Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS I Sedan

arek_wywiał, 4 lata temu
Silnik 2.0 155KM 114kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 216 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód dla indywidualisty, kogoś kto nie chce jeździć kolejnym szarym passatem (nie ubliżając, takich aut też potrzeba ;)) Jeździ ich stosunkowo mało w porównaniu do konkurencji. Może niezbyt obiektywnie, ale cholernie mi się to auto podoba nawet na tle konkurencji. Ma w sobie to coś czego próżno szukać w obecnie i ówcześnie produkowanych samochodach tej klasy. Było projektowane od początku do końca na nikim się nie wzorując. Moim zdaniem im się udało. Zaprojektować licznik wzorując się na zegarku? Czemu nie :D Najbardziej zjawiskowy analogowy "zegarek" w samochodzie. Lampy sexu? Czemu nie :D To właśnie od tego auta tjunerzy zaporzyczali ten design tylnych lamp do golfów i innych. Lexus look :) Kupił bym ponownie i potem ponownie i jeszcze raz :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Wady: 2.0 R6 155km stanowczo za słaby do tej budy. Waga robi swoje, a przy tym jak na 2.0 mało nie pali :/ Zalety: Silnik pancerny, stara szkoła robienia japońskich silników. Regularny serwis i właściwa eksploatacja i nic się z nim złego nie dzieje. Motor podatny na modyfikacje np. uturbienie. Spokojnie znosi moce rzędu 240-265km na seryjnych bebechach. Dźwięk silnika już na seryjnym wydechu naprawdę daje rade ;)
4,0
Skrzynia biegów
I znowu, Japonia. Biegi krótkie, wchodzące z lekkim oporem i charakterystycznym "klikiem". Skrzynia cudo ale ma kilka wad. Jeżeli ktoś przed nami samochód upalał i nie dbał trzeba liczyć się z awariami. Najczęściej sypią się synchronizatory 1-2 bieg. Początkiem jej końca może być też głośne wycie skrzyni. Bardzo krótki 6 bieg. 140km/h ~ 4200-4300rpm
4,0
Układ jezdny
Japonia ;) Prosty, sztywniejszy jak konkurencja z Niemiec. Pewnie się prowadzi, precyzyjny układ kierowniczy. Hamulce dobrze dobrane pod tą masę. Ale czasami trzeba do nich zajrzeć.
4,0
Karoseria
Jak na japonczyka i 20 lat na karku jest dobrze. Jeżeli auto nie było bite i składane z 5ciu raczej mało prawdopodobne że gdzieś przygnije. Sytuacja się ma inaczej przy końcówkach progów z tyłu. Jakaś wada fabryczna czy coś, przeważnie tu korodują.
Komfort
5,0
Widoczność
Zwykły sedan bez udziwnień, widać wszystko :)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, działające intuicyjnie. Piękno w prostocie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko łapie temperature robocza, nawet w zimie co za tym idzie szybko się nagrzewa. Klimatyzacja odpowiednio serwisowana chłodzi jak zamrażarka.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest mały, jest mega mały. 4 osoby jeszcze ok ale 5 nie ma szans na dystans dalej jak 40km. Przy czym jeżeli kierowca ma ok 190cm to z tyłu robi się bardzo ciasno.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej :( w końcu to Lexus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 20k km nie zepsuło się nic. Dosłownie nic. Zwykła eksploatacja. Ceny części droższe jak u Niemcowni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lexus ;) niby plastiki w środku twarde ale spasowanie jest takie że nie ma szans żeby cokolwiek skrzypnęło.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I znowu nic ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS I Sedan