Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS IV Sedan

Bolo, 5 lat temu
Silnik 450h 345KM 254kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus GS IV Sedan 450h 345KM 254kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fenomenalna trakcja i dynamika jazdy .
5,0
Całokształt
Auto perfekcyjne , połączenie sportowca i limuzyny . Posiadam wersje f-sport która jest przepaścią względem trakcji i charakteru samochodu do innych pod modeli gs’a. 4 osie skrętne , prędkość reakcji skrzyni CVT jest fenomenalna , bardzo dynamiczne i zarazem komfortowe auto , ktore w trybie sport+ jest agresywne i prowokuje żeby wciskać gaz , a w trybie normal to stateczna limuzyna , no i się nie psuje .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt samochodu . Piękny dźwięk v6 , przy rozpędzaniu aż nie chce się słuchać radia.Mimo świetnego wyciszenia samochodu ,przy przyspieszaniu daje piękne wrażenia akustyczne i jeszcze lepsze dynamiczne. Na + zasługuje elastyczność , jedziesz 100 wciskasz i masz 150 ,wyprzedzanie to bajka..jednak dynamika przyspieszania nie jest brutalna ,mam jeszcze a7 3.0tfsi które sprawia wrażenie bardziej agresywnego prowadzenia , 0-100 lepsze troszeczkę w a7 , ale jadąc na trasie audi ustępuje gs”owi mimo ze na papierze jest 0,5s szybsze
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest świetna, nie czuć przełożeń , czas reakcji na wciśnięcie gazu jest natychmiastowy. Mam w garażu jeszcze a7 , porównując skrzynie audi do lexa , zanim audi wybierze bieg lex już go przegania . Ale jest ale , cvt ma jednostajny dźwięk , od 0-150 jest bardzo naturalny jak w każdym aucie , powyżej nienaturalne wycie , wycie 3,5 litrowej benzyny które nie jest uciążliwe , bo to piękny dźwięk ..
5,0
Układ jezdny
Kolejny duży +. Wersja f sport ma 4 osie skrętne , utwardzane zawieszenie , 19 felgi 265/35 z napędem na tył . W sportowym trybie to BMW z mistrzowska trakcja , 0 przechyłu na boki , bardzo precyzyjne prowadzenie i czucie samochodu . Szybkie łuki i serpentyny górskie dają najwiecej przyjemności bo tam można zauważyć czym różni się f sport od zwykłych gs”ów. W trybie normal bardzo komfortowy i stateczny , zadziwiająco komfortowy jak na 19 koła . Jak ktoś chce się pobawić , wystarczy wyłączyć systemy trakcji , tryb s+ i można robić drifty ,ale tylko jak jest mokro bo przy suchym elektronika za bardzo go kontroluje i nie ma zabawy. Aaa i jeszcze trzeba wspomnieć o promieniu skrętu , jak ktoś pamięta w124 z leżącymi kołami to lex ma bardzo podobnie , zawraca szybciej niż Yariska żony
5,0
Karoseria
Perforacja nadwozia dobra , nie rdzewieje . Nie mam nic do zarzucenia .
Komfort
4,0
Widoczność
To nie suv ale jest dobrze , słupki nie są grube i wszystko widać , lusterka duże , kamera cofania i czujniki pomagają .
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką , system multimedialny ma słaba rozdzielczość jak na rok samochodu lecz lego użytkowanie jest przyjemnością . Dziennikarze motoryzacyjni jechali myszkę która służy do sterowania , a ja uważam ze jest świetna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylowane siedzenia robią robotę , automatyczna klima świetnie dba o równa temperaturę w kabinie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok , dużo regulacji fotela (16) , bardzo wygodne fotele , robisz 500 km i nie bolą cię plecy , minus ze siedzenia się nie składają i nic długiego nie przewieziesz
3,0
Wyciszenie
Tutaj słabo jak na lexusa , samochód bardzo izoluje od dźwięków , znacznie lepiej niż inne marki ale do LS”a mu daleko . Powyżej 140 czuć szum lusterek . W a7 jest znacznie głośniej przy każdej prędkości ale s klasa lub LS jest pod tym względem lepszy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto się nie psuje , jest światowym liderem bezawaryjności w tym segmencie . Ale części eksploatacyjne do tanich nie zależą , tarcza f sport -1300zl/szt amory utwardzane 1700zl/szt Serwis nie jest drogi, olej filtry w 1000 się mieści , duży przegląd co30k ( dodatkowo olej w moście zmieniany i coś tam jeszcze ) 2000. Kupiłem jak miał 100k teraz ma 150k w tym czasie wymieniłem tylko tarcze i nic więcej , dla porównania a7 wymieniłem rozrząd 9k , i dwa razy elektronika go unieruchomiła(naprawy ok 3,5k) a ma 174k nalotu
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja tylko drogi w zakupie , nowy w salonie w doposażonym f sporcie 400.000 , Ja kupiłem 5 latka za 115.000 i za ta cenę to kosmos
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 nic się nie psuje , ani jeden przycisk , żadna elektronika , rewelacja . Dla porównania A7 pod tym kontem nie daje o sobie zapomnieć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione tarcze przód za 2,6k komplet ale to eksploatacja . Nie było żadnych usterek .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 450h 345KM 254kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lexus GS IV Sedan 450h 345KM 254kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Lexus GS IV Sedan