Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS II Sedan

igorb@satland.com.pl, 11 lat temu
Silnik F 423KM 311kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus IS II Sedan F 423KM 311kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonały silnik , skrzynia biegów, przeniesienie mocy na jezdnię , hamulce mega wydajne Brembo ( sześć tłoków z przodu)
5,0
Całokształt
Mając przed sobą M3 , RS4 , C63 AMG i IS_F , na pewno wybrał bym LEXUSA. Najpiękniej oddaje ideę sportowego samochodu do codziennej jazdy. Ma najpiękniejsze brzmienie jakie słyszałem , znakomite hamulce o wielkiej wydajności,które się nie przegrzewają jak w AMG. Nie ma turbo , przez co nie musimy go chłodzić i wymieniać oleju co 7tyśkm jak w RS4. Ma potężne zawieszenie ze stalowymi wahaczami , które nie są z plasteliny jak w BMW aluminiowe wynalazki.Z IS-F nie można po prosu wysiąść , przestaję nim jeździć tylko jak kończą mi się pieniądze na paliwo, wtedy wracam do diesla. Z lexusem IS-F nie ma żadnych problemów , nie wymaga skomplikowanych serwisów , części eksploatacyjne są tanie. Jak poznacie serwis BMW czy AUDI nie wspominając o Mercu to zrozumiecie o czym mówię.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mając porównanie z paroma sportowymi samochodami , które już miałem, ten silnik bije wszystko inne.Daje bardzo doby charakter liniowy mocy i momentu obrotowego. Po małej modernizacji filtra przy 2tyś obrotów mamy 430Nm . Poezja mocy i dźwięku. Odjazd na maxa
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała , dopracowana i bardzo mocna. Żadna inna nie może jej dorównać. Aczkolwiek BMW ze swoją ósemką trzyma bardzo wysoki poziom. Manetki przy kierownicy w przypadku IS-F są niezbędne i działają idealnie . Ta skrzynia umie z 8-mki przejść odrazy na 2-kę . To jest szok , bo trwa to mrugnięcie oka.
5,0
Układ jezdny
Poprzednim samochodem było SUBARU IMPREZA STI z napędem na cztery koła , ale niestety muszę to powiedzieć, IS_F wciąga nosem STI pomimo napędzanej tylko tylnej osi.Nowoczesna wyważenie tego samochodu i dopracowanie układu jezdnego wyprzedza o wiele lat Subaru i inne marki tego typu produkcji. STI było natomiast dużo lepsze na szutrze i krzywych drogach , ale na asfalcie IS-F jest bezkonkurencyjny.Poza tym uwielbiam jak ten tył odskakuje z gracją i pełną kontrolą.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko bardzo dobrze , przód - widać wielką maskę, na boki jest ok , do tyłu jest kamera .
3,0
Ergonomia
Tu jest słabo jak dla mnie , ale porównuję z najlepszymi w tej dziedzinie , czyli AUDI. Oczywiście lexus wszytko ma co trzeba na pokładzie , ale jest to mało czytelne i skomplikowanie dostępne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu też słabo. Wentylacja chodzi za głośno , Nie używam funkcji AUTO dla klimy bo bez końca słychać szum powietrza. Ogrzewanie działa dobrze klima troszkę lepiej , ale ogólnie to przestarzały system który japońce usilnie pchają, tak jak pchają ten sztumski zegarek w każdym swoim modelu. Samochód za 350tyś a zegarek za 1$ dolara, trochę pomyłka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest idealna . Z przodu jest zabudowana ale swobodna atmosfera . Z tyłu o dziwo też dwie osoby posiedzą wygodnie, ale dobrze jak są to szczupłe długie nogi :)
5,0
Wyciszenie
To jest najfajniejsze . Ten samochód nie zamęcza. W subaru jechało się jak w bombowcu , cały czas sztywno i głośno , a IS-F daje przyjemny komfort i przyjemny pomruk , żeby w ciągu ułamka sekundy zmienić się w ziejącego ogniem smoka. Dźwięki, które towarzyszą nam w tym samochodzie przyprawiają bezustannie o dreszcz na plecach , zatrzymują na chodniku przechodniów i namawiają mnie nieustannie do grania na pedale gazu jak na instrumencie , ha
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmmmmm tu jest kosmos , ludzie o słabych nerwach niech nie czytają :) średnia w mieście 18 lit . trasa 13 , jak dobrze pójdzie , sport i rekreacja 25-30 lit , takie są fakty .Szkoda że tan samochód nie ma jakiegoś \"eko\" było by miło ,gdy po prostu jedziemy z punktu a do b a on mało pali. Z drugiej zaś strony to nie jest samochód na zakupy tylko do rozrywki a rozrywka w każdej mocnej formie zawsze kosztuje .
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód jako używany , zatem moje spojrzenie jest dobre . Może ludzie którzy są milionerami uważają że w salonie jest tanio i się opłaca. Nie wiem . Ogólnie to bardzo dobry samochód i warto zapłacić, bo przeżycia z jego posiadaniem są niezapomniane
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie czuć , że jest solidnie zrobiony , tak jak w subaru było czuć ,że urodziło się na bezdrożach . Zero problemów z LEXUSEM
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Myślę że dlatego właśnie nie ma tu turbo , żebyśmy nie musieli się martwić co się właśnie zepsuje. Ten silnik jest niezniszczalny w połączeniu z tą skrzynią i to jest wielki plus.

Pb - zużycie paliwa dla silnika F 423KM 311kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS II Sedan