Zawieszenie
: Fenomenalna trakcja i dynamika jazdy .
5,0
Całokształt
Auto perfekcyjne , połączenie sportowca i limuzyny . Posiadam wersje f-sport która jest przepaścią względem trakcji i charakteru samochodu do innych pod modeli gs’a. 4 osie skrętne , prędkość reakcji skrzyni CVT jest fenomenalna , bardzo dynamiczne i zarazem komfortowe auto , ktore w trybie sport+ jest agresywne i prowokuje żeby wciskać gaz , a w trybie normal to stateczna limuzyna , no i się nie psuje .
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt samochodu . Piękny dźwięk v6 , przy rozpędzaniu aż nie chce się słuchać radia.Mimo świetnego wyciszenia samochodu ,przy przyspieszaniu daje piękne wrażenia akustyczne i jeszcze lepsze dynamiczne. Na + zasługuje elastyczność , jedziesz 100 wciskasz i masz 150 ,wyprzedzanie to bajka..jednak dynamika przyspieszania nie jest brutalna ,mam jeszcze a7 3.0tfsi które sprawia wrażenie bardziej agresywnego prowadzenia , 0-100 lepsze troszeczkę w a7 , ale jadąc na trasie audi ustępuje gs”owi mimo ze na papierze jest 0,5s szybsze
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest świetna, nie czuć przełożeń , czas reakcji na wciśnięcie gazu jest natychmiastowy. Mam w garażu jeszcze a7 , porównując skrzynie audi do lexa , zanim audi wybierze bieg lex już go przegania . Ale jest ale , cvt ma jednostajny dźwięk , od 0-150 jest bardzo naturalny jak w każdym aucie , powyżej nienaturalne wycie , wycie 3,5 litrowej benzyny które nie jest uciążliwe , bo to piękny dźwięk ..
5,0
Układ jezdny
Kolejny duży +. Wersja f sport ma 4 osie skrętne , utwardzane zawieszenie , 19 felgi 265/35 z napędem na tył . W sportowym trybie to BMW z mistrzowska trakcja , 0 przechyłu na boki , bardzo precyzyjne prowadzenie i czucie samochodu . Szybkie łuki i serpentyny górskie dają najwiecej przyjemności bo tam można zauważyć czym różni się f sport od zwykłych gs”ów. W trybie normal bardzo komfortowy i stateczny , zadziwiająco komfortowy jak na 19 koła . Jak ktoś chce się pobawić , wystarczy wyłączyć systemy trakcji , tryb s+ i można robić drifty ,ale tylko jak jest mokro bo przy suchym elektronika za bardzo go kontroluje i nie ma zabawy. Aaa i jeszcze trzeba wspomnieć o promieniu skrętu , jak ktoś pamięta w124 z leżącymi kołami to lex ma bardzo podobnie , zawraca szybciej niż Yariska żony
5,0
Karoseria
Perforacja nadwozia dobra , nie rdzewieje . Nie mam nic do zarzucenia .
Komfort
4,0
Widoczność
To nie suv ale jest dobrze , słupki nie są grube i wszystko widać , lusterka duże , kamera cofania i czujniki pomagają .
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką , system multimedialny ma słaba rozdzielczość jak na rok samochodu lecz lego użytkowanie jest przyjemnością . Dziennikarze motoryzacyjni jechali myszkę która służy do sterowania , a ja uważam ze jest świetna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylowane siedzenia robią robotę , automatyczna klima świetnie dba o równa temperaturę w kabinie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok , dużo regulacji fotela (16) , bardzo wygodne fotele , robisz 500 km i nie bolą cię plecy , minus ze siedzenia się nie składają i nic długiego nie przewieziesz
3,0
Wyciszenie
Tutaj słabo jak na lexusa , samochód bardzo izoluje od dźwięków , znacznie lepiej niż inne marki ale do LS”a mu daleko . Powyżej 140 czuć szum lusterek . W a7 jest znacznie głośniej przy każdej prędkości ale s klasa lub LS jest pod tym względem lepszy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto się nie psuje , jest światowym liderem bezawaryjności w tym segmencie . Ale części eksploatacyjne do tanich nie zależą , tarcza f sport -1300zl/szt amory utwardzane 1700zl/szt
Serwis nie jest drogi, olej filtry w 1000 się mieści , duży przegląd co30k ( dodatkowo olej w moście zmieniany i coś tam jeszcze ) 2000. Kupiłem jak miał 100k teraz ma 150k w tym czasie wymieniłem tylko tarcze i nic więcej , dla porównania a7 wymieniłem rozrząd 9k , i dwa razy elektronika go unieruchomiła(naprawy ok 3,5k) a ma 174k nalotu
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja tylko drogi w zakupie , nowy w salonie w doposażonym f sporcie 400.000 ,
Ja kupiłem 5 latka za 115.000 i za ta cenę to kosmos
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 nic się nie psuje , ani jeden przycisk , żadna elektronika , rewelacja . Dla porównania A7 pod tym kontem nie daje o sobie zapomnieć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione tarcze przód za 2,6k komplet ale to eksploatacja . Nie było żadnych usterek .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 450h 345KM 254kW
[l/100km]