Uwielbiam jeździć swoim IS'em, choć auto troszkę mnie rozczarowuje swoimi osiągami,
zwłaszcza jak na auto ze słowem sport w nazwie (Intelligent Sport).
Auto raczej służy do dystyngowanego przemieszczania niż to sprawdzania się spod świateł.
Spalanie zależy od stylu jazdy. Można zejść na trasie poniżej 7l/100km a po mieście do ok 10l/100km ale nie ma też problemu z 10l na trasie i 15l po mieście. Wszystko zależy do Ciebie.
Samochód mimo segmentu D ma mało miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie. Bagażnik ma tylko 380 litrów i ograniczony dostęp (jak to w sedanach).
Auto z zewnątrz wygląda świetnie, choć po liftingu z 2008 tylne reflektor przypominają te z Corolli - optymalny wygląd to rocznik 2008.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma najbardziej rozdwojoną jaźnie. Z jednej strony na papierze wygląda świetnie:
208km i 250Nm z drugie strony w zestawieniu z autem ważącym 1600kg odbija się to na osiągach.
Jeśli szukasz sportowego auta to źle trafiłeś - kup IS-F albo sprowadź IS350 z USA.
Z kolei, V6'ka na niskich obrotach jest cichutka i aksamitna zaś na wysokich obrotach brzmi przepięknie. Poezja dla uszu.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 6-scio stopniowy, w jeździe ekonomicznej spisuje się bezbłędnie.
W trybie automatycznym biegi zmieniane są płynnie bez żadnych szarpnięć.
W trybie sport odczuwalne jest sekundowe opóźnienie - co moim zdaniem jest nie do przyjęcia w aucie o nazwie Inteligent Sport.
5,0
Układ jezdny
Świetny rozkład masy 52/48 przód/tył. Aut z minimalną tendencją do nadsterowności :)
Sztywna karoseria, miękkie zawieszenie. Bajka.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto wyposażone w czujniki parkowania z tyłu i przodu. Widoczność bez zarzutów.
5,0
Ergonomia
Obsługa komputera pokładowego, klimatyzacji radia etc. bez zarzutów.
Pamięć ustawienia foteli i lusterek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewanie i wentylacja foteli. Bajka.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca z przodu. Z tyłu ciasno, bardzo ciasno. Auto dla max pary z dwójką dzieci. Z tyłu dorosłym jest ciasno.
5,0
Wyciszenie
Wzorzec w klasie, inne marki premium niech się uczą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto niezawodne, nić się nie chce psuć.
Serwis w ASO jest drogi. Przegląd ok 3k pln co 30k km, obsługa między-przeglądowa 1,5k pln co 15k km.
Ale obsługi to inne salony niech się uczą od Lexusa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto luksusowe w konkurencyjnej cenie (w porównywalnym wyposażeniu) do niemieckiej trójcy (BMW, Mercedes, Audi)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Tylko materiały ekspolatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 250 208KM 153kW
[l/100km]