Ten model od zawsze był moim marzeniem zwłaszcza IS300 i teraz jest w moim posiadaniu...ale zacząłem od IS200...tak samo wygląda, wnętrze to samo...lecz "trzysetka" różni się zewnętrznie wyłącznie smaczkami t.j ściemniane lusterka, xenony...wewnętrznie to inna bajka...legendarny silnik, świetna skrzynia biegów...
Wrażenia
5,0
Silnik
2JZ-GE chyba znawcy motoryzacji wiedzą, co to jest...a jest to legenda...dzisiaj już takich jednostek się nie produkuje...wiele wytrzymuje...bez modyfikacji spokojnie przejedzie ponad 500 000 km, a jak go "dmuchniemy" to niewiele mniej...a dmuchać bez ingerencję w mechanikę można spokojnie do 300-380 KM
5,0
Skrzynia biegów
Świetną robotę Japończycy odwalili w tamtych czasach...jest jak na tamte lata bardzo szybka no i o wiele trwalsza niż dzisiejsze automaty.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nieco ponarzekam...o ile IS200 prowadzi się rewelacyjnie o tyle większy brat już gorzej...jest to spowodowane zapewne cięższym przodem...czuć to podczas prowadzenia...zwłaszcza w ciasnych zakrętach...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra...ale bez rewelacji...mogę ponarzekać na boczne lusterka...trochę słąbo w nich widać i "czuć" co sie dzieje po bokach...
4,0
Ergonomia
Jest nieźle
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na automacie działa rewelacyjnie...a mało który pojazd tak inteligentnie przełącza góra dół , ciepło zimno...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest bardzo przeciętnie...bardzo mało miejsca dla pasażerów..dla kierowcy ok ale nie większego niż 180 cm i 90 kg
3,0
Wyciszenie
Jest ok...ale niemiecka konkurencja tutaj wypada lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
...i tu duży minus...spalanie to tragedia...ten silnik pali o wiele za dużo na swoją moc i wagę samochodu...
W korkach w dużym mieście spokojnie łyknie 18 l/100km
W trasie 11-12 l/100km
...tak więc rozmowy, że IS300 pali prawie tyle co IS200 to bajki (ten drugi w tych samych warunkach pali odpowiednio 14l/100km i 8-9l/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja...za małe pieniądze dostajesz samochód nie do zdarcia (nigdy nie będziesz musiał wzywać lawety)...z niezłymi osiągami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zmieniarka i to wszystko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 218KM 160kW
[l/100km]