Inne
: System audio - gra bosko.
Jakość wykończenia - świetna.
Wygodne fotele.
4,0
Całokształt
Całokształt auta oceniam na 4. Największe plusy zbiera za wyposażenie, którego Lexus nie szczędził w swoich modelach. Nietypowa bo 6 cylindrowa jednostka przy 2 litrach pojemności ładnie brzmi ale potrafi wypić i nie jest mistrzem dynamiki. Bezawaryjność i unikalność marki przemawia jednak na plus tego auta. Całość recenzji poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
6 garów, 2 litry pojemności, ułożenie wzdłużnie - zaczyna jechać powyżej 4.5k obrotów. Ma świetny dźwięk ale pali ciągle w okolicach 10 litrów, przy mocniejszej jeździe dochodzi do 15 litrów. Jest bezawaryjny i trwały, warto kontrolować stan oleju (jak to w autach z JPN) Silnik na pasku (interwał co 150 k km)
Brakuje mocy, następnym razem kierowałbym się po 2jZ (legendarne 3.0)
3,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem najsłabszy punkt auta - 6 biegowy manual. Długie przełożenia, bez rewelacji jeśli chodzi o precyzję działania. Krótkie interwały wymiany oleju (30k km), jeśli ktoś zaniedbał odbija się to na żywotności układu. Znane problemy z łożyskami skrzyni, często nie wytrzymują nawet 200k km)
5,0
Układ jezdny
Napęd na tył, występują 2 wersje (z LSD i bez LSD)
Jeżdżę bez, wystarczy mi :) Przy masie około 1400 kg układ jezdny daje radę, jest odpowiednio komfortowy i sportowy zarazem (w moim mniemaniu)
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba bez wycieraczki, brak czujników w mojej wersji. Klasyczny 4 drzwiowy sedan, widoczność jest w normie. Idealne, elektrycznie składane i ogrzewane lusterka to przydatna sprawa.
5,0
Ergonomia
Mam sentyment do japońskiego stylu. Jak dla mnie wszystko jest pod ręką, wyraźnie podświetlone i przejrzyste. Bardzo dobre materiały wykończeniowe wnętrza, 11 lat w moim aucie i w środku na prawdę brak śladów zużycia plastików, wszystko "zwarte" dzięki czemu w kabinie nic nie piszczy i skrzypi a tego właśnie oczekujemy od segmentu premium. jedynie cupholder przeszkadza w zmianie biegów ale to detal. Świetne fotele (pełna elektryka ale bez lędźwi),pełna skóra w mojej wersji równiez bez śladów zużycia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jednostrefowa klima wystarczy, brak problemów z zaparowanymi szybami, szybko się nagrzewa oraz szybko potrafi schłodzić. Jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W mojej ocenie przestrzeń dla podróżujących jest w normie. Minus za brak składanej tylnej kanapy (jest slot na narty)
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest cicho, im więcej obrotów tym robi się głośniej. Przy 200 km/h bardzo głośno ale 9 głośników z audio gra najlepiej w klasie. Świetne, czyste brzmienie zagłuszy nawet 200 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezawaryjność ogólna auta jest na plus, ceny części do tego modelu nie powalają na kolana (tarcze + klocki przód komplet 600 zł, świece 240 zł, olej silnikowy, most, skrzynia - 400 zł).
Spalanie to od 8 litrów w trasie do 15 w mieście przy butowaniu.
Nie jest to auto dla oszczędnych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem świetna alternatywa dla C klasy, serii 3 w BMW i Audi A4.
Udało mi się kupić auto z prawdziwym przebiegiem 178k km w bardzo dobrym wyposażeniu za ~20k pln (rocznik 2005). Poszukiwania zadbanego auta niemieckiego tej klasy ciągnęłyby się w nieskończoność i kosztowałyby dużo nerwów.
Genialny system audio, porządne wykończenie, ogólna bezawaryjność oraz napęd na tył - warto. To LEXUS.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek póki co brak. Uważać na skrzynię biegów! (manual)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 155KM 114kW
[l/100km]