Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS I Kombi

klops, 10 lat temu
Silnik 3.0 214KM 157kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS I Kombi 3.0 214KM 157kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Silnik+skrzynia+tylny napęd. To jest naprawdę dobrze dobrane trio. Nie zmieniłbym ani jednego elementu. To właśnie dzięki nim to auto sprawia, że mimowolnie się uśmiecham jak go widzę i bez szemrania akceptuję nie najniższe przecież koszty utrzymania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Uwaga na zaciski hamulców.
Inne : Wada fabryczna zmieniarki CD. Padają prawie wszystkie. Moja jakimś cudem działa :)
Inne : Rozpadające się...obudowy kluczyków.
4,0
Całokształt
Naprawdę fajne auto. Wydaje się przemyślane od A do Z. Nie ma tu elementów przypadkowych, które psułyby ocenę za całokształt. Ogromna frajda z jazdy w każdych warunkach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Maksymalna ocena. Legendarny 2JZ. Niezawodność, dynamika i wysokie spalanie :) Dzięki VVTI ciągnie już od samego dołu, do normalnej jazdy nie trzeba używać wysokich obrotów. Wkręcony pod czerwone pole wyje jak Ferrari i wbija w fotel.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Jeździłem kiedyś autem z Tiptronicem (Audi A4) i skrzynia w Lexie (Aisin) to poziom wyżej. Nie szarpie (zupełnie!), zmienia biegi szybciej niż niemiecki konkurent - zwłaszcza jeśli przełączymy ją w tryb Power lub użyjemy guzików na kierownicy. Byłem w ciężkim szoku, że skrzynia z początku XXI może być tak dobra. Do tego jest absolutnie pancerna. To najmocniejszy punkt auta.
4,0
Układ jezdny
Zawias to rozsądny kompromis między komfortem a trakcją. Napęd na tył to spora frajda, zwłaszcza jeśli auto z tyłu ma Torsena :) Czasem frajdę psuje TRC i VSC czyli jakieś tam systemy kontroli ale zawsze można je wyłączyć. Czekam na zimę ;)
Komfort
2,0
Widoczność
Słabo. Przednia szyba jakaś mała. Żeby dojrzeć kolor światła sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu to trzeba się wychylać. Z tyłu to już prawie nic nie widać, lepiej cofać na lusterka i używać czujnika.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze ale ja wychodzę z założenia, że do wszystkiego się można przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo szybko. Ogrzewanie jest raczej ok. Ale umówmy się, piszę to na czuja bo nigdy się nie zastanawiałem podczas jazdy czy ogrzewanie jest ok :) To chyba dobrze, nie?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ehh. I tutaj mały klops. Dla kierowcy i pasażera jest ok. Na tylnej kanapie - w miarę. Ale bagażnik to kpina. Podobny miałem chyba w Ibizie :) Lex to nie jest prawdziwe kombi, to raczej hatchback z przedłużonym zadem. Dobrze, że są boxy bo przy dziecku i psie miałbym olbrzymi problem. Nie jest to samochód stricte rodzinny, nie ma co się oszukiwać ale wystarczy się nim przejechać i takie tam rodzinne "dyrdymały" schodzą na dalszy plan :) Kupiłem boxa i wszyscy są zadowoleni. Żona też.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Wchodzisz do auta i zostawiasz wszystkie dźwięki zewnętrznego świata za sobą. Jeśli chcesz posłuchać silnika to otwierasz szybę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo ale widziały gały co brały. Dycha w trasie i to bez katowania. 14 po mieście lekką ręką. To oczywiście na Pb. Generalnie nie jest to auto do robienia 100000km rocznie, no chyba że ktoś ma gruby portfel lub zainwestuje w LPG. Koszty części wcale nie są takie astronomiczne. Z rozrządem spokojnie wyrobiłem się w 1100pln co przy 3 litrowym motorze wydaje mi się ceną co najmniej przyzwoitą. Cen napraw nie znam bo nic poważnego się nie zepsuło, a pierdoły kosztują grosze na allegro.
5,0
Stosunek jakość/cena
Są drogie ale warte swojej ceny. Ponadto przy ewentualnej odsprzedaży auta powolny spadek wartości to plus a nie minus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna wycieraczka nie działa od kiedy kupiłem. Pozdrowiłem ją serdecznie. Poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Silnik i skrzynia to czołgi. Zresztą, nawet jeśli coś padnie to nie opłaca się naprawiać. Używane 2JZ są tanie, automaty jeszcze tańsze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 214KM 157kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus IS I Kombi 3.0 214KM 157kW
Średni koszt przejechania 100 km
241,00 zł
16,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus IS I Kombi