spełnia z nawiązką. Świetnie sprawia się na długich trasach na autostradzie z dużymi prędkościami (140-160 km/h). Niestety ze względu na "długie" przełożenia i sporą masę auta w mieście jazda jest już bardziej męcząca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zasadniczo bez uwag. Wystarczająco mocny i elastyczny by przejechać pół polski na autostradzie na 6-stym biegu. Bardzo kulturalnie pracuje. Gdy jest ciepły to go prawie nie słychać. Spalanie jest jak na masę pojazdu przyzwoite. (przy 160km/h 7.7l)
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to chyba najsłabszy z elementów tego samochodu. Jest toporna i hałaśliwa, rodem z ciężarówki. Nie lubi jak szybko przełączać biegi, co w sportowym sedanie trochę drażni. Rozpędzanie tego auta przypomina dosłownie ruszanie ciężarówką. Dwójka lubi zgrzytnąć jak ją za szybko przełączyć (zwłaszcza na zimnym). Na 6-stce poniżej 1600 RPM rezonuje (buczy).
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze i świetnie tłumi. Nic nie hałasuje i jest bardzo komfortowe (wręcz usypiające). Bardzo trwałe. Po 120 tKm żadnych napraw. Wspomaganie jest raczej po lekkiej stronie mocy. Lekko się prowadzi, ale jest również bardzo czułe na koleiny.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest taka sobie. Design tutaj przyćmił funkcjonalność i w efekcie linia okien jest wysoko, a same okna są stosunkowo małe. Grube słupki A. Ciężko wyczuć prawy przód auta (opadająca maska) i tył (Wysoka linia bagażnika). Na plus duże lusterka. Bez czujników parkowania parkowanie nim to koszmar.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest OK (mam wersję bez nawigacji) ALE:
1) Część rzadziej używanych przełączników (i lampek kontrolnych) znajduje się przy lewym kolanie poza zasięgiem wzroku. Łatwo pomylić otwieranie klapy bagażnika z otwieraniem wlewu paliwa lub zapomnieć o włączonej nagrzewnicy lub podgrzewaniu wycieraczek.
2) Gdy poziom płynu w spryskiwaczu robi się niski to co chwila ostrzeżenie się pojawia i znika (normalnie zabrzęczy Cię na śmierć, że o wielkiej czerwonej lampce nie wspomnę)
3) Hamulec ręczny i sprzęgło wymagają silnej ręki i nogi... Auto raczej dla faceta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bez zarzutów. Mam wersję z dodatkową nagrzewnicą spalinową więc Auto szybko się nagrzewa. Klimatyzacja również bez zastrzeżeń, acz wymaga odgrzybiania raz do roku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto sprawia wrażenie nieco ciasnego. Mogło by być ociupinkę więcej miejsca od strony drzwi Ale na brak miejsca nie można narzekać
5,0
Wyciszenie
Lexus... co tu dużo mówić w tym względzie to jest perfekt. normalnie 6- (minus za odgłosy ze skrzyni) (przy 100 km/h jak się dobrze wsłuchać to chlupanie paliwa w baku można usłyszeć) ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ciężkie jak na swoją klasę, więc spali więcej niż inni z segmentu, a i hamulce zje szybciej. Przegląd co 15 tKm zamyka się w okolicach 650 zł. Dostęp do części jest ograniczony poza ASO, a te są często sprowadzane z Japonii. Auto bardzo wrażliwe na zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na mój gust auta te pomimo wad są bardzo tanie jak na wygodę, niezawodność, wyposażenie dodatkowe i jakość wykończenia jakie sobą reprezentują. Audi lub BMW z podobnym wyposażeniem w takiej cenie (a jest to cena pokroju Mondeo) nie kupi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobna nieszczelność reflektora (parował), drgające lusterko wewnętrzne, zapieczone śruby filtra paliwa (problem z wymianą), pękło mocowanie mieszka lewarka skrzyni biegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 220d 177KM 130kW
[l/100km]