Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS I Sedan

joshua32, 14 lat temu
Silnik 2.0 155KM 114kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : w sumie to wszystko zaskoczylo mnie bardzo pozytywnie ale najbardziej to sprzet audio - po prostu swietny!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : rozladowujacy sie akumulator
5,0
Całokształt
Chyba rzadko w swiecie motoryzacyjnym mozna znalezc tak dopracowne auto bo po mimo swojego wieku jezdzi nadal tak jak nowe a chyba najwiekszym jego atutem jest prostota w budowie i w obsludze a przy tym calosc jest swietnie zmontowana - dodatkowo nie rzuca sie za bardzo w oczy (ma umiarkowana ponadczasowa stylistyke) ale jest tez dzieki tylnym swiatlom latwo rozpoznawalne - moge je polecic z czystym sumieniem kazdemu (pod warunkiem ze ma duzo siana na bezolowiowa)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik ma bardzo ladny dzwiek w calym zakresie obrotow (6 cylindrow robi swoje) do tego bardzo dobra elastycznosc w ruchu miejskim - mozna ruszac juz z dwojki / na trasie przy wyprzedzaniu redukcja obowiazkowa ale ja generalnie spokojnie jezdze...
4,0
Skrzynia biegów
ogolnie bardzo precyzyjna ale czasem mam problemy przy wrzucaniu trojki - musze zaczekac przy wysprzeglaniu (w srewisie zapewnili ze wszystko ok~)
4,0
Układ jezdny
dobry i twardo zestrojony ale z wiekiem robi sie czlowiek bardziej nastawiony na miekkosc a tutaj nic sie nie zmienia - w sumie ta twardosc wplywa naegatywnie na trakcje bo tyl potrafi podskoczyc na nierownosciach podczas przyspieszania i w efekcie autem szarpie - natomiast kontrola trakcji ogolnie na nic sie nie zdaje - w zimie najlepiej wogole wylaczyc (serio)
Komfort
5,0
Widoczność
nowoczesne auta maja duze slopki boczne i mocno pochylone przednie szyby w efekcie jak sie skreca to bardziej na wyczucie - ale nie w lexusie - smiem twierdzic ze to auto z jedna z lepszych widoczonsci z wnetrza (jezdzilem juz wieloma i tylko Range Rover Sport mial porownywalna)
5,0
Ergonomia
tutaj celujaco - przyciski sa zawsze pod reka i bardzo czytelne - szczegolnie podoba mi sie genialne rozlokowanie pokretel i przyciskow klimatyzacji - radio tez jest super - po prostu inuicyjne ktos pisal ze mu sie nie podobaja juz inne auta - ja mam to samo kiedy przesiadam sie gdzies indziej - to chyba jeden z najmocniejszych punktow tego auta - prosto, na temat i niezbedne minimum tak jak calosc...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogolnie nie ma zastrzezen - rozlokowanie przyciskow intuicyjne natomiast wiatrak jest troche za glosny na najwyzszch obrotach i mam wrazenie ze silnik moglby sie szybciej nagrzewac i dluzej trzymac cieplo (pamietam jeszcze W124 - tam nawet w siarczysty mroz po kilku godzinach wciaz byl cieply)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacji nie ma ale w tej klasie tak ze wszystkim - ogolnie mialem problem z fotelikiem dla dzidzusia zamontowany \'tylem w bazie\' - bylo kiepsko z pasazerem z przodu bo musialem przesunac fotel troche do przodu, ale sie udalo - dla cztero osobowej rodziny wystarczy - pod warunkiem ze wozka z soba na wakacje nie biora...
5,0
Wyciszenie
Tutaj duzy wplyw ma dzwiek silnika (rzedowa 6-stka), sprzet audio, opony i materialy - pod wzgledem akustycznym wszystko jest super - wlasciwie czuc ze auto bylo zaprojektowane pod wzgledem dlugich tras bo tak od ok 100km/h jest w srodku po prostu idealnie... sluchajac muzyki w tle mozna jeszcz prowadzic swobodna konwersacje tak to pozostaje do ok 140km/h bo powyzej jest juz troche za glosno...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy doskonale - bo sie wogole nie psuje - no poza wymiana akumulatora (juz druga), jednym z amortyzatorow, czujniekiem tlenu i to raczej wszystko przeglady a ASO naleza raczej to tych drozszych ale skoro sie nie psuje to nie ma co i sie jedzie zuzycie paliwa? hmmmm - o tym sie nie mowi, no moze tyle ze ile wlejesz tyle spali...
5,0
Stosunek jakość/cena
money well spent... i raczej ciezko bedzie mi sie rostac z lexem jak przyjdzie czas...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest generalnie rewelacyjnie (pamietam moje BMW 730i - tam nie bylo miesiaca bez czegos) tutaj jedynie jest problem ze zmieniarka plyt i czasami pokazuje jakis eror na wyswietlaczu ale to podobno norma wiec jest ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
to chyba kolejny najmocniejszy punkt - nic nie moge zazucic - zawsze pali od pierwszego (jak to mowilo sie kiedys) - na serio!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
11,1
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus IS I Sedan